خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شما فیلم را سفارشی خواندید

بهروز شعیبی درباره‌ی توصیه‌های سازمان سینمایی اوج درباره‌ی ساخت فیلم روز بلوا گفت: توصیه‌های سازمان سینمایی اوج کیفی بوده و کمی نیست.

به گزارش انصاف نیوز از محل جشنواره فیلم فجر، محمد علیمحدی، لیلا زارع، داریوش ارجمند بازیگران فیلم، بهروز شعیبی، مهران کاشانی نویسنده، کارن همایون‌فر موسیقی، سید علیرضاعلویان صداگذار و سارا سمیعی طراح لباس در نشست خبری فیلم روز بلوا حضور داشتند.

ضابطیان مجری نشست درباره‌ی فیلم‌های این دوره از جشنواره گفت: امسال، سال برادران است‌. برادرانی به دنبال این هستند تا سر یکدیگر کلاه بگذارند یا به دنبال گرفتن حق یک برادر از دیگری هستند. ده فیلم را دیده‌ام که موضوع برادران داشته است.

سحر عصرآزاد منتقد نشست گفت: جشنواره فیلم فجر کثرت دارد که برآیند اتفاقاتی است که در جامعه ما می‌افتد. من بستر فیلم جدید یک کارگردان را با آثار قبلی او مقایسه می‌کنم. شعیبی سوژه‌های مختلفی را دنبال کرده است و اگر اثری از او ملتهب شده فقط به سراغ آن سوژه نمی‌رود‌. او در این فیلم به سراغ نقد اجتماعی می‌رود. کارن روحانی در این فیلم نسبت به روحانی کارهای دیگر متفاوت است و به همین دلیل جذاب است.

شعیبی درباره‌ی ایده فیلم کفت: باز هم می‌گویم جای بابک در این نشست خالی است. افتخار من این است که در کنار استاد عزیزم داریوش ارجمند بودم و همچنین از آقای کارن همایون‌فر تشکر می‌کنم.

این طور نبود که ما فیلمی درباره‌ی روحانیت بنویسیم و برای شخصیت سازی به روحانیت رسیدیم. طرح را به سازمان اوج دادیم و آنها گفتند که طرح ملتهب است و ممکن است به سمت جهتگیری‌های مختلف برود. اوج فقط درباره‌ی نکات کیفی به ما کمک کرده‌اند و آنها از ما حمایت مالی کردند.

کاشانی درباره‌ی فیلم گفت: تصور جامعه این است که روحانی قدرت بیشتری دارد. روحانیت دارای قدرت بیشتری است و باید قدرت تحمل نقد بیشتری داشته باشد. فیلم درباره یک روحانی است که دچار غفلت می‌شود ولی در نهایت دوباره زندگی خود را می‌سازد.

شعیبی درباره‌ی کارکتر امیری وزیر یا رییس جمهور بودن این کارکتر گفت: این بستگی به استنباط شما دارد و هر استنباط شما درست است. اگر قرار بود ما به طور روشن بگوییم در قالب فیلم بیان نمی‌کردیم و آن را به صورت مستقیم و مقاله می‌گفتیم.

شعیبی درباره‌ی انتخاب اسم فیلم گفت: روز بلوا بیشتر از اینکه ما را به اتفاقات بیرونی دعوت کند، بیشتر به مساله درونی دعوت می‌کند. ما وقتی با این روبرو می‌شویم با بلوای درونی روبرو می‌شویم.  هر کدی که در قصه باشد ممکن است ما را شخصیتی واقعی بیاندازد.

داریوش ارجمند گفت: اگر آقای سرتیپی یا تهیه‌کننده دیگری بود بازهم این سوالات را می‌گفتید. بهروز شعیبی این جرات را داشت تا یک بلوا را نشان دهد نه این بلواهایی که در خیابان واریم. روزنامه‌نگاران می‌دانند که شعیبی به حقوق ضایع شده مردم توجه می‌کند. شعیبی این شجاعت و گستاخی را داشت تا مطالبات مردم را نشان دهد. چه کسی در سینما این کار می‌کند.

خبرنگاری در پاسخ به داریوش ارجمند گفت: شما به تمام خبرنگاران توهین کردید. تهیه‌کننده فیلم در نشست خبری حضور ندارد.

ارجمند در پاسخ گفت: شما فیلم ما را سفارشی خواندید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا