خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به ردصلاحیت‌های شورای نگهبان

واکنش‌های توییتری موافقان و‌مخالفان عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

عباسعلی کدخدایی: ‏احراز صلاحيت داوطلبان توسط شورای نگهبان صرفاً مربوط به جايگاه نمايندگی مجلس با شرايط حداقلی آن است كه در قانون ذكر شده. عدم تأييد هيچ فردی نبايد مستمسك هتك آبرو و حيثيت يا تخريب شخصیت داوطلبان (خصوصاً در شهرهای كوچك) شود.

صادق زیباکلام: ‏جالبترین بخش داستان ردصلاحیتها برخورد جناب دکترکدخدایی است.با خونسردی ومهربانی درمورد رد صلاحیتها بگونه ایی صحبت میکنند که اولا یک تعدادبسیارکمی بوده و آن عزیزان هم فرصت دارند اعتراض نمایند و حتما به اعتراضات رسیدگی میشود.ثانیا در همه‌کشورها بالاخره یک سازوکار تعیین صلاحیت هست.

یاسر عرب: ‏من که سر از سیاست در نمیاورم اما چقدر زشت است وقتی نمایندگانی یک عمر راجع به تنگ نظری و حذف دیگران سکوت کردند اما الان که خودشان رد صلاحیت شده اند یادشان آمده جمهوریت دغدغه امام خمینی بوده و تکثر مبنای الهیاتی دارد و این رفتار شورای نگهبان ظلم است و چه و چه ….

علی احمدنیا: ‏سال ۹۴ از لیست اصلاح طلبان نفرات دسته چندم تایید صلاحیت شدند، حالا همون لیست دست چندم تایید صلاحیت نشدند تیتر میزنند نفرات شاخص اصلاحات تایید صلاحیت نشدند!!!!

فرید مدرسی: ‏اصلاح‌طلبان باکناره‌گیری ازانتخابات پیش‌رو، مرگ خود رابه نظاره می‌نشینند؛ همانطور که مهدی بازرگان با استعفای دولت موقت، دیگر نتوانست به سیاست بازگردد.
با مرگ سیاست‌ورزی ‎#اصلاح‌طلبان، دو قطبی ‎#براندازان/‎#رادیکال‌های_داخلی قدرت می‌گیرد که نه به نفع اصلاح‌طلبان است و نه به نفع نظام.

سامان رحمتی: ‏انتقاد ها به ‎#شورای_نگهبان و ‎#نظارت_استصوابی درست.
ولی فراموش نشه که بخشی از ناامیدی مردم از صندوق های رای به خاطر عملکرد مفتضحانه آقای ‎#عارف و ‎#فراکسیون_امید بود.
آقایون وخانم های اصلاحات بهتره نقش خودشونو بپذیرن.
فراموش نشه اصطلاح ‎#ژن_خوب از زبان فرزند کدام مسئول بیرون اومد!

کوکب: ‏علی مطهری نهایتا رد صلاحیت شد چون نمی‌گفت آنچه را «آنها» می‌خواستند!
به غلامرضا حیدری گفته شده چرا در نطقت گفته‌ای هزینه‌های ما در سوریه و یمن زیاد است؟
به خانم مولاوردی حتی فرصت شرفیابی و استماع دلایل رد صلاحیت داده نشده!

علی رجبی: ‏برای بار صدم! ‎#شورای_نگهبان مامور کشف فساد نیست؛ مراجع ۴گانه‌ای وجود داره که به استعلام‌های صلاحیت پاسخ میده. اگر از تاییدصلاحیت مفسدی نگرانید، از “نیروی انتظامی، دادستانی، ثبت احوال و ‎#وزارت_اطلاعات” مطالبه کنید؛ خصوصا آخری.

شهیندخت مولاوردی: ‏بزرگواران پاسدار احکام اسلام و قانون اساسی حتی نیاز ندیدند حداقل حفظ ظاهر کرده و طبق اصل«البینه علی المدعی»صورت قانون و شرع را مراعات کنند؛ نه تماس تلفنی، نه مطلع کردن از دلایل و مدارک رد صلاحیت و‌ نه دعوت به جلسه حضوری درخواستی جهت ارائه توضیحات و دفاعیات!

امین نیکدل: ‏من به عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی ایران پول پیامکی که برای رد صلاحیت مولاوردی از بیت المال پرداخت شده است را حلال نمیکنم! ایشان حتی ارزش همین پول پیامک را هم نداشت! / ‏گول اصلاح طلبا برای تحریم انتخابات رو نخورید بازار گرمی میکنن تا قیمت لیستشون گرونتر شه!
آنها میدانستند امثال صادقی و مولاوردی تایید صلاحیت نمیشوند اما گفتند ثبت نام کنند تا ردشان فضا را دو قطبی کند
دو قطبی سازی نه برای خدمت برای اینکه کرباسچی بتواند از لیستها بیشتر پول در بیاورد

آذر منصوری: ‏مجلسی که تکلیف بیش از ۳/۴ کرسی های آن قبل از انتخابات روشن باشد و از برخی از کاندیداهای آن بخواهند برای تأیید صلاحیت از گذشته خود اعلام ‎#برائت کنند، نه ‎#خانه_ملت است، نه در ‎#رأس_امور و نه در ‎#تراز_قانونی_اساسی است.در چنین انتخاباتی تفسیر ‎#میزان_بودن_رأی_مردم چیست؟ / ‏اصل ۸۶: «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود کاملا آزادند و نمی‌توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف قرار گیرند.»
هم احضار می شوند و‌هم رد صلاحیت!
کدام مصونیت؟؟

سیروس: ‏این مملکت یه شورای تشخیص مصحلت نظام بیشتر نداره آقای کدخدایی
شما و اون شورا شرعا و قانونا حق ندارید به اسم مصحلت خلاف قانون کنید
حق ندارید کسانی رو تایید صلاحیت کنید که اولیات زندگی طرف حتی اصالت مدرک تحصیلیش هم بررسی نکرده اید.
مگه چه آتویی دارید که انقدر باج میدید؟

امیر تفرشی: ‏بنده امشب پیامک ‎#رد_صلاحيت دریافت کردم. این در حالیست که شورای نگهبان در ابتدا صلاحیت بنده را تایید کرده بود!
برندۀ این تغییر نه آن شورای محترم است و نه کسانی که در دو هفتۀ اخیر ‎#پرونده‌سازی کردند تا بنده به عنوان یک ‎#منتقد جدی ولی دلبستۀ انقلاب و جمهوری اسلامی از رقابت خارج شوم.

رضا ویسی: ‏اينگونه كه غلام رضا حيدري نماينده مجلس مي گويد شوراي نگهبان پرونده رد صلاحيت شده ها را جلويش گذاشته و مي گويد چرا اين را گفتي و چرا فلان حرف را زدي.مي خواهند همه ساكت باشند و حرفي نزنند. ظاهرا اين كدخدايي هم كه جلوي دوربين حقوقدان است وقتي دوربين نيست مسئول تفتيش عقايد است

سعید کاکاوند: ‏دایره انقلاب از فرزندان واقعی انقلاب به چه سمتی میل کرده که ‎#علی_مطهری نباید ‎#تایید_صلاحیت شود؟

عبدالله رمضان‌زاده: ‏دوستان اصلاح طلبی که در پی تایید صلاحیت هستید!
فرض کنید همه ۲۹۰ نفر نماینده مجلس بعد از شما باشند،آیا تصور میکنید با وجود شورای نگهبان،کمیته سیاست های کلی مجمع،شورای انقلاب فرهنگی،شورایعالی فضای مجازی،شورایعالی امنیت ملی و شورای سران قوا شما متوانید نقشی در قانونگزاری داشته باشید

ثاقب: ‏‎#شورای_نگهبان اون رد صلاحیت چی بود این تایید صلاحیت چیه؟!
ما به شورای نگهبان جوان و انقلابی نیاز داریم که زیر فشار سیاستمداران خائن و هوچی گرهای تبلیغاتی آنها کمر خم نکند!
شورای نگهبان در انتخاب های غلط مردم شما هم مقصرید!

ابوفاطمه ملکا: ‏دو تا انجمنی بودن، یه روز اولی برگشت به دومی گفت تو که مقلد آقای خامنه ای هستی تو انجمن چیکار میکنی؟ دومی گفت خب اینجا جای بچه مسلمون های معتقد به اسلام سیاسی ه. اساسنامه، هم ملاک رو روشن کرده هم مصداق رو
الان اولی نماینده مجلسه، دومی به دلیل عدم التزام عملی به نظام رد صلاحیت شده

سالار احمدی: ‏به کاندیداهای ‎#رد_صلاحيت شده گفته‌اند که علاوه بر تبری جستن از ‎#خاتمی، ‎#هاشمی و حتی ‎#برجام باید مدیریت فعلی ‎#مجلس را هم نقد کنید! تا تایید شوید؛ اینگونه شد که ‎#علی_لاریجانی هم از دایره خودی‌ها اوت شد!

جعفرزاده ایمن‌آبادی: ‏بنا به اعلام ‎#وزارت_کشور بعد از دو دوره نمایندگی مردم شریف ‎#شهرستان_رشت در ‎#مجلس ‎#رد_صلاحیت شدم اگر خدای ناخواسته جنگی اتفاق افتاد و بسیجی مخلص بی ترمز خواستید در خدمتم!
تنها جانباز بسیجی بالای هفتاد درصد قطع نخاع ویلچری مجلس

علی مجتهدزاده: ‏ميگويند در زمان تشييع جنازه ‎#فاضل_خداد که هم جرم اخوی ‎#رفيق_دوست بود عده ای ميگفتند امان از بی برادری !!اين دوست بزرگوار قطعا نيک‌ميداند همه برادرانی دلسوز!!! و متنفذ که‌ ‎#شورای_نگهبان را قانع به ‎#تأييد_صلاحيت برادرشان بکند ندارند مابقی قصه حسين کرد است

محمد کشوری: ‏محسن مهدیان معاون خبرگزاری فارس با استناد به یک پرونده قضایی و دلیل عدم التزام به نظام ج. ا رد صلاحیت شده! قاضی صلواتی «شخصاً» پیگیری کرده و فعلاً مساله حل نشده.
خب، تکلیف آنهایی که چنین دسترسی‌هایی ندارند ویا حتی «جوان انقلابی» نیستند چیه؟ این اشکالات مورد ساده‌ان؟ سیستمی نیستن؟

مصطفی تاجزاده: ‏از سوی ‎#شورای_نگهبان در تماس با بعضی کاندیداهای ردصلاحیت‌شده، از آنها خواسته‌اند برای تایید صلاحیت‌شدن از برخی مواضع یا اقدام‌های پیشین خود برائت جویند. روشن است هر نامزدی که گذشته خود را برای نشستن بر کرسی مجلس نفی کند، نزد ‎#مردم ‎#صلاحیت خود را از دست می‌دهد.

حمزه غالبی: ‏تجمع چند صد نفره در اعتراض به رد صلاحیت فله ای اثرش بیشتر از تحریم انتخابات است. / ‏«رد صلاحیت» ها چنان سلیقه‌ای و خارج از چارچوب قانون شده است که دیگر استفاده از عبارت «رد صلاحیت» بی‌مسما است. «کتمان صلاحیت» افراد برای حضور در انتخابات توسط شورای نگهبان فقط و فقط با منطق «مهندسی» ترکیب مجلس قابل توضیح است.

بهروز عزیزی: ‏عجیب اما واقعی
صلاحیت ‎#افشین_اعلا شاعر سرشناس بدلیل عدم التزام به نظام مورد تأیید قرار نگرفته است!
نکته جالب اینجاست که این شاعر سرشناس بارها به دلیل سرودن اشعار انقلابی مورد تحسین ‎#رهبر_انقلاب قرارگرفته اند.
باید از دوستان ‎#شورای_نگهبان
پرسید به کجا چنین شتابان؟

مهدی محمودیان: ‏”رد صلاحیت گسترده و غیر قانونی ش.ن” آخرین دلیل برای ‎#انتخابات_تشریفاتی خواندن انتخابات پیش‌رو است؛ به نظر من تقریبا به صفر رسیدن تاثیر مجلس و نمایندگان آن در تصمیم گیریهای کلان کشور مهمترین دلیلن تشریفاتی خواندن انتخابات پیش روست. ‏لذا حتی اگر رد صلاحیت گسترده نبود و بر اساس قانون انجام میگرفت باید این سوال مهم پاسخ داده می‌شد که مجلس شورای اسلامی دقیقا در مورد کدامیک از مسایل و چالش‌های مهم کشور میتواند تصمیم گیری کند و یا حداقل تاثیر گذار باشد.

محسن مهدیان: ‏نتیجه داد
هم اشتباه پرونده اصلاح و هم تعصب مردمی دستگاه قضا تصویرشد
هم خطای شورای نگهبان فریاد شد و هم حرمت نهادن به قانون
هم خطا اصلاح شد و هم حریت ساختاری شورا تبلیغ شد
نتیجه هم نمی داد راه همینست. اصلاح تدریجی.
باقلدری وقداره کشی نمیشود
قانون و قانون.
اینجا جمهوری اسلامی است

مرتضا: ‏پروانه سلحشوری و خبرنگارفارس رد صلاحیت شده بودن. اولی دستگیر میشه ولی دومی تایید صلاحیت. بعد هم جناب خبرنگارفارس در توییتهاش شروع میکنه به گرفتن ژست معترض به شرایط و معتقد به قانونمداری و اصلاح؛ انگار امثال ایشون قراره نقش اصلاحطلب رو در دوقطبی ساختگی مجلس بازی کنن. رسما کمدی شده

آسید: ‏هشتگ‌پرانی رییس‌جمهور و باند توییتری اصلاح‌طلبش را خیلی جدی نگیرید!
جناب پرزیدنت خیال کرده با این ادابازی‌ها، میتواند کفه فشار به شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت نماینده‌های مفسد هم‌سو با دولت را سنگین‌تر کند..
البته این انتخابات اگر تشریفاتی بود، قطعا اکبر شریف‌تر بود تا او!

علامه جِنلی: ‏فشارهای وزیر کشور جواب نداده و روحانی مستقیما برای تایید صلاحیت عده‌ای از رد شده‌ها به رهبری نامه نوشته که تایید اینا باعث رونق انتخابات میشه! اسم دومادشم نوشته
تو دیکتاتوری یه سور به شاه زده! اخه دوماد شنگولت چه رونقی میتونه تو انتخابات ایجاد کنه، نهایت اونم میشه یکی مثل حسینتون

فئودور یاسروفسکی: ‏متهم کردن شورای نگهبان به نرمش در برابر فشارها و تایید صلاحیت مجدد یه سری از ردصلاحیت شده‌ها بازی در زمین محمود صادقیه
اصولا فرصت اعتراض به ردصلاحیت برای همین مواقع تعریف شده
ارائه سند برائت، بررسی مجدد، رفع ابهام و تایید مجدد
گل به خودی نزنید لطفا!!!

احمد محمودی: ‏امیرالمؤمنین‌ علی علیه السلام : اگر بیت المال مسلمین را کابین زنانتان هم کرده باشید آن را پس می گیرم.
آقای قوه قضاییه!
لطفا در اسرع وقت، محاکمه ۹۰ نماینده رد صلاحیت شده را به صورت علنی برگزار کنید.

هانی: ‏اینایی که با رانت تایید صلاحیت گرفتن قراره برن تو مجلس جلوی رانت و بگیرن؟!

سیدیاسر تقوی: ‏در ۴۱مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صلاحیت یکی از آثار شهید مطهری رد شد

سعا: ‏خوشحال شدم ‎#علی_مطهری رد صلاحیت شد.
حیف بود همچین آدم شجاعی انتخابات رو به دلقکهایی مثل یامین‌پور می‌باخت.
واقعاً دشمن نادان از الطاف الهی است.
به نظرم بعد از انتخابات با گل و شیرینی بره از ‎#جنتی تشکر کنه.
الان با افتخار کنار میره ، بدون شکست.

کام: ‏در دوره های قبلی انتخابات، شورای نگهبان صلاحیت کاندیداها را رد می کرد اما در این انتخابات با رد کردن کاندیداهای مورد اعتماد بخش مهمی از مردم، که در 92 و 94 و 96 برخلاف نظر او رای داده اند، عملا صلاحیت مردم را برای شرکت در انتخابات رد کرده است.

محسن شیریان: ‏قصه پیامک ها هم جالبه
ما نهایت یه پیامک برامون بیاد که قسط ات این تعداد عقب افتاده وردار بیار بده وگرنه دهنت آسفالته
بعد برای هم سن و سال های ما داره پیامک میاد صلاحیت شما احزار شد فلان
برای یه بچه تر از من و اون هم پیامک میاد
واریز فلان مبلغ با یه گاری صفر

آدم: ‏‎واقعا برام عجیبه که چرا علیرغم اینکه شورای نگهبان می‌دونه یه عده شیاد با علم به اینکه علت رد صلاحیتشون محفوظ می‌مونه میان شایعه پراکنی می‌کنن و شورای نگهبان رو تخریب می‌کنن، اما شورای نگهبان همچنان سکوت می‌کنه و ناخواسته حرفشون رو تایید می‌کنه!!؟
چرا تو این موضوع شفافیت ندارید؟!

محمدرضا مروارید: ‏‎دیشب شما[سخنگوی شورای نگهبان] عملا دروغ گفتید صدها نفر چهره پاک و صالح فقط به جرم داشتن نظری غیر از نظر شورای نگهبان رد شده اند بدون هیچ خلافی مثلا مدرس دانشگاهی فقط به جرم دبیری سمیناری اثرات مثبت برجام رد شده اگر خواستید آدرس ایشان را میدم

سجاد عابدی: ‏با افشای مفاسد قالیباف توسط یاشار سلطانی و مصاحبه امروز کدخدایی، که گفته‌اند اگرتخلفات مستندباشد امکان بررسی مجدد صلاحیت افراد وجود دارد به این نتیجه رسیدم که قالیباف احتمال دارد از انتخابات انصراف دهد؛اما قالیباف برای رسیدن به ریاست‌جمهوری به یک پله نیاز دارد

علی قلهکی: ‏رفت و برگشت‌های رد و تایید صلاحیت به نفع نماینده‌ای خواهد شد که ابتدا رد شده، بعدش کلی جنجال راه انداخته که من بی‌گناهم و بعد تایید می‌شود، خواهد شد!
آقایان؛ اگر روندِ “جنجال راه بیانداز و تایید صلاحیت بگیر” جا بیافتد، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز ما مردم عادی توئیتر نداریم : این پیام را به شما می فرستیم گفت:

    هدیه به عواملی چون رجبی ، نیکدل ، عرب و غیره :
    وقتی مدرس پایش را جاهایی میگذاشت که اعلیحضرت نمیخواست ، رای او را صفر اعلام کردند ، گفت : یک رای که خودم به خودم داده بودمريا، پس کو ؟
    لااقل قبل از شرکت حذفش نکردند ؛ یک بر صفر به نفع انها

  2. عزیزان ؛ عرب، رجبی ، نیکدل و … ، پاسخ شما را داده ام ؛ اگر اینجا منتشر شد بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا