خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای امام جمعه! از «حق مردم» دفاع نکرده، به انتخابات دعوت می‌کنید؟

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «آقای «امام جمعه تهران»؛ از «حق مردم» دفاع نکرده، به شرکت شکوهمند در انتخابات دعوت می‌کنید؟» نوشت:

✅ آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه تهران، نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه، از اعضای بلندپایه مجمع تشخیص مصلحت، دبیر کلّ جامعه روحانیت مبارز تهران و نایب رئیس مجلس خبرگان، که یکی از شخصیت‌های محوری و تأثیرگذار اصولگرایان است، همچون دیگر شخصیت‌های این جناح تا به امروز در برابر بی‌قانونی‌ها و حق کشی‌های وسیع صورت گرفته در پروسه انتخابات، سکوت تأییدآمیز داشته و امروز از مردم می‌خواهد «همه گلایه‌ها را کنار بگذارند و سر صندوق‌ها حاضر شوند و انتخابات پرشوری خلق کنند». [لینک]

✅ جناب موحدی؛ تا امروز سه مرحله مهم از انتخابات گذشته و در این مراحل به حقوق مردم بی‌اعنتایی‌های فراوان و چشمگیر شده و شما که از شخصیت‌های تأثیرگذار و از امام جمعه‌های مرکز کشور هستید، در دفاع از حقوق مردم هیچ سخنی بر زبان نرانده و خودی نشان نداده‌اید حالا چطور انتظار دارید مردم به توصیه امام جمعه‌ای که او را در صحنه دفاع از حقوقشان غایب دیده‌اند، گوش فرادهند؟

✅ در مرحله اول؛ هیئت‌های اجرایی که باید از معتمدان مردم و از همه جناح‌ها انتخاب شوند تا مردم مطمئن باشند انتخابات را معتمدانشان سالم اجرا خواهند کرد، از تندروهای یک جناح انتخاب ‌شدند تا نه معتمدان مردم که معتمدان شورای نگهبان باشند و شما سکوت کردید!

✅ در مرحله دوم؛ هیئت‌های اجرایی معتمد شورای نگهبان، بسیاری از داوطلبان را با استناد به بند 1 و 3 ماده 28 «غیر معتقد به اسلام و ولایت فقیه» شمردند بدون این که در اجرای قانون مدرک معتبری بر این بی‌اعتقادی ارائه دهند، و شما باز هم سکوت کردید و از صحنه دفاع از حقوق داوطلبان و طرفدارنشان غایب بودید!

✅ در مرحله سوم؛ هیئت‌های نظارت علاوه بر مردودی‌های هیئت‌های اجرایی، جمع دیگری را به همان منوال ردّ صلاحیّت کردند و شما باز هم سکوت کردید و از قرائن بر می‌آید که شورای نگهبان هم همه این ردّ صلاحیت‎ها[جز معدودی] را صحّه خواهد گذاشت و باز هم شما سکوت تأییدآمیز خواهید داشت، آن گاه از ردّ صلاحیت شدگان غیرقانونی و مردم مظلوم طرفدارشان انتظار دارید که فعلا همه این حق‌کشی‌های نظام‌مند و رویّه شده را به طاق نسیان بسپرند و با شکوه در انتخابات شرکت کنند!

✅ آقای موحدی؛ انصافا اگر کاندیداهای جناح شما هم این گونه بدن سند و مدرک قابل قبول و ارائه، قلع و قمع می‌شدند، حاضر بودید فراموش کنید و با شور در انتخابات شرکت نمایید؟ که از مردم چنین انتظار دارید؟
شما در فرازی دیگر از خطبه می‌گویید: «وظیفه شورای نگهبان این است که دقت کند افراد صالح وارد عرصه انتخابات شوند. شورای نگهبان اگر از این وظیفه کوتاه بیاید، به مردم جفا کرده است». جناب آقای موحدی؛ این وظیفه در کدام بند قانون برای شورای نگهبان شمرده شده؟ اصولا انتخاب نماینده مربوط به مردم است یا شورای نگهبان؟ آنچه ما از قانون می‌فهمیم این است که مردم که صاحبان مملکت هستند، در قانونی که توسط نمایندگانشان تصویب کرده‌اند برای داوطلب شرایط حداقلّی قرار داده‌اند و وظیفه هیئت‌های اجرایی این است بررسی کنند داوطلبان، واجد شرایط اقلّی قانونی باشند و هیئت نظارت و شورای نگهبان وظیفه دارد نظارت کند اگر هیئت‌های اجرایی فردی را به ناحق ردّ صلاحیت کردند، از حقوق او دفاع کنند و مانع شوند؛ ولی امروز هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان مجری اصلی شده و علاوه بر ردّ شدگان هیئت‌های اجرایی، خودشان هم رأساً رد صلاحیت می‌کنند و خود را هم موظف به رعایت قانون و ارائه سند و مدرک معتبر نمی‌بینند. علاوه، اصلا انتخاب افراد صالح نه وظیفه مردم، که وظیفه شورای نگهبان شده است!

✅ از فردا که 12 بهمن است و نتیجه نهایی اعلام می‌شود، شخصیت‌های انقلاب و تأثیرگذاران که می‌توانستند از حقوق مردم دفاع کنند و نکرده‌اند، ترجیع بند کلامشان این می‌شود: «حالا شرایط خطیر است و دشمن به حضور شما در انتخابات چشم دوخته و فرصت رسیدگی به گلایه‌ها گذشته، پس آنها را برای زمانی دیگر واگذارید و همه، حتی کسانی که نظام و مسئولان نظام را قبول ندارید، شکوهمند و برای حفظ ایران در انتخابات شرکت کنید»! ولی آیا قصور و تقصیر آنها از جانب مردم نادیده انگاشته می‌شود و دعوتشان اجابت می‌گردد؟؟

امام جمعه تهران: زندان‌های شاه پر بود از آزادی‌خواهان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. تاریخ مصرف نیاز نظام به رای مردم سپری شده و دنیا انقدر گرفتار بدبختیهای خود هست که اهمیتی به میزان مشارکت مردم ما نمیدهد.

  1. بازهم بازهم بازهم؟چرا نمی خواهیدبفهمید ما مکلفیم برهدایت عوام… ذخیره یوم القیامه ما هدایت شماهاست …پس بکوش چون تمکین کنی ما توراقابل خواهیم دانست….

  2. دفاع نکردن از حقوق مردم، پیشکش جناب موحدی، باید بیادشان آورد که مگر شما نبودید که در نمازجمعه در خطبه ای که در حکم نماز است و لابد با نیت قربته الی الله شروع میشود، بعد از توصیه خود و مامومین به تقوی الله! رای به روحانی را رای حرام و رای به رئیسی را رای حلال نامیدید؟! اکنون با چه رویی میگوئید همه گلایه ها را کنار بگذاریم و به غربال شدگان توسط شورای نگهبان و مصادره حقوق مردم به نفع جناح سیاسی شما رای بدهیم؟! آیا از گفته آن روز پشیمان و توبه کرده اید؟! از آن چندین میلیون نفری که شخصیت شان را ملکوک و قلبشان را جریحه دار کردید، عذرخواهی کرده اید؟! حقیقتا شما به چه اصولی پای بند و از چه جنسی هستید که هر روز برنگی و هر ساعت در شمایلی دیگر ظاهر می شوید،؟! آیا اینها نشانه نفاق نیست؟!

    4
    1
  3. آقای حیدری از اینکه شما هم سنگ گروهی دیگر را بر سینه میزنید میتوان فهمید که دغدغه شما هم نه درد مردم که برون رفت قدرت ازدست یارانتان است ولی مردم گویا به این نتیجه رسیده اند که چپ و راست با شعار خدمت قدرت را میخواهد و تنها چیزی که هیچکدام از گروههای قدرت طلب وبه کرسی رسیده به آن توجه نکرده اند درد و رنج بی انتهای مردم است پس مردم هم مقام و قدرت را به خودتان واگذار میکند که هر جور خواستید واگذار کنید مطمئنا مردم دیگر از بین بد وبدتر هیچکدام را انتخاب نخواهد کرد…..!!!!؟

    2
    5
  4. پس از 40 سال روند نمایشی شدن مجلس ادامه داشت و از زمان احمدی نژاد کلا نمایشی شد و هیچ قدرتی ندارد . افرادی که وارد مجلس میشوند اغلب فاقد توان و سواد و منفعت طلب هستند و شرکت در انتخابات خودفریبی یا ساده لوحی یا انتفاع از نماینده با کسب پستهای پر منفعت است. هر نماینده ای که پیروز میشود نان عده ای از حامیان و عوامل خودرا چرب میکند و هیچ کاری برای مردم انجام نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا