خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هیلاری کلینتون: تفرقه‌انگیزی سندرز باعث شکست من در ۲۰۱۶ شد

«هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات انتخابات۲۰۱۶  گفت: برنی سندرز و حامیانش در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و بعد از شکست خوردن او در رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد ریاست جمهوری نهایی این حزب، هیچ تلاشی برای وحدت در حزب نکرده و به شکست او از ترامپ کمک کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون در مصاحبه با امیلی تایش ساسمن، مدیر رسانه پادکستی “Your Primary Playlist” و در پاسخ به اینکه برنی سندرز این بار برای انتخابات ۲۰۲۰ به منظور اتحاد ایجاد کردن در حزب دموکرات چه کاری می‌تواند انجام دهد گفت: “او است که در واقع باید چنین کاری انجام دهد. در سال ۲۰۱۶ ما تجربه چنین کاری را از جانب او نداشتیم”.

این اظهارات در حالی از سوی هیلاری کلینتون مطرح شدند که قرار است روز دوشنبه نخستین مرحله از رقابت درون حزبی در آمریکا به هدف تعیین نامزد نهایی دو حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در ایالت آیووا برگزار خواهد شد در حالی که بر اساس جدیدترین نظرسنجی ها سندرز به همراه جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا محبوبترین نامزدهای ریاست جمهوری دموکراتها در این ایالت هستند.

این اظهارنظرهای هیلاری کلینتون حاکی از زخمهای کهنه‌ای به جا مانده از رقابت مقدماتی جنجالی سال ۲۰۱۶ در حزب دموکرات میان کلینتون و سندرز است؛ رقابتی که جریان آن حامیان سندرز مدعی وقوع تقلب به نفع هیلاری کلینتون در آن شدند و متعاقب این رخداد نیز کلینتون از سندرز به خاطر عدم پشتیبانی سریع از کاندیداتوری‌اش بعد از پایان رقابت مقدماتی کینه پیدا کرد.

سندرز روز جمعه به سبب تحولات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنای آمریکا نتوانست به کمپین خود در ایالت آیووا ادامه دهد هر چند که یکی از حامیان اصلی وی یعنی رشیده طلیب، نماینده مسلمان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، عصر همان روز در تجمعی در شهر کلایو در ایالت آیووا همراه با جمعیت حاضر کلینتون را هو کرد.

در این مراسم وقتی نخستین بار نام هیلاری کلینتون مطرح شد، برخی از مستمعین حاضر در جمعیت کلیتون را هو کردند و در ادامه مجری برنامه خطاب به آنها گفت:”ما قرار نیست کسی را هو کنیم چون شان ما بالا است”. اما در ادامه رشیده طلیب مداخله کرده و گفت: “نه این طور نیست و من او را هو میکنم!” این صحبت او باعث خنده جمعیت حاضر و هو کردن با صدایی بلندتر از جانب آنها شد.

طلیب در ادامه این حرفهایش تصریح کرد: همه شما می‌دانید که من نمی‌توانم ساکت باشم. ما می‌خواهیم هو کنیم و هیچ اشکالی ندارد. نفرت‌‍پراکن‌ها روز دوشنبه وقتی که ما پیروز شویم دهانشان بسته خواهد شد.

چند روز پیش هیلاری کلینتون نسبت به حمایت از برنی سندرز در صورت پیروزی او در رقابت مقدماتی دموکراتها برای تعیین نامزد نهایی ریاست جمهوری اظهار تردید کرد هر چند که بعدا در توئیتر تلاش کرد حرفهایش را جبران کند و گفت:‌ “همانطور که من همیشه چنین کاری کرده‌ام برای حمایت از نامزد ریاست جمهوری حزبمان هر آنچه بتوانم انجام می دهم.

کمپین ریاست جمهوری برنی سندرز به درخواست برای واکنش نسبت به اظهارات کلینتون پاسخ نداد.

کلینتون در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد، گفتگویی که خودش با برنی سندرز در سال ۲۰۱۶ بعد از قطعی شدن پیروزی او در رقابت مقدماتی دموکراتها داشت کاملا متضاد گفتگویی است که خود وی با باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ درباره متحد ساختن حزب داشته است و به گفته کلینتون اختلاف این صحبتها مثل اختلاف “شب با روز” است.

این وزیر خارجه اسبق آمریکا خاطر نشان کرد، هر چند که در نامزدی او برای ریاست جمهوری “چون و چرایی وجود نداشت اما کمپین سندرز و حامیان اصلی او بسیار مقاومت نشان داده و حقیقتا و به شکل مداوم نه فقط به من بلکه به حامیانم نیز حمله کردند.”

کلینتون اظهار کرد، حامیان سندرز در جریان نشست کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا حامیان نظیر میشل اوباما و جان لوئیس را هو کردند “و این کاملا مغایر با تلاشهای متحدکننده‌ای بود که ما در سال ۲۰۰۸ انجام دادیم.”

وی افزود: “تا همان آخر کار نیز خیلی از افرادی که ارتباطشان با کمپین سندرز شناخته شده بود، از مردم میخواستند به نامزد ثالث رای بدهند یا اصلا رای ندهند و این کارها تاثیر خودش را گذاشت.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا