خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی فرزانه فصیحی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی

ساعد نیوز نوشت:

فرزانه فصیحی (زاده 13 دی 1371 اصفهان )عضو تیم ملی دو و میدانی زنان ایران است. او در سال 2016 مدال نقره رشته دوی 4 در 400 متر امدادی در هفتمین دوره مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا را به دست آورد. فصیحی رکورددار دو 60 متر زنان ایران است و به «دختر باد» مشهور است.فهرست []

  1. اینستاگرام فرزانه فصیحی

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی ورزشی و اجتماعی

افتخارات

تصاویر

اینستاگرام

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : فرزانه

نام خانوادگی : فصیحی

تاریخ تولد : 1371/10/13

شهر محل تولد : اصفهان

رشته تخصصی : دو و میدانی

فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی

 زندگی شخصی و خانواده فرزانه فصیحی


فرزانه فصیحی متولد 13 دی 1371 در اصفهان ، دونده عضو تیم ملی دو و میدانی است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه اصفهان می باشد که با حمایت خانواده ورزشی به سطح اول دو و میدانی رسید و به دختر تندباد ایران معروف شد.

پدرش والیبالیست و تنها برادرش مربی شطرنج است و مادر هم مشوق و حامی آنهاست به همین دلیل از همان کودکی ورزش در خانواده آنها حرفه ای جریان داشت.

 ازدواج و خانواده


فرزانه فصیحی 8 اردیبهشت 1398 وقتی بیست و هفت ساله بود با امیر حسینی (خبرنگار ورزشی) که مدتی مدیر روابط عمومی فدارسیون والیبال بود ، ازدواج کرد.

فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی

 زندگی ورزشی و اجتماعی فرزانه فصیحی


ورزش را به صورت جدی از سال 1376 وقتی پنج ساله بود با ژیمناستیک شروع کرد تا این که در مقطع راهنمایی به قهرمانی ایران رسید؛ چند سال بعد با تشویق معلم ورزش مدرسه در مسابقه دو شرکت کرد و توانست رکورد دو و میدانی دختران مدارس را بشکند و دو مدال طلا بگیرید.

از همان جا بود که حرفه ای وارد رشته دو و میدانی شد و به صورت جدی ادامه داد.

فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی

اولین بار سال 1395 وقتی بیست و چهار ساله بود در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا 2016 در دوحه به مدال نقره بخش تیمی رشته دوی 4 در 400 دست یافت. او دو سال بعد در دوی 60 متر در تهران توانست به مدال برنز انفرادی دست یابد و لقب «دختر باد» را از آن خود کند.

فرزانه فصیحی

به گفته فرزانه فصیحی :«ورزش دو بین 2 الی 4 میلیون ماهانه هزینه دارد ولی فدراسیون تنها 300 هزار تومان حقوق می دهد و اسپانسر هم ندارد، با خنده می گوید پدرم اسپانسرم است.»

فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی در سال 2020 با کسب رکورد 7/29 ثانیه در مسابقه دوی 60 متر در بلگراد صربستان رکورد قبلی خود را شکست؛ او با این رکورد ورودی مسابقات جهانی داخل سالن را به دست آورد.

فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی

تفریحات فرزانه فصیحی


فیلم خیلی دوست دارم اما وقتی از تمرین بر می گردم آنقدر خسته ام که نمی توانم کاری کنم، اگر بخواهم خیلی تفریح کنم خرید می کنم یا سفر می روم.

الگو فرزانه فصیحی


یوسین بولت الگوی ورزشی همه دونده های سرعت است؛ ایشان خیلی ورزشکار خوبی هستند و قطعا مدال هایی که گرفتند خیلی با ارزشمند بوده و دیگر فکر نمی کنم تا سال های سال کسی مثل او تکرار شود.

فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی و تمرین در کوه


روزی دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرین می کنم ، مکان های تمرین فرق می کند، بعضی وقت ها در پیست می دوم و بعض وقت ها در کوه تمرین می کنم.

فرزانه فصیحی و علاقه به ورزش های دیگر


در طول سال اغلب درگیر تمرین هستم اما فصل هایی که خیلی مربوط به زمان آماده سازی نیست سراغ رشته های دیگری مثل شنا و تنیس هم می روم.

به فوتبال خیلی علاقه ای ندارم چون این رشته حق رشته های دیگر را ضایع می کند، با این حال من پرسپولیسی هستم ولی با پیراهن سپاهان در لیگ دوومیدانی شرکت می کنم و این تیم را هم دوست دارم و کلا طرفدار تیمی هستم که برنده شود.

فرزانه فصیحی و المپیک


در روزهای منتهی به المپیک 2021 توکیو کمیته ملی المپیک و IOC با بررسی نتایج خیره کننده فرزانه فصیحی در دو سال گذشته تصمیم گرفتند او در المپیک حاضر شود، به این ترتیب سهمیه حضور خانم باد ایران با نام سهمیه یونیورسالیتی صادر شد.

آخرین حضور یک دونده بانوی ایران در دوی صد متر به المپیک 1964 ژاپن توسط سیمین صفامهر بر می گردد که حالا بعد از 57 سال این بار فرزانه فصیحی در ژاپن حضور دارد.

فرزانه فصیحی و کسب مدال طلا

افتخارات فرزانه فصیحی


  • مدال نقره بازی های همبستگی اسلامی – قونیه 2021 – دوی 100 متر بانوان
  • مدال طلا قهرمانی داخل سالن آسیا – 2023 آستانه – 60 متر
  • مدال نقره قهرمانی داخل سالن آسیا – 2016 دوحه – 4×400 متر امدادی
  • مدال برنز قهرمانی داخل سالن آسیا – 2018 تهران – 60 متر

آلبوم تصاویر فرزانه فصیحی


فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی

 اینستاگرام فرزانه فصیحی


فرزانه فصیحی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری farzanehfasihi1 با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام فرزانه فصیحی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. الان این ادم به عنوان یه زن چه محدودیتی تو ایران داشته چکار خواسته بکنه که نکرده حجاب چه مانعی بوده براش قوانین جمهوری اسلامی کجا جلوشو گرفته ؟ تنها چیز این بوده که در محیط امن تمرین کرده نه مثل خیلی ورزشکارای خارجی که حتی از طرف مربیشون بهشون تجاوز شده! باز از زن زندگی ازادی بگین کجای این زن غیر ازادی بوده. چقدر ناشکرین واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا