خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار محمود عباس به اتحادیه عرب

«محمود عباس»، رئیس تشکلات خودگردان فلسطین در جلسه‌ی اتحادیه عرب گفت: ترامپ معامله قرن را پس از رونمایی برای من فرستاد به طوری که گویا برای من اهمیتی ندارد. برای ترسیم نقشه فلسطین براساس آنچه در معامله قرن آمده به شما اخطار می دهم. هرگز راه حلی که قدس را به اسرائیل ملحق کند نخواهم پذیرفت؛ ما نگهبان آن هستیم و در قبال آن مسئولیت داریم.

به گزارش شفقنا رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه فوق العاده اتحادیه عرب گفت: برگزاری این جلسه را برای آگاه کردن وزرای خارجه عرب از  موضعمان درباره طرح آمریکا درخواست کردیم تا از مشخص کردن آن طرح به عنوان مرجعیت جدیدی برای حل قضیه فلسطین جلوگیری کنیم.

عباس تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو به صلح اعتقادی ندارد و دلیل آن هم این است که بیشتر از هرکس دیگری در سمت نخست وزیری اسرائیل بوده در حالی که در دوران حضورش هیچ پیشرفتی در روند صلح رخ نداده است.

ابومازن خاطرنشان کرد: چهار دیدار قبلی ما با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هیچ ثمره ای نداشت و او در جریان آن دیدارها، قول داد که قضیه فلسطین را به شکلی حل می کند که با مواضع فلسطینیان تناسب داشته باشد. به ترامپ ابلاغ کردم که ما به دنبال تشکیل دولت بدون سلاح فلسطین هستیم.

عباس اظهار کرد: ترامپ این معامله را پس از رونمایی برای من فرستاد به طوری که گویا برای من اهمیتی ندارد. برای ترسیم نقشه فلسطین براساس آنچه در معامله قرن آمده به شما اخطار می دهم. هرگز راه حلی که قدس را به اسرائیل ملحق کند نخواهم پذیرفت؛ ما نگهبان آن هستیم و در قبال آن مسئولیت داریم.

رئیس تشکلات خودگردان فلسطین گفت: خواستار به رسمیت شناختن یهودیت اسرائیل با پایتختی قدس برای آن، خلع سلاح غزه و لغو حق بازگشت شده اند. من عمدا به تعدادی از سازمان هایی که آمریکا نسبت به آن حساسیت دارد، ملحق نشدم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا