خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تتلو بعد از آزادی: حرفهایی دارم که در کنسرت بعدی می‌زنم!

امیر تتلو رپر ایرانی بعد از آزادی از بازداشت یک هفته‌ای خود در ترکیه، در اینستاگرام نوشت: تیم قوی، رفیقای واقعی که شب نخوابیدن! پا به پای من زندانی کشیدن! من تو و اینا بیرون! بیشتر از همه کوروش و معراج و آرمین و فرخ و وکلای خوبمون و بعد پویان و آریانا و آرش و محسن و بقیه‌ی بچه‌ها و تک تک هوادارا و هنرمندا و شبکه‌ها و مردمی که حمایت کردن! مرسی از همه مرسی مرام و معرفت انشالله تو شادیاشون جبران کنم یه چیز مهم! ایران که هیچ! یه جهان جلوی این عشق کم میاره! مرسی از پلیس ترکیه و مردمش که مارو تحویل ندادن و طرفدار حق بودن فقط چند تا گلگی دارم از یه سریا که اونم تو اولین کنسرت توضیح میدم و شفاف سازی می‌کنم!

دویچه وله در این باره نوشت: تتلو اگرچه از پلیس ترکیه تشکر کرد، با این‌همه گفت حرف‌هایی دارد که در کنسرت بعدی‌اش خواهد زد. تتلو پیش‌تر روز سه‌شنبه هشتم بهمن (۲۸ ژانویه) از بازداشت خود خبر داده بود. او با انتشار چندین استوری در صفحه اینستاگرامش، اعلام کرده بود که پلیس ترکیه قصد دارد او را به ایران تحویل دهد.

بی بی سی نیز در گزارشی درباره‌ی آزادی او نوشت: عصر دوشنبه، سوم فوریه، ابتدا کمپانی موسیقی آونگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر آزادی مقصودلو را منتشر کرد. ساعتی بعد هم حساب کاربری این هنرمند ایرانی که بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارد با انتشار عکسی از او که در میان جمعی از دوستانش بود تلویحا این خبر را تایید کرد.

ماجرای بازداشت تتلو چه بود؟

فرارو هم نوشت:

امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار پستی در اینستاگرامش خبر داد که از زندان ترکیه آزاد شده است. فیلمی از لحظه آزادی امیر تتلو از زندان منتشر شده است. سه‌شنبه ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰، امیر تتلو در اینستاگرامش، تصویری از دست‌های دستبند خورده خود را منتشر کرد و گفت: در استانبول بازداشت شده است. ماجرای بازداشت تتلو موجی از واکنش در ایران و سایر رسانه‌های ایرانی خارج از کشور به راه انداخت.

سه‌شنبه ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰، امیر تتلو در اینستاگرامش، تصویری از دست‌های دستبند خورده خود را منتشر کرد و گفت: در استانبول بازداشت شده است.

ساعتی پس از انتشار این خبر هادی شیرزاد، رییس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ایران گفت: بازداشت تتلو در ترکیه با درخواست مراجع قضایی ایران انجام شده است.

او در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: به دنبال درخواست مراجع قضایی، و به دلیل “ترغیب شهروندان و به ویژه جوانان به استفاده از موادمخدر و روان‌گردان”، “پلیس اینترپل برای این فرد اعلان قرمز صادر کرده بوده است”.

اعلان قرمز در اینترپل از سوی کشور‌های عضو برای اشخاصی صادر می‌شود که تحت پیگرد قضایی قرار دارند یا روند قضایی از جمله صدور حکم محکومیت در دادگاه علیه آن‌ها به مرحله قطعی و اجرای حکم رسیده است.

تتلو به خاطر ویزا بازداشت شد یا مواد مخدر؟
در همین حال یک مقام پلیس ترکیه هفته گذشته به بی‌بی‌سی گفت: “امیرحسین مقصودلو” (تتلو) به دلیل نقض مقررات ویزا بازداشت شده است. این مقام پلیس همچنین تایید کرده بود که در رابطه با مسائل مربوط به موادمخدر، “اخطار قرمز” برای او صادر شده است.

چند روز بعد و بنابر نامه‌ای که تصویر آن به دست بی‌بی‌سی رسیده بود مشخص شد ‘ویزای کار موقت’ مقصودلو و دو عضو گروه موسیقی، که قرار بوده در لندن کنسرت اجرا کنند، لغو شده است. ‘

بر اساس نامه وزارت کشور بریتانیا، ویزای کار موقت که برای برگزاری کنسرت در بریتانیا برای تتلو صادر شده بود، به دلایلی از جمله “تغییر شرایط مقصودلو و همراهانش نسبت به زمان اعطای ویزا” و دو عضو گروه موسیقی او لغو شده است.

قرار بود تتلو و دو همراهش روز چهارشنبه ۲۹ ژانویه برای برگزاری کنسرت به لندن سفر کنند.

در نامه لغو ویزای امیرحسین مقصودلو جزئیات حقوقی این تصمیم وزارت کشور بریتانیا آمده است؛ از جمله اینکه تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد “کنسرتی که قرار بوده امیر تتلو در لندن اجرا کند لغو شده است” و به این دلیل ویزای او لغو شده است.

وکیل تتلو به بی‌بی‌سی گفته بود او در بازداشتگاه پندیک در بخش آسیایی استانبول در بازداشت بود.امیر تتلو از یک سال پیش از ایران خارج شده و در ترکیه به سر می‌برد.

زیباکلام: حمایت اصولگراها از تتلو یک استفاده‌ی ابزاری بود

تتلو و پایان رنج مزمن ایرانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا