خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا علی علیزاده «ریست فکتوری» شد؟

علی علیزاده تحلیلگر چپگرای سابق بی‌بی‌سی فارسی که چند سالی مواضعش با بخشی از اصولگرایان رادیکال همسو بود، در موضعی صریح و تندی خطاب به آنها، جمهوری اسلامی را «نظام مقدس‌تان» خوانده و اتهاماتی را زده که با واکنش تند اصولگرایان رادیکال مواجه شده است.

به گزارش انصاف نیوز، در بخشی از متن توییت علیزاده معروف به علیز آمده است: «این سالها چشم به خیلی از فسادها[یتان]، سبعیت امنیتی‌هایتان، تبدیل انقلاب عدالتخواهانه‌مان به نئولیبرالیسم شیعی‌تان، و حتی سلب حق ساده دیدارم از وطن بستم. چون معتقد بوده و هنوز هستم تضاد اصلی مبارزه با امپریالیسم است. تو هم چشم به عدم اعتقاد من به حرمت صدای زن ببند. تمام».

تعدادی از واکنش‌ها به او به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز در زیر می‌آید:

احسان نوشت: من معتقدم طرفداری شما از نظام دینی یک تاکتیک بیشتر نیست. دشمن دور و دشمن نزدیک یک اصل مسلم در ذهنیت تمام مخالفین آمپریالیزم هست. شما اعتقادی به اصل وجود دین برای جوامع ندارین. بنابراین بر این باورم شما چند صباحی با ما هستین و … #خیانت_دوستان #دشمن_اصلی

پیشنهاد هم نوشت: جناب علیزاده اعتقادی که مبنای دینی نداشته باشه، سلیقه س! خیلی از جریان های توده ای، مجاهدین، سکولار و ملی گرا در تاریخ دنبال مبارزه با بی عدالتی و ظلم  بودن ،اما چون تفکرشون مبنای مادی داشت عاقبت سر از آخور وطن فروشی و امپریالیسم درآوردن. دین جلوی انحراف تفکرات و مبارزه رو میگیره☺

حامد: اگه بابت انتقاد یه سری خشک مغز به صدای خواننده زن این همه اتهام و توهین به نظام و مردمی که نظام رو قبول دارند بستی باید بگم شخص شما هم هیچ تفاوتی با اون خشک مغزها نداری! دو روی یک سکه هستید در افراط و تفریط.هیجان زده و بی ثبات و متغیر. صبوری و گذشت شاخصه مردان مدبر و باهوش و زیرکه!

امیر: قبل این توییت ساده لوحانه ات خیلی قبولت داشتم. ولی تو هنوز نفهمیدی اولا مسایل شخصیت رو قاطی آرمانهات نکنی. ثانیا هنوز نفهمیدی انقلاب اسلامی رو نباید با افرادش سبک، سنگین کنی. اون عده‌ای که ازشون حرف میزنی فقط نفوذ کردن به بدنه انقلاب و نماد انقلاب اسلامی نیستن.

دشمن ظالمینم نوشت: داری پرده از چهره بر میداری علیز. فساد که برای نظام نبوده و نیست، فساد برای همکیشان و هم فکران افساد طلب لیبرال توست. اگر کاری نکردی چرا می‌ترسی بیایی به وطن حتما یه مشکلی داری.

زهرا: چه خوب شد این توئیت رو زدید تا بحال هم از شما دفاع می‌کردم چقدر هم سخت بود. چه منتی سرما می‌گذارید. یادتان نرفت امثالهم اتش فتنه 88 را شعله‌ورتر کردید وقتی شما فرار کردید ما در اضطراب و استرس کشور امنیت کشور را حفظ کردیم حالا طلبکار شمائید. یا با انقلاب اسلامی همسوئید یا نه. بجای استغفار ناز می‌کنید.

محمد: ببخشیدا شما یه زمانی با کسانی هم جبهه شدی برای زدن نظام و انقلاب که همون نئولیبرالیسم شیعی رو پایه گذاری کردن و گسترش دادن تو مملکت…  انسان ممکن الخطاست ولی اینکه بگی اعتقاد ندارم داستانش فرق میکنه

منظری:‌ با يه تلنگر و درگيري شخصي يهو چپ و راست و بالا و پايين رو قاطي ميكني و ميزني جاده خاكي، ظاهرا بعضي وقتا دلت براي اپوزيسيون بودن تنگ ميشه… برادر اگر هنوز نتونستي حق و از باطل درون مجموعه نظام و هدف اصلي از انقلاب رو تشخيص بدي، جلوتر خيلي به مشكل ميخوري و چپه ميشي. همينجا بمون

مرضیه: فرض بگیریم این مدل خوندن جولیا غنا هم نباشه که بگیم حرامه، اگر جولیا باحجاب هم بود و گروه کرش همه باحجاب بودن بازم اینجوری آقایون مذهبی ما شیفته ش میشدن؟ قبول کنید بخاطر چیزهایی جذاب شده که تو شرع ممنوعه. پس اصلا جالب نیست کسی که دم از اسلام و شیعه میزنه این چیزها براش آرزو بشه

سیگنال: جناب علیزاده مبارزه با امپریالیسم؟ شما هر ماه از ملکه پول میگیرید و زندگی میگذرانید، اگر واقعا پایبند نظام و انقلاب و رهبر بودید پر واضح است که ملکه جانتان اجازه نمیداد در دانشگاه تدریس کنید و فرزندان انگلیسی‌ها را آموزش دهید این را که دیگر همه می‌دانند، چرا به ایران برنمی‌گردید؟

سلمان نوشت: گویا قرارداد جدید با سراج تمدید نشده و علیز ریست فکتوری شده به قبل.

 

علیزاده در توییتی جداگانه نوشت: جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل، اتحادها و دوستیهایش را بر مبنای روشن و صحیح مبارزه با امپریالیسم بنا کرده‌، نه معیارهای دینی-مذهبی. متحدان استراتژیک نظام این ۴دهه، سوریه بعثی سکولار، چین کمونیست، روسیه پوتین، ونزوئلای سوسیالست و حماس سنی بودند. چرا همین معیار اتحاد در داخل نباشد؟

سید یاسر تقوی، مدیر کانال حوزوی سرائر در پاسخ به او نوشت: پیش‌تر گفتم همراهی چپ‌ها با انقلاب صرفا سر مبارزه با آمریکاست و وقتش برسد مقابل ما خواهند ایستاد. حالا علیزاده می‌خواهد پس از پروژه اعتمادسازی، ایده‌ «ایران ضدامپریالیست» را به جای «ایران اسلامی» به خورد مخاطب داخلی بدهد. نفی حاکمیت دین، وجه اشتراک این جماعت با استکبار علیه ماست!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هرچندخودم انچنان با اقای علیزاده موافق نیستم …جناب یاسر(پیشنهادمیکنم نامت را تغییردهی با توجه به کلمه میسره) در اندیشه شماها یا بایدمطلقاتابع بودیا اگرنه…….واچقدراز این عمق نااگاهی وجهالت نگرانم که اگرشخصی کلامی بجز منویات رسمی گفت لایق همه نوع توهین وفحاشی ونسبت های سخیف است….

  2. د اخه این انتخابات ما را کشته نکبت. دیگه چرا می گی انتخاب بگو از دم همه موضع گیری های مثل خودمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا