خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تحریم علی‌اکبر صالحی هیچ ارزشی ندارد»

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که تحریم علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران بازی سیاسی و از روی استیصال آمریکاست و هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش ایرنا کمالوندی افزود: برنامه‌های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران براساس نیازهای کشور با قوت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام و نقض عهدی که صورت داد به هیچ وجه در جایگاهی نیست که بخواهد نسبت به نحوه اجرای تعهدات ایران اظهارنظر کند.

به گزارش ایرنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در فهرست تحریم‌های ثانویه قرار گرفته است.

بر اساس این تحریم‌ها، هرگونه اموال و دارایی‌های افراد مندرج در لیست که در قلمرو آمریکا قرار گیرد، توقیف خواهد شد و شهروندان آمریکایی هم مجاز نیستند با آن‌ها هیچ‌گونه معامله ای داشته باشند.

آمریکا پیش از این هم مقامات و شخصیت های حقیقی و حقوقی فراوانی را از ایران مشمول تروریسم اقتصادی خود قرار داده است تا به زعم خود، جمهوری اسلامی ایران را منزوی و به تسلیم وادار سازد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که دشمنی خود را از دوران تبلیغات انتخاباتی با جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته‌ای آن بارها ابراز کرده بود، در هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه و با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، از برجام خارج شد.

پس از آن تمام تحریم‌هایی که به موجب برجام تعلیق شده بود را باز گرداند و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را با هدف پذیرش ۱۲ شرط مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که برگرفته از مشاوره‌های اندیشکده‌های صهیونیستی بود، تشدید کرد.

دولت ترامپ که تقریبا همه نهادهای موثر در تامین امنیت و اقتصاد ایران را تحریم کرده، به تحریم‌های تکراری هم روی آورده است به گونه ای که سازمان انرژی اتمی که پیش از این در فهرست اس دی ان اوفک قرار داشت را با عناوین جدیدی بار دیگر تحت تحریم قرار داد.

رئیس جمهوری آمریکا تنها به تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران اکتفا نکرده و در قالب تروریسم دولتی به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی هم روی آورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا