خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیرقی: به سمت مرزهای ناشناخته رفتم

/ در نشست خبری عامه پسند با حضور عوامل فیلم مطرح شد /

سومین نشست خبری اولین روز جشنواره مربوط به فیلم «عامه پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی بود‌. در این نشست سهیل بیرقی، کریستف رضاعی آهنگساز، مجید کریمی مجری طرح، هوتن شکیبا و باران کوثری حضور داشتند.

به گزارش انصاف نیوز، گبرلو مجری برنامه در ابتدای این نشست گفت: جلسه نشست خبری اثر سهیل بیرقی هست و در خدمت اهالی رسانه هستیم، امیدوارم با گفت‌وگو بتوانیم آثار بهتری تولید کنیم.

آنتونیا شرکا منتقد سومین نشست در اولین روز سینمای رسانه بود و درباره تحلیل فیلم گفت: منتظر ساخت فیلم پس از دو فیلم اول بودم که گفته شد این فیلم سه گانه‌ای است. در فیلم «من» قهرمان لیلا حاتمی و در فیلم «عرق سرد» قهرمان باران کوثری بود. قهرمان داستان سوم زنی میانسال بود که در زندگی خودش شکست خورده و به دنبال جدا شدن است. این زن به گفته خودش برای اینکه شان خودش را حفظ کند سختی‌هایی به جان می‌خرد. ما به جز شخصیت اصلی مرد، مردهایی هستند که ما آنها را نمی‌بینیم و آنها را از بالای شانه می‌بینیم. کارگردان ما را در جای آنها قرار می‌دهد تا درباره زنانی که جدا زندگی می‌کنند قضاوت کنیم.

شرکا ادامه داد: یکی از ویژگی‌های فیلم‌های بیرقی، ایجاد روابط نامتعارف است مثل زنانی که سن بیشتری دارند و مردان جوان‌تر رابطه دارند. در این فیلم نقش میلاد به حدی تنها است که فهمیه تنها است. روایت فیلم فلش‌هایی را در فیلم می‌بینید که به داستان اصلی برسیم. این روایت هم زنانه است، ما زنان ماجراها را آنطوری که دوست داریم تعریف می‌کنیم.

کوثری در پاسخ به تفاوت دو همکاری خود با بیرقی گفت: همکاری با سهیل بیرقی به گفته بازیگرانی که با او کار کرده و نکرده‌اند لذت‌بخش است. باید جلوی او  متفاوت بازی کنید و وسواس‌هایی در کارش دارد. من این شانس را داشتم که از مراحل ابتدایی فیلمنامه در جریان بودم و تمرین‌های سختی داشتیم.

شکیبا درباره عرق سرد گفت: همه چیز به اندازه‌ای سرجایش بود که من نگران این بودم تا نقش را دربیاورم، از سهیل بیرقی ممنونم که توانستم با او دوباره کار کنم.

بیرقی در پاسخ به پرسش انصاف نیوز درباره‌ی دلیل خطی نبودن روایت فیلم گفت: در فیلم اتفاقی زیادخواه افتاده است. من به سمت مرزهای ناشناخته رفتم، روایت خطی مخاطب را بیشتر درگیر می‌کند ولی من بیشتر به سمت کارکتر می‌روم. دو سال از تشکیل این کارکتر در ذهن من می‌گذرد. می‌خواستم مرثیه‌ای برای او بسازم و با شکست زمان بیشتر به سمت او می‌رویم. با شکست زمان انچه در ذهن او است را نقل می‌کنم که با مرثیه‌ای همراه بوده است.

کوثری درباره لهجه خود در این فیلم گفت: چند نفر از دوستان چه زمانی که ما در تهران بودیم و چه زمانی که در شهرضا بودیم همراه ما بودند. بیرقی روی لهجه حساس بود و قرار شد من در سکانس اول با لهجه صحبت کنم و اگر نشد لهجه را کم کنیم.

بیرقی درباره لهجه گفت: من اهل این شهر هستم و بیشتر اقوام من در این شهر هستند. این لهجه برای همه اشنا نیست و کار ناشناخته‌ای کردیم.

او درباره ویژگی غیرخطی بودن فیلم گفت: در تدوین روایت غیرخطی اتفاق نیافتاد و در فیلمنامه اتفاق افتاد و برای همین دو سال طول کشید.

همچنین درباره انتخاب سن بازیگر گفت: مشکلات را زنان دارند و بیشترین ظلم به مادران ما می‌شود. ما فقط به مادر بودن آنها نگاه می‌کنیم و اجازه استقلال به آنها نمی‌دهیم. تصمیمات این زن عامه‌پسند نیست.

کوثری درباره پذیرش این کارکتر گفت: افسانه شخصیت بد داستان است و نمی‌خواستیم مخاطب را پس بزنیم.

بیرقی درباره تلخ خواندن فیلمش گفت: برچسب زدن به فیلم‌ها آسان است.

شرکا درباره زنان فیلم‌های بیرقی گفت: زنان در فیلم‌های بیرقی فرصت بال و پر زدن دارند ولو اینکه که به جایی نرسد.

بیرقی درباره منطق برای انتخاب سن بازیگر گفت: این کار سخت‌تر بود چون درباره زنان جوان نبود. او زنی معمولی است که می‌خواهد دیگر معمولی نباشد، این شخصیت منطقی نمی‌خواهد، من به پیرامون خودم نگاه کردم.

این کارگردان درباره نقد زندگی سنتی فیلم گفت: فیلم نمی‌گوید که زن شکست خورده است. زندگی با دوره‌های سختی را پشت سربگذاری و عامه‌پسند نباشی اما با خودت صلح کنی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا