خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مقتدی صدر: عراق در خطر است

«مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق در توییتی نوشت: عراق ما در خطر است، بس است راه افتادن پشت صدای خشونت و تندروی و تخریب.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در توییتر نوشت: “عاشق انقلاب بیستم” بودم و هنوز هم عاشقش هستم در تمام لحظاتش با آن زندگی کردم، از شروع تا ادامه یافتنش، آن در روح و خونم رخنه کرده و از آن در برابر خطرات داخلی و خارجی دفاع کردم، هرگز تعدی به آن را نمی‌پذیرم، من به تنهایی از هیچ تلاشی برای پاک نگه داشتن آن از اقدامات خرابکاران مضایقه نخواهم کرد.

وی اضافه کرد: تک تیراندازان را از آن دور خواهیم کرد، پای نفوذی‌ها را از آن بیرون می‌کشیم، در برابر تحریک ‌کنندگان از آن دفاع خواهیم کرد، برادران شما (کلاه‌آبی‌ها) و دوستداران شما بین شما و در میان شما هستند تا وجهه این انقلاب را همچنان خالص نگه دارند، بدون هیچ آتش زدنی، بستن راه، نادانی و گناهی.

صدر تصریح کرد: انقلابی باید به مدرسه برود و علم و فرهنگ را فرابگیرد باید برای اصلاحات در زمانی دیگر تظاهرات کند،‌ باید تحصن کنندگان به خدا و عراق پناه ببرند و هر شهروند واقعی باید راه را به روی ملت باز کند نه اینکه مخرب باشد.

صدر افزود: عراق ما در خطر است، بس است راه افتادن پشت صدای خشونت و تندروی و تخریب. من با دوستداران صلح و کشور پیمان بسته‌ام.

رهبر جریان صدر تصریح کرد: برادران کلاه آبی باید به فعالیت خود ادامه دهند آنها انقلابی مسالمت‌جو را هدف قرار نمی‌دهند بلکه با برادران نیروهای امنیتی در حفظ امنیت مشارکت دارند تا ملت از امنیت،‌ ثبات و صلح برخوردار شوند.

این در حالی است که میدان التحریر در بغداد روز یکشنبه شاهد تظاهرات در مخالفت با مکلف شدن محمد توفیق علاوی بود برای تصدی نخست وزیری عراق بود و در این راستا گروهی از معترضان به علاوی چند روز فرصت دادند تا استعفا کند.

در حالی که علاء الرکابی، فعال معروف عراقی در شهر ناصریه مرکز استان ذی‌قار در جنوب این کشور توییت کرد: باید مدتی را برای آزمودن نخست وزیر مکلف فرصت دهیم ببینیم تا چه حد به شروط و خواسته‌های تظاهرکنندگان پایبند است.

او مواخذه قاتلان معترضان و فراهم سازی مقدمات انتخابات زودهنگام پارلمانی را در راس مطالبات معترضان دانست.

الرکابی دو پیشنهاد مطرح کرده یا مخالفت مستقیم با علاوی که مشکل را به نقطه صفر و اختلاف بر سر انتخاب نامزد بازمی‌گرداند یا دادن فرصت به نخست وزیر مکلف برای آزمودن او در زمینه اجرای مطالبات معترضان.

در مقابل تظاهرکنندگان در شهر الرفاعی در ذی قار شب گذشته به علاوی سه روز فرصت دادند که استعفا کند و از تشکیل دولت جدید صرف نظر نماید.

همزمان با این تحولات میدان التحریر بغداد شاهد تظاهراتی در مخالفت با علاوی است معترضان او را چهره‌ای از چهره‌های سیستم سیاسی کنونی می‌دانند.

تحصن کنندگان میدان التحریر در بیانیه‌ای روند برخورد نیروهای امنیتی با معترضان و نیز ربودن فعالان را محکوم کردند.

یک منبع امنیتی نیز شب گذشته اظهار کرد، تظاهرکنندگان مجددا بر پل الجمهوری در بغداد بعد از عقب‌نشینی کلاه آبی‌ها تسلط یافتند.

این منبع به سومریه نیوز گفت، تسلط تظاهرکنندگان بر این پل بعد از عقب‌نشینی کلاه‌ آبی‌ها به سمت رستورانی ترکی بود که مشرف به میدان التحریر است.

پیشتر یک منبع امنیتی از تلاش کلاه‌ آبی‌ها برای تسلط بر پل الجمهوری خبر داده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا