خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی محمود صادقی خطاب به رییس قوه قضاییه

«محمود صادقی»،  نماینده‌ی مردم در مجلس در نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضائیه از او خواست به موضوع واسطه‌گری در احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ورود کند.

به گزارش ایرنا صادقی با انتشار متن نامه در حساب توییتری خود نوشت: امید است با ورود دستگاه قضا به این موضوع و برخورد همه‌جانبه با این پدیده، شبکه‌ی نظارت از شائبه‌های فساد پاکسازی شود.

در بخش‌هایی از نامه صادقی خطاب به حجت‌الاسلام «ابراهیم رئیسی» رییس قوه قضائیه آمده است: پیرو دریافت گزارش‌های عقیده درباره فعالیت عناصر سودجویی مدعی ارتباط با شبکه نظارت بر انتخابات و با توجه به سوابق موضوع جهت شناسایی و برخورد با این عناصر هماهنگی های لازم با حفاظت اطلاعات شورای نگهبان به عمل آمد و ظرف دو هفته اخیر با اجرای عملیات ویژه تعدادی از دلالان بیرونی و عوامل درونی که با پیشنهاد مبالغ کلان و بعضاً چند میلیارد تومانی به بعضی از کاندیداها ادعای تایید صلاحیت آنها را داشتند، مورد شناسایی قرار گرفتند و حسب اطلاع بعضی از آنها بازداشت شدند.

در ادامه نامه صادقی تصریح کرده است: علاوه بر موارد گزارش شده و پیگیری شده گزارش های عدیده دیگری از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس و دیگر کاندیداها در این زمینه وجود دارد که نشان دهنده عمق و گستردگی  این پدیده است.

این نماینده مجلس با اشاره به تبعات این پدیده برای نظام انتخاباتی و مجلس ایران نوشته است: نظر به اینکه وجود این پدیده حتی اگر عمق و گستره زیادی هم نداشته باشد اعتبار و سلامت نظارت انتخابات و جایگاه رفیع نهاد شورای نگهبان قانون اساسی و به تبع آن مجلس شورای اسلامی را در معرض آسیب قرار می‌دهد و نظر به اهتمامی که حضرتعالی نسبت به مبارزه با فساد دارید و نیز اعلانی که اخیراً در مورد حمایت از افشاگران فساد نمودید؛ تقاضا دارد دستور فرمایید دادستانی محترم به این موضوع ورود کند و علاوه بر موارد مکشوفه طیف راه فراخوانی از عموم مطلع آن درخواست شود اطلاعات خود را ارائه کنند.

صادقی افزوده است: امید است با ورود مستقیم دستگاه قضایی به این موضوع حساس و مهم امر شناسایی و برخورد با این پدیده فراتر از عناصر سودجویی بیرونی به شناسایی و برخورد با عناصر اصلی احتمالی داخلی منتهی شود و دستگاه نظارت بر انتخابات از این پیرایه ها و شائبه ها به طور کامل پاکسازی و مبرا شود.

صادقی پیش از این در توییت های از پیشنهادهای میلیاردی برای واسطه گری در تایید صلاحیت ها خبر داده و نوشته بود: «در این دوره‌ از انتخابات واسطه‌ها نرخ تأیید صلاحیت را بعضا تا چهار میلیارد تومان بالا برده‌اند؛ چه شود این مجلس یازدهم!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا