خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست دانش‌آموختگان علامه حلی برای بهمن دارالشفایی

جمعی از دانش‌آموختگان راهنمایی و دبیرستان علامه‌حلی در نامه ای سرگشاده خطاب به مردم و مسؤولان، خواستار آزادی بهمن دارالشفایی از دانش آموختگان این مدرسه شدند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این نامه در پی می آید:

در نهایت شگفتی با خبر شدیم که بهمن دارالشفایی، دوست و همکلاسی عزیزمان، در روز چهارشنبه ۱۴ بهمن در منزل‌اش بازداشت شد. ما دوستان و هم‌کلاسی‌های بهمن در راهنمایی و دبیرستان علامه‌حلی تهران که بعضاً او را قریب به ربع قرن می‌شناسیم، بر آن شدیم تا با نگاشتن این نامه ضمن این‌که شناختی را که از وی داریم با شما شریک شویم، به نیکی اخلاق، صداقت گفتار و پاکی کردار وی گواهی دهیم.

علاقه اصلی بهمن از زمانی که او را شناختیم به فرهنگ و هنر بوده است. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه صنعتی شریف در چند نشریه داخلی مشغول به فعالیت شد. پس از چند سال برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در آن‌جا نیز به کار فرهنگی از جمله روزنامه‌نگاری، ترجمه کتاب و مستندسازی پرداخت. مستند دو قسمتی «جمعه‌های فرهاد» درباره زندگی خواننده، آهنگ‌ساز و نوازنده محبوب ایرانی فرهاد مهراد، از جمله کارهای او در مدت اقامتش خارج از کشور بوده است.

اما بهمن دوری از وطن را تاب نیاورد، مخاطرات احتمالی را به جان خرید و به سرزمین مادری که بدان عشق می‌ورزید و می‌ورزد بازگشت. با وجود ناملایماتی که بلافاصله پس از رسیدن به میهن و تا مدتها پس از آن برایش پیش آمد، با بهره‌گیری از نیروی عشق و اراده و اقتدا به قله‌ی سرافراز دماوند، همزمان در دو میدان اعتلای فرهنگ و امور خیریه، تا آخرین روز پیش از بازداشت به ایران و ایرانیان خدمت کرد. ازجمله فعالیت‌های فرهنگی بهمن همچنین می‌توان به ترجمه پنج کتاب از جمله کتاب‌های «گیرنده شناخته نشد» و «خرسی به نام پدینگتون» اشاره کرد، که این آخری برای گروه سنی کودکان منتشر شده‌است.

بازداشت دوست عزیزمان بهمن برای دانش‌آموختگان مدرسه علامه‌حلی، که عمدتاً از دانشمندان، پژوهشگران، هنرمندان‌، کارآفرینان، تولیدکنندگان، پزشکان و مهندسان موفق و به‌نام در سرتاسر دنیا هستند، نه تنها قابل درک نیست، که آب سردی‌ست بر آتش امید و اشتیاقشان برای خدمت به ایران، و زخم عمیقی‌ست بر پای آنان که بهمن و بهمن‌ها را نمونه موفقی از بازگشت سرمایه‌های انسانی به کشور تلقی کرده و با هویدا شدن آثاری این‌چنینی عزم وطن کرده‌بودند.

در نهایت، ما از مسوولان کشور می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر زمینه آزادی دوست‌مان بهمن دارالشفایی را فراهم کنند. همچنین امید داریم که بزرگان کشور و نهادهای مسوول شرایطی را ایجاد کنند تا مردم و متخصصان و صاحبان اندیشه بتوانند هر چه بیشتر و بهتر در محیطی آرام و به‌دور از این‌گونه تنش‌ها هم‌راستای رشد و شکوفایی کشور به خدمت‌رسانی مشغول گردند.

با تشکر
جمعی از دانش‌آموختگان مدرسه علامه‌حلی تهران

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا