خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مانع تازه بر سر راه میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ آسیا؟!

ایسنا نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش شرط بررسی شرایط امنیتی را به میزبانی باشگاه های ایرانی در مرحله برگشت لیگ قهرمانان آسیا برگرداند.

در حالی که پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا با اصلاح بیانیه اولیه‌ی خود و برداشتن شرط بررسی مجدد شرایط امنیتی اعلام کرده بود میزبانی دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا در ایران برگزار خواهد شد، اما در جدیدترین بیانیه منتشره بر روی خروجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا موضوع بررسی مجدد شرایط امنیتی به پیش شرط میزبانی ایران افزوده شده است.

AFc در بیانیه‌ای که به تاریخ 9 بهمن (29 ژانویه) منتشر کرده آورده است: “در جلسه 23 ژانویه با نمایندگان ایران در مقر AFC مقرر شد تا بازی های هفته اول، دوم و سوم مرحله گروهی در خارج از ایران و به عنوان میهمان برگزار شود. این بخاطر داشتن زمان برای بررسی مجدد شرایط امنیتی در کشور است”.

این اتفاق در حالی رخ داده که تیم مذاکره کننده ایران در مالزی اصرار داشت که با رایزنی آنها با مقامات کنفدراسیون فوتبال مقرر شده است که دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا بدون هیچ پیش‌ شرطی در ایران برگزار شود.


پس از آن که کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای تازه میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله برگشت این مسابقات را مشروط به بررسی مجدد شرایط امنیتی کشور ایران کرد، فدراسیون فوتبال ایران و چهار باشگاه ایرانی در نامه‌ای به دبیرکل AFC خواستار توضیح درباره دلایل این تغییر موضع شدند.

مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این باره به ایسنا گفت: AFC پیش از این در نامه‌ای به صراحت به فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که بازی های برگشت در ایران برگزار خواهد شد و حتی بیانیه‌ اولیه خود را نیز براساس همین منطق و با توجه به توافقات دو طرف در مالزی تغییر داد اما اینکه امروز موضع جدیدی گرفته جالب و عجیب است.

وی افزود: فدراسیون فوتبال ایران به همراه باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این بیانیه جدید توضیح خواستند. باید دلیل تغییر نظر AFC مشخص شود.

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: اتفاقی که افتاده خلاف توافق تیم مذاکره کننده ایرانی با AFC است. به هر حال ما همچنان برای احقاق حق فوتبال ایران تلاش خواهیم کرد.

علی‌نژاد ادامه داد: پس از پاسخ رسمی AFC به نامه جدید فدراسیون فوتبال درباره شرایط پیش روی فوتبال ایران و سیاست فوتبال کشور در قبال میربانی در لیگ قهرمانان آسیا اعلام نظر خواهیم کرد.


تسنیم در ساعت ۱۸:۰۶ در خبری نوشت: «در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای برگزاری دیدارهای خانگی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را به «ارزیابی مجدد» مسائل امنیتی در کشور منوط کرده بود، این بخش از بیانیه خود را حذف کرد.

در بیانیه AFC تنها به این جمله اشاره شده که طبق توافقی که با نمایندگان باشگاه‌های ایرانی در تاریخ 23 ژانویه (سوم بهمن) انجام شد، بازی‌های خانگی تیم‌های ایران در هفته‌های اول تا سوم لیگ قهرمانان تبدیل به بازی‌های خارج از خانه می‌شوند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا این جمله را که این امر فرصت می‌دهد تا «ارزیابی مجدد» از نگرانی‌های امنیتی در ایران [برای بازی‌های برگشت] صورت بگیرد را از بیانیه خود حذف کرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا