خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش کانون‌ کارگردانان به اظهارات دبیر جشنواره فیلم‌ فجر

در پی اظهارات ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره فیلم فجر در نشست خبری جشنواره فجر درخصوص دلیل نپذیرفتن فیلم‌های ویدیوئی، روابط عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران متنی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، متن پاسخ روابط‌عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران به شرح زیر است:

از استدلال دبیر محترم جشنواره فیلم فجر درخصوص نپذیرفتن آثار ویدئویی در جشنواره و انتساب آن به کانون کارگردانان متعجب شدیم.

تمامی جشنواره‌های معتبر جهان فیلم‌ها را بر اساس کیفیت و موضوع فارغ از سانسور انتخاب می‌کنند و تفکیکی بین سینمایی و ویدیویی ندارند که باید درسی برای جشنواره فیلم فجر باشد ولی درخصوص استدلال جهت‌دار ایشان باید گفت مگر تشکل‌های تهیه‌کنندگی طبق اساسنامه خود می‌توانند تهیه‌کننده‌ای را که فقط فیلم ویدئویی ساخته عضو کنند؟! و همینطور دیگر صنوف سینمایی!

چگونه است که وقتی کارگردانی می‌خواهد فیلمش در جشنواره نباشد تهیه‌کننده محترم را صاحب فیلم می‌دانید ولی در بحث پروانه ویدیوئی پای کانون کارگردانان را وسط می‌کشید؟

کانون کارگردانان اجازه نخواهد داد ساز و کار کهنه خود را به این تشکل صنفی نسبت دهید.

این کانون تابع اساسنامه خود است که فقط مجمع عمومی توان تغییرش را دارد.

دوستان جشنواره اگر از کانون کارگردانان بخاطر حمایت قاطع از کارگردان‌ها و مسائل دیگر ناراحت هستند شایسته نیست که در نشست مطبوعاتی جشنواره آن را این گونه بیان کنند.

ما همواره به فیلمسازان جوان گفته‌ایم که پروانه ویدیوئی علیرغم این‌که مجوزی ساده‌تر برای ساخت فیلم بلند است ولی می‌تواند دامی برای فیلم‌سازان جوان باشد تا هیچگاه نتوانند توقع اکران عمومی و حضور در جشنواره فجر و عضویت در صنوف سینمایی را داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا