خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت‌الله جوادی آملی: محتکران کالا از حیوان‌ پست‌ترند

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ارز، سکه و نقدینگی کافی درکشور وجود دارد اما بازار ملتهب است، گفت: هر کدام از موجودات به نوعی روزی مشخص ومعین دارند که خواهد رسید و این بی عقلی است که روزی پیش بینی نشده را احتکار کنیم؛ عده‌ای با احتکار کالا از حیوان‌ پست‌تر هستند.

به گزارش ایرنا، نماز باشکوه عید سعید قربان روستای احمد آباد دماوند به امامت حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، مرجع تقلید شیعیان روز چهارشنبه با حضور نمازگزاران در حسینیه این روستا برگزار شد.
وی در خطبه های نماز عید سعید قربان افزود: در کشوری که خون شهید ریخته است، این کشور پاک است باید میوه پاک دهد؛ کشور طیب و طاهر باید میوه طیب و طاهر دهد، همه چیز در مملکت هست، ارز ، سکه و نقدینگی کافی اما با وجود فراوانی اجناس بازار ملتهب است و مشکلاتی در این خصوص داریم در حالی که باید آزادانه زندگی کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در اسلام عید بدرقه عبادت است اظهارداشت : جریان عید سعید فطر بدرقه ماه مبارک رمضان و عید سعید قربان بدرقه احرام و حج تمتع است و این بدین معنی است که مسلمانان بعد از انجام عبادات جشن می گیرند و اعیاد دیگر نیز همین گونه است.

وی با اشاره به دعای 47 و 48 صحیفه سجادیه که خواندن آن قبل از نماز عید مستحب است افزود: مطلب اساسی ذات اقدس الهی در آفرینش است که به مقصد خود رسیده و یک سری مقصد های فرعی است که بعضی ها رسیدند و برخی دیگر موفق نشدند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خداوند متعال یک کار تکوینی انجام داد و سفره هستی را پهن کرد، تا همه در یک راه باشند و هدف اصلی خلقت، هدف تکوینی است.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه کار تکوینی هدف تکوینی دارد، عنوان کرد: هیچ موجودی در این نظام تکوینی بیهوده آفریده نشده است و هیچ موجودی بیراهه نمی رود.

وی اضافه کرد: همه موجودات ناقص هستند و عیب آن است که در درون پوسیدگی باشد؛ در جهان هیچ نقص و عیبی در کار نیست و همه افراد میدانند که عیب و نقص دارند و به کسی مراجعه می کنند که مسبح از عیب و نقص است.

وی خاطر نشان کرد: چه آمدن و چه رفتن از دنیا دست ما نیست، اما چگونگی رفتن به دست خودمان است و ایام عید فرصت ذخیره است.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه می توان با خدا هم ناز و هم نیاز کرد اظهار داشت: عید قربان از بهترین فرصت ها است و حداکثر بهره ای که در 9 قنوت نماز عید می بریم این است که راه ائمه اطهار را ادامه دهیم و اگر کسی بیراهه برود هم به خود و هم به دیگری آسیب می زند.

این مرجع تقلید با اشاره به فلسفه قربانی کردن بیان کرد: مسئله قربانی کردن از بهترین مسائل عبادی است و تا جایی ضرورت دارد که فرد به زحمت نیفتد و از تمکن مالی برخوردار باشد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص قربانی کردن تصریح کرد: مردم باید حیوانات فربه و چاق را قربانی کنند، زیرا در روز قیامت همین قربانی مرکب انسان خواهد بود و افرادی که میخواهند سواره بروند باید اهل عبادت و نماز شب باشند.

آیت الله جوادی آملی در ادامه گفت: تهیه گوسفند برای قربانی پسندیده است، اما اگر افراد در منزل خود گوسفندی را تربیت کردند نباید تربیت کرده خود را ذبح کند و این امر نهی شده است، زیرا بر خلاف عاطفه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حضرت ایت الله چرا؟؟؟؟؟؟؟چرا مردم ترکیه بعد از 100 سال حاکمیت سکولاردر برابر درخواست رییس جمهورشان چنان کردند ومردم ما چنین؟؟؟؟؟؟؟؟من هم استدعا دارم بدرخواست اقای محقق داماد عمل نمایید اجرک الله …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا