خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چطور بفهمیم دهک چندم هستیم؟ روش های مختلف استعلام دهک خانوار + لینک

روزیاتو نوشت:

چطور بفهمیم دهک چندم هستیم؟ چطور بفهمیم در کدام دهک قرار داریم؟ از کجا بدانیم دهک چندم هستیم؟ شاید هر شهروند این ایرانی یکی از این سوال ها را بارها از خود و دیگران پرسیده باشد؟ چند سال است که بخشی از یارانه هایی که به سوخت، برخی مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام از این دست اختصاص می یافت، در قالب طرح هدفمندسازی یارانه ها، به طور مستقیم و نقدی به حساب سرپرست خانوار ها واریز می شود. پس از آن دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه در دستور کار قرار گرفت. به این صورت که سه دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه کنار گذاشته شدند و هفت دهک باقی‌مانده یعنی اقشار کم‌درآمد مشمول دریافت یارانه هستند. در پی این تصمیمات، سوال مهمی که برای اغلب خانواده ها به وجود آمد این بود که چطور بفهمیم دهک چندم هستیم؟ چندین روش برای اطلاع از دهک خانوار وجود دارد.

چطور بفهمیم دهک چندم هستیم؟

https://www.namasha.com/embed/Oglgc6F4

۱- استعلام دهک خانوار با کد ملی

مرحله اول:

ابتدا به سایت “سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه فرمائید و در بالای صفحه بر روی دکمه ورود/ثبت نام کلیک کنید.

مرحله دوم:

سپس به صفحه ای همانند تصویر زیر هدایت می شوید که می بایست اطلاعات خواسته شده اعم از:

– شماره ملی سرپرست خانوار
– شماره حساب واریز یارانه
– مشخص کردن تعداد خانوار
– شماره ملی یکی از اعضای خانوار تحت پوشش
– تصویر امنیتی
را وارد و در انتها بر روی دکمه ورود کلیک کنید.

استعلام دهک بندی یارانه

مرحله سوم:

در این قسمت وضعیت یارانه شما مشخص می شود که شامل دریافت یارانه نقدی هست یا خیر (مشمول/غیرمشمول)، در تصویر زیر برای یکی از اعضای خانور نمایش داده شده که مشمول دریافت یارانه می باشد.

در پایان هم بر روی نمایش شناسنامه اقتصادی خانوار جهت مشاهده دهک بندی یارانه خود کلیک کنید.

استعلام دهک بندی یارانه

مرحله چهارم:

و بالاخره در پایان نتیجه بررسی دهک بندی یارانه شما توسط دولت که با بررسی اطلاعات دارایی و مالی خانوار شماست، نمایش داده می شود.

۲- استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا

برای استفاده از این روش باید ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن‌شان را وارد کنید. به این ترتیب میتوانید از دهک خود مطلع شوید.

۳- شماره استعلام دهک بندی یارانه با کد دستوری

اگر می‌خواهید از آخرین وضعیت یارانه خانوار خود، مطلع شوید باید کد دستوری، ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع (#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنید.

نحوه اعتراض به دهک خانوار

برای اعتراض به یارانه و دهک خانوار باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱. ابتدا وارد سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir شوید.

۲. بر روی ورود به سامانه کلیک نمایید.

۳. تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

  • اگر مشمول دریافت واریز یارانه هستید، عبارت مشمول برای شما نمایش داده خواهد شد و شما قادر به اعتراض نخواهید بود. اما اگر عبارت غیر مشمول را مشاهده کردید می‌توانید اعتراض خود را ثبت نمایید.

۴. در قسمت شناسنامه اقتصادی – اجتماعی شما تمامی اعضای خانواده و جزئیات دیگر را مشاهده می‌کنید.

۵. درصورتی که مغایرتی وجود داشته باشد می‌توانید ثبت اعتراض را زده و درخواست بازبینی دهید.

۶. در انتها روی گزینه پایان را کلیک کنید.

۷. حالا اعتراض شما توسط کارشناسان بررسی شده و اگر اشتباهی رخ داده شده باشد، آن را رفع می‌کنند. سپس مشکل عدم دریافت یارانه بر طرف گردیده و یارانه به حساب شما واریز خواهد شد.

یارانه ۱۴۰۲ برای همه دهک ها

بر اساس اطلاعیه وزارت کار از ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک در خصوص خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به اجرا در می‌آید و یارانه اعتباری خانوارهای مذکور ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که ۸۰ هزار تومان می‌شود و شرط استفاده از این مبلغ خرید تا سقف ۷۰ درصد مبلغ یارانه است که معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر می‌شود. در این طرح کارت جدیدی صادر نمی‌شود و تمام کارت‌های بانکی به ‌نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

پیش از این ۹ قلم کالا شامل پنیر، شیر کم چرب، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، ماست و قند و شکر این طرح پیش بینی شده بود و مردم می‌توانستند با استفاده از اعتبار یارانه خود در هر ماه این اقلام را از هر عنوان و برند و نشان تجاری خریداری کنند ولی در حال حاضر با افزوده شدن اقلام پروتئینی، حبوبات و گوشت منجمد گوساله امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی برای متقاضیان فراهم شده است.

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان است که در مرحله جدید به یارانه خانوارهایی که این مبلغ را دریافت می‌کنند ۲۰ درصد معادل ۸۰ هزار تومان اضافه می‌شود و به شرط خرید ۷۰ درصد کالا در طرح، امکان استفاده از ۸۰ هزار تومان وجود دارد و ۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ شامل افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت در این طرح ملی مشارکت دارند. در شهرها و روستاهای کوچک نیز برخی فروشگاه‌های خُرد به بارکدخوان مجهز شده‌اند تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده و از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را از لیست ۱۱ قلم کالای اساسی پیش گفته با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.

همچنین خانوارها می‌توانند جهت مشاهده‌ موجودی و باقیمانده اعتبار یارانه و لیست موجودی کالاها با تلفن همراه سرپرست خانوار کد دستوری #۲۸*۷۸۸* و #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کرده یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.

سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح تحت پوشش قرار خواهند گرفت و زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

درصورتی که تمایل داشته باشید میتوانید به یکی از دفاتر پیشخوان نیز مراجعه کنید

ویدیوی عذرخواهی حجت الاسلام صدیقی و اعلام آمادگی برای رسیدگی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا