خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر عراق بر اخراج نظامیان آمریکا اصرار دارد خسارت‌ بدهد»

سفارت آمریکا در پایتخت اردن ضمن رد احتمال میزبانی اردن از نیروهای آمریکایی بعد از قطعنامه پارلمان عراق مبنی بر اخراج آنها از این کشور تاکید کرد: اگر بغداد بر این موضوع اصرار دارد باید خسارت‌های هنگفت آن را بپردازد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت روسیا الیوم، کارن ساساهارا، کاردار سفارت آمریکا در اردن گفت: ما هر گونه مذاکرات میان ایالات متحده و اردن برای میزبانی نیروهای آمریکایی را رد می کنیم. حضور آمریکا در عراق با مصوبه پارلمان عراق نبوده است که با مصوبه دیگری پایان یابد.

وی مدعی شد: حضور ما در عراق به دلیل لزوم حفظ امنیت این کشور و امنیت کل منطقه است و خروج این نیروها به عراقی‌ها آسیب بیشتری می‌زند. سربازان آمریکایی در عراق ضامن تداوم دموکراسی در این کشور هستند و در صورت خروج آنها، این کشور در آستانه فروپاشی و نابودی قرار خواهد گرفت. همانطور که پیشتر در سوریه نیز این اتفاق رخ داد. علاوه بر آن اموال عراق در آمریکا نیز بلوکه خواهد شد.

کاردار سفارت آمریکا در خاتمه تاکید کرد: اگر بغداد برای اخراج نیروهای ما اصرار دارد، باید همه خساراتی که ارتش آمریکا در جنگ آزادسازی عراق و نجات این کشور از چنگال تروریست‌های داعش متحمل شده را بپردازد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا