خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: تعارض منافع اجازه نمی‌دهد همه بر اساس عدالت مشارکت کنند

«مسعود پزشکیان»، نایب رییس مجلس شورای اسلامی بر عزم جدی سیاسیون بر رفع مشکلات ناشی از تعارض منافع تاکید کرد و گفت: این موضوع یک واقعیت تلخی است که در ما وجود دارد و اجازه نمی‌دهد همه بر اساس عدالت مشارکت کنند

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه بررسی ابعاد تعارض منافع و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی که امروز در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد بر وجود تعارض منافع در کشور اذعان کرد و گفت: این موضوع یک واقعیت تلخی است که در ما وجود دارد و اجازه نمی‌دهد همه بر اساس عدالت مشارکت کنند مثلا کسی که می خواهد در این زمینه قضاوت کند خودش حکم می دهد در مجلس نیز به صورت است که  واحد نظارت بر رفتار نمایندگان خود نماینده ها هستند. بنابراین وقتی خود ما بر روی خودمان نظارت کنیم چاقو دسته خود را نمی برد و این اشکالی است که از نظر ساختاری در نوشتن قانون و یا چارچوب‌هایی که هست وجود دارد.

وی اضافه کرد: در رابطه با قانون بهداشت درمان که ما در قانون برنامه پنجم و ششم نیز آن را نوشتیم تاکید کردیم پزشکان یک جا مرکز خصوصی یا دولتی کار کنند اما اجرایی نشد چون آنهایی که مجری بودند در چند جا کار می کردند بنابراین به دلیل اینکه منافع خودشان به خطر می افتاد این عملا اجرا نشد. سیستم های نظارتی ما نیز به دلیل وجود برخی تعاملات با آنها در نظارت درست عمل نکردند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت عزم و اراده سیاسی بر مقابله با تضاد منافع در کشور تاکید کرد و گفت: این عزم باید بین همه مسئولان اعم از دولت، مجلس و قوه قضاییه وجود داشته باشد تا شاهد مشکلات کمتری باشیم.

پزشکیان همچنین تعهد و عزم سیاسیون را مهم ترین عامل در رفع مشکلات ناشی از تناقض منافع دانست و گفت: برای اینکه جلوی این تعارض منافع گرفته شود باید این‌عزم بین سیاسیون شکل بگیرد در غیر این صورت مجریان امر تنها خواهند ماند.

به گفته وی، وقتی ما در وزارت بهداشت مسئولیت داشتیم همواره با خیلی از جاها درگیر می شدیم در نتیجه برای ما به انواع مختلف مشکل اینجا می‌کردند مثلا گیرهای بی‌خودی می‌دادند که این بخش مشکل دارد ولی وقتی اصل موضوع را بررسی می کردیم نمی‌گفتند دنبال بحث بروند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا