خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس‌جمهور چه زمانی از علت سقوط هواپیمای اوکراینی مطلع شد؟

محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری  در پاسخ به پرسشی درباره انتشار فایل صوتی هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: ما دیروز جلسه ای از متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر کارشناسان برگزار کردیم و چیزی که آنان گفتند این بوده که هواپیمای آسمان که می‌خواسته در آن ساعت در فرودگاه مهرآباد بنشیند در کرج بوده و در آنجا نوری می‌بیند و به برج می‌گوید این نور چیست که آنها از پدافند سوال می‌کنند و پاسخ می‌گیرند هیچ شلیکی انجام نشده و آنجا سوال می شود برگردد یا فرود بیاید که اجازه فرود داده می‌شود.

به گزارش ایسنا وی افزود: آقای عابدزاده هم که متوجه میشود آن را منتقل می‌کند و چیز تازه و پنهانی نیست و خودشان هم این فایل را در اختیار اوکراینی‌ها می‌گذارند. بنابراین از نظر بررسی‌ها هیچ جای این فایل به ما نشان نمی‌دهد که موشک زده شده بلکه صحبت از نقطه‌ای نورانی که در حال حرکت است می‌شود و برج هم میگوید که مشکلی نیست.

واعظی تصریح کرد: قطعا دولت مطلع نبود و آقای روحانی جمعه بعدازظهر متوجه شد و خود آقای عابدزاده نیز اولین کسی بوده که متوجه شده پس برای حیثیت خودش هم که شده اگر از این موضوع اطلاع داشت روز پنجشنبه شب که آمد نزدیک به ۴۵ دقیقه با مردم صحبت کرد بالاخره طور دیگری حرف می‌زد. در همان مصاحبه هم گفت که همزمان به ما شواهد و اطلاعاتی داده بودند که نوری دیده می‌شود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری تاکید کرد: دولت با مردم صادق بوده است و ما هم معترض بودیم که چرا مطلع نبودیم. آقای سلامی هم خودشان در مجلس گفتند که بعدازظهر همان روز مطلع شدند و ستاد کل هم تیمی را تشکیل داد که آنها هم در قرنطینه بودند و حق نداشتند تا زمانی که بررسی تمام نشده اطلاعاتی بدهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا