خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شناسایی 170 محدوده معدنی در خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ جنوبی گفت: با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی حدود 170 محدوده قابلیت‌دار در استان شناسایی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهارداشت: یکی از بخش های مدنظر سرمایه گذاری در استان تعیین تکلیف پهنه های معدنی بلاتکلیف است.

احمد آریافر با اشاره به اینکه طرح تحول زمین شناسی سال گذشته توسط ایمیدرو و وزارت صمت منجر به انعقاد تفاهم نامه ای شد، گفت: براساس این تفاهم نامه محدوده وسیعی در استان زیرپوشش طرح اکتشافی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح تحول زمین شناسی در محدوده بیش از ۴۷ هزار کیلومتر مربع از استان اجرا شد و حدود ۱۷۰ محدوده پتانسیل دار در خراسان جنوبی شناسایی شد. آریافر یادآور شد: حدود ۷۸ محدوده را ایمیدرو با همکاری وزارت صمت اولویت بندی کرده تا در اختیار مجموعه خودش یعنی شرکت تهیه و تولید معدنی قرار دهد.

او ادامه داد: این محدوده ها تا زمانی که به گواهی کشف برسد در دست این شرکت قرار دارد و بعد از این مرحله طی فرآیندهای قانونی و مزایده ای که وجود دارد این محدوده های معدنی به سرمایه گذاران مشتاق و دارای شرایط واگذار خواهد شد.
او افزود: اگر این ۷۸ محدوده منجر به معدن شود تحول عظیمی را در استان به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان داشت: در ارتباط نزدیکی با سازمان زمین شناسی و پیگیر این موضوع هستیم که بتوانیم در آینده نزدیک فعالیت ها را در محدوده های شناسایی شده انجام دهیم. آریافر ادامه داد: در کنار این موضوع بخش عظیمی از نیروهای متخصص هم در داخل و خارج از استان در زمینه پروژه های اکتشافی به کارگیری می شوند.

مدیرکل صمت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه براساس محدوده های طرح تحول حدود یک سوم استان زیر پوشش اکتشافات قرار گرفته است بیان کرد: متأسفانه این پتانسیل ها تا به امروز باقی مانده بنابراین باید به دنبال انجام تشریفات مزایده ای برای واگذاری این محدوده ها به تشکیلات سرمایه گذاری باشیم. آریافر ادامه داد: سرمایه گذارانی که علاقمند به اجرای طرح های عمرانی هستند می‌توانند در مزایده ها شرکت کنند.

او یکی دیگر از فرصت های سرمایه گذاری موجود در استان را سه پهنه به مساحت حدود ۱۵ هزار کیلومتر در استان شامل دهسلم، قلعه زری و پهنه زغالی در طبس عنوان و خاطرنشان کرد: این پهنه های بزرگ نیاز به سرمایه گذاران بزرگ دارند تا از ابتدا تا انتهای آن را دنبال کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا