خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح درباره‌ی مفقود شدن ۲۳ کولبر در ارتفاعات کردستان

رئیس هلال احمر کردستان درباره مفقود شدن ۲۳ کولبر در ارتفاعات روستای سرشیو سقز اعلام کرد که قبل از رسیدن اکیپ‌های اعزامی به محل، کولبران به سلامت به خانه خود بازگشته‌اند.

به گزارش ایسنا ساعتی قبل خبری مبنی بر مفقود شدن ۲۳ کولبر در ارتفاعات روستای سرشیو شهرستان سقز توسط منابع محلی مطرح شد که محمد باقر محمدی در گفت و گو با ایسنا، با تایید این خبر اظهار کرد که پس از اعزام تیم‌های نجات به شهرستان های سقز و بانه، خبر پیدا شدن کولبران را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: کولبران احتمالا به علت بارش برف مسیر خود را گم کرده‌اند که خوشبختانه همه‌ی آن‌ها به سلامت و پیش از رسیدن تیم‌های ما به منطقه به خانه خود بازگشته‌اند.

چندی پیش نیز دو برادر کولبر در ارتفاعات اورامانات جان خود را به علت گرفتار شدن در برف و کولاک از دست دادند.

سرشیو از توابع سقز است و این شهرستان در ۱۹۰ کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.

به گزارش ایسنا، ساعتی بعد از اعلام مفقود شدن 23 کولبر در کردستان، رئیس هلال احمر کردستان، با اصلاح آمار اولیه مفقود شدگان مجددا به خبرنگار ایسنا گفته، ما نمی‌توانیم این را تایید و یا رد کنیم که ۲ نفر از کولبران مفقود شده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۴ نفر از کولبران سالم بازگشته‌اند و متاسفانه آمار و ارقام مشخصی از تعداد کولبرانی که به مرز رفته‌اند در دسترس نیست.

محمدی عنوان کرد: اکنون تیم‌های هلال احمر در حال بررسی این هستند که آیا این دو کولبر واقعا در ارتفاعاتند یا جز آمار اشتباه است. شماره‌ی یکی از افراد مفقود را رد زنی کردیم که محل وی را روستایی اطراف مریوان نشان می‌دهد.

وی اعلام کرد که آمارهای ما بسته به حرف‌های حاضران در صحنه است که آمارهایی بیشتر ضد و نقیض است و مدیر منطقه همراه با اکیپ‌ها در منطقه سرشیو حضور دارند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا