خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر اقتصاد از رشد ۵۰درصدی سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سرمایه ‌گذاری خارجی معادل ۵۰ درصد نسبت  به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته، جلب سرمایه‌گذاری ۵۰ درصد رشد داشته که این عدد مهمی است که در این شرایط اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسنا، امروز (سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه) فرهاد دژپسند در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: در اوایل شکل گیری نظام بحثی که وجود داشت انقطاع بودجه از منابع حاصل از نفت خام بود که این موضوع واقعا یک خواسته بزرگ و دست نیافتنی بود. بودجه دولت عمدتا به منابع حاصل از نفت متکی بود که در همان زمان دولت سعی کرد که صدور نفت خام را کاهش دهد اما متاسفانه با تحمیل جنگ این فرصت طلایی برای هدف مهم نظام دچار خدشه شد.

وی افزود: جنگ طولانی و گسترده بود و در شرایطی که دستیابی کشور پس از چندین بحران داخلی به این امکان را برای رهایی بودجه از نفت با مشکل مواجه کرد. این شرایط تا پایان جنگ ادامه پیدا کرد.

دژپسند ادامه داد: برای رهایی بودجه از نفت باید به دنبال منبع جایگزین باشیم که سالم‌ترین منبع، درآمدهای مالیاتی و مالیات مستقیم است که خوشبختانه در این چند سال توجه ویژه‌ای برای تجهیز منابع مالی و ادرای سازمان امور مالیاتی شده که در امروز درآمدهای مالیاتی  بخش قابل توجهی از کاهش درآمدهای نفتی را جبران کرده است.

رشد ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی

وی افزود: سرمایه ‌گذاری خارجی معادل ۵۰ درصد نسبت  به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته، جلب سرمایه‌گذاری ۵۰ درصد رشد داشته که این عدد مهمی است که در این شرایط اتفاق افتاده است.

دژپسند اظهار کرد: دومین راهی که به تامین مالی اقتصاد کمک کرد، بانک‌ها هستند که شما مشاهده می‌کنید در چند سال اخیر بار سنگینی را به دوش کشیده‌اند و پارسال توانسته‌اند معادل  ۷۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده و پیش‌بینی می‌شود که این عدد امسال افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه اول بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها برای سرمایه گردش بوده و ما برنامه واگذاری بانک‌ها را به طور جدی در دستور کار قرار می‌دهیم، تصریح کرد: این تفاهمنامه مولدسازی دارایی‌ها بین بانک سپه و مسکن، گامی برای مولدسازی است که خودش برای بخش‌های تولیدی دیگر مولدسازی و محرکسازی ایجاد می‌کند.

رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی از نظر وزنی

این مقام مسئول درباره صادرات غیرنفتی، اظهار کرد: در امسال، صادرات غیرنفتی حدود ۳ درصد از نظر ارزشی کاهش داشته و از نظر وزنی معادل ۲۰ درصد افزایش داشته است. کاهش ۳ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی ناشی از این است که در نیمه دوم امسال صادرکنندگان خواستار این شدند تا ارزش پایه صادراتی اصلاح شود و در این زمینه گمرک ۳۰ درصد ارزش پایه صادرات غیرنفتی را کاهش داد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا