خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اردوغان: دستی که به مسجد الاقصی تعدی کند را می‌شکنیم

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه گفت:  قدس خط قرمز است و دستی که به مسجد الاقصی تعدی کند را خواهیم شکست. نمی‌توان این طرح آمریکایی را پذیرفت و پذیرش آن توسط برخی از کشورهای عربی خیانت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با اعلام اینکه طرح معامله قرن را که کاملا فلسطین را نابود و قدس را اشغال می‌کند نپذیرفته و به رسمیت هم نمی‌شناسیم، گفت: به مجبور کردن فلسطینی‌ها برای پذیرش طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا راضی نخواهیم شد. قدس خط قرمز است و دستی که به مسجد الاقصی تعدی کند را خواهیم شکست. نمی‌توان این طرح آمریکایی را پذیرفت و پذیرش آن توسط برخی از کشورهای عربی خیانت است.

وی با بیان اینکه هدف از طرح ادعایی ترامپ برای صلح الحاق اراضی فلسطین اشغالی است، گفت: دستان خائن عربی که برای طرح ترامپ کف زدند مجازات خواهند شد. ترکیه همواره از مسئله فلسطین حمایت کرده و در کنار ملت فلسطین باقی خواهد ماند.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: اگر نتوانیم از مسجد الاقصی حفاظت کنیم فردا هم نخواهیم توانست شر و آسیب را از کعبه دور کنیم و به همین دلیل قدس خط قرمز ماست. قدس کلید صلح جهانی است و اگر این نماد صلح از بین برود مسئولیتش بر عهده سراسر جهان است.

اردوغان هشدار داد، رها کردن سرنوشت قدس در میان پنجه‌های خونین رژیم صهیونیستی بزرگترین آسیب به همه بشریت خواهد بود. هنگامی که به مواضع کشورهای اسلامی و در راس آنها عربستان که هیچ گونه اظهار نظری درباره طرح معامله قرن نکرد نگاه می‌کنم اندوهگین می‌شوم. وی خطاب به عربستان گفت: چه زمانی صدای شما را خواهیم شنید.

وی بار دیگر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت: رژیم صهیونیستی تروریست بوده و در نزد ما هیچ اعتباری ندارد. چنین “کشوری” سرکش (اسرائیل) که مردم بی‌گناه را در خیابان‌ها اعدام می‌کند از نظر ما، اسرائیل هرگز نمی‌تواند یک “کشور” معتبر باشد.

اردوغان افزود: با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس  پیرامون طرح ادعایی صلح ترامپ تماس برقرار کرده و مسائل را با آنها بررسی خواهم کرد.

وی پیرامون ادلب هم تصریح کرد: توافقنامه‌ای که پیرامون ادلب توسط ترکیه و روسیه به امضاء رسیده بود نقض شده است و ما در برابر حملات مداوم به این منطقه به عنوان تماشاگر نخواهیم ایستاد.

اردوغان با بیان اینکه توافقنامه آستانه این حق را به ما می‌دهد که در داخل اراضی سوریه با تشکیلات تروریستی مبارزه کنیم. نمی‌توانیم در مقابل موج‌های جدید از آوارگان سوری که به سمت اراضی ترکیه سرازیر می‌شوند به تماشا بنشینیم.

رئیس جمهوری ترکیه پیرامون بحران لیبی نیز گفت: در برابر گروه‌هایی که علیه دولت توافق ملی لیبی که در عرصه بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است دست بسته باقی نخواهیم ماند و انتقادات در حمایت از کودتا و تروریست‌ها در لیبی را نخواهیم پذیرفت و تا زمان برقراری صلح و ثبات در این کشور باقی خواهیم ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا