خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیدحسن خمینی: انقلاب زاییده یک فرد نیست

سیدحسن خمینی گفت:  انقلاب زاییده یک فرد نیست؛ رهبر دارد ولی مانند یک موج خروشان است که قطره قطره آب هایی که در او حضور دارند در تأثیر او مؤثر هستند. انقلاب جز با هویت جامع مردمی معنا پیدا نمی کند. اگر همه باشند همه باشند انقلاب شکل می گیرد. انقلاب یک کودتا نیست که یک گروه خاص نظامی آن را به پیروزی رسانده باشند. انقلاب یک شورش نیست.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین  سید حسن خمینی در دیدار با شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری تهران، گفت: کسی که تلاش کند مشکلی از مشکلات برادر دینی خود را حل کند مثل این است که 90 هزار سال عبادت کند در حالی که شب ها را قیام و روزها را روزه داری کرده است. تأکید بر اینکه باید به دیگران خدمت کرد یک وظیفه دینی، اخلاقی و شرط انسانیت است. اگر نتوانیم در مقابل درد دیگران احساس درد کنیم از انسانیت خارج شده ایم.

یادگار امام  با تأکید بر اینکه انقلاب یک تلاش همگانی است، افزود: انقلاب زاییده یک فرد نیست؛ رهبر دارد ولی مانند یک موج خروشان است که قطره قطره آب هایی که در او حضور دارند در تأثیر او مؤثر هستند. انقلاب جز با هویت جامع مردمی معنا پیدا نمی کند. اگر همه باشند همه باشند انقلاب شکل می گیرد. انقلاب یک کودتا نیست که یک گروه خاص نظامی آن را به پیروزی رسانده باشند. انقلاب یک شورش نیست.

وی ادامه داد: انقلاب وقتی تحقق پیدا می کند که قاطبه مردم حضور داشته باشند. بسیاری از انقلاب هایی که در طول تاریخ انقلاب نامیده شده اند انقلاب نبوده و کودتا بوده است. اما عاملی که انقلاب را انقلاب می کند و جلوه بزرگی از آن در انقلاب سال 57 بوده، حضور همه است. از شیعه، سنّی، پولدار، فقیر، حاشیه نشین و متن نشین، بازاری، دانشجو، کارمند و کاسب همه بودند. البته در جامعه ای مثل ما این مهم اتفاق نمی افتاده جز اینکه بیرق آن بر دوش یک رجل دینی باشد. یعنی محوریت آن یک امر دینی و درونی باشد.

سید حسن خمینی با اشاره به راهپیمایی های مردم در سال 57 اظهار داشت: روز تاسوعای سال 57 که راهپیمایی مردمی شکل گرفت، همان روز یک سری از جامعه شناسان متوجه شدند که این انقلاب یک طبقه اجتماعی نیست. این خط بطلانی بر اندیشه مارکسیست است که انقلاب ها را از یک طبقه اجتماعی برخواسته می داند. قوت و قدرت انقلاب اسلامی ایران در این است که همه مردم بودند. گویی همه به این نتیجه رسیده بودند که باید یک گام برای حل مشکلات بردارند.

وی افزود: یکی از مهمترین آفاتی که به جان جوامع می افتد این است که افراد بنشینند تا دیگری مشکل را حل کند. من و شما چه گامی برداشته ایم. اگر امروز مشکلی هست، از خودتان بپرسید شما برای حل آن چه کار کرده اید. دیدن و گفتن مشکل کار درستی است ولی کدام گام را برداشته ایم؟ آن روز مردم گام برداشتند و سعی در حل مشکل داشتند. البته رهبری شخصیت بی مثالی مانند امام هم مؤثر بود و توانست همه افکار متفاوت را همسو و جریانات متفرقه را یکسان کند.

یادگار امام با بیان اینکه علت موجده انقلاب اتکال به خدا و وحدت کلمه بود و علت مبقیه هم همین است، تأکید کرد: کاری که خواسته یا ناخواسته جامعه را چند پاره می کند یک حرکت ضد انقلابی است؛ چون انقلاب یعنی همه با هم بودن. «ما بودن» هویت انقلاب است و هرچه این «ما بودن» را می شکند و تبدیل به «من بودن» می کند، انقلاب را از بین می برد. ممکن است در ظاهر لباس خیرخواهی هم بپوشد.

وی یادآور شد: از روز اول انقلاب هرجا مردم بودند همه مشکلات حل شده است. در کوره راه ها و مشکل ترین مشکل ترین مشکلات وقتی یک انتخابات با شکوه برگزار شده مانند یک سیلاب مطهِر هر ناپاکی را برداشته است. ممکن بود ظاهرا به ذائقه برخی افراد خوش نیاید ولی توده جامعه و اراده جامع ملی می تواند همه مشکلات را بردارد.

سید حسن خمینی گفت: امروز ما دشمنانی داریم که نه تنها به دیانت و انقلاب ما طمع کرده اند، بلکه بسیاری از ناپاکان منطقه خودمان حتی به ملیت ما طمع کرده اند؛ دستشان برسد این سرزمین را چند پاره می کنند. چه چیزی می تواند مقابل این بایستد جز اعتماد، صلابت ملی، همگرایی و همزبانی؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران شهرداری گفت: هر کدام در هر جایی هستید یک گام برای حل مشکل مردم در حوزه نفوذ خودتان بردارید. به هر حال اعتمادی از مردم تهران به شورای شهر جدید واقع شد و با رأی بسیار بالا شورای شهر را پدید آورد و لذا انتظار است که این مهم در قالب عمل، رفتار و تصمیمات شما به خوبی خودش را جلوه گر کند و هر کدام دستی را بگیرید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا