خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش: پرسپولیس 2 – استقلال 2

ورزش۳ نوشت: پرسپولیس بعد از تعطیلات لیگ برتر روزهای خوبی سپری کرد و با یحیی گل‌محمدی توانست برابر تراکتور و صنعت نفت به برتری برسد و ضمن تثبیت صدرنشینی، با روحیه خوبی در دربی امروز حاضر شود، اما آنها در دقیقه 24 دروازه خود را توسط ارسلان مطهری باز شده دیدند و از استقلال عقب افتادند؛ علی علیپور در دقیقه 29 کار را به تساوی کشید و نیمه اول با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

استقلال در نیمه دوم نیز شروع خوبی داشت و در دقیقه 52 گل دوم را روی حرکت تماشایی مهدی قائدی و گلزنی ارسلان مطهری زد، اما در حالی که این نتیجه تا لحظات پایانی پابرجا بود، بشار رسن تعویضی در دقیقه 89 گل مساوی را به ثمر رساند تا این مسابقه با تساوی دو – دو خاتمه پیدا کند.

هفته نوزدهم لیگ برتر- دربی 91
پنج‌شنبه: 98/11/17 ؛ ساعت 15:30
استادیوم: آزادی/ تماشاگر: 56780 نفر
داور: بیژن حیدری/ کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و سعید قاسمی؛ داور چهارم: آرمان اسعدی؛ کمک داوران پشت دروازه: پیام حیدری و رضا عادل/ ناظر داوری: رحیم رحیمی‌مقدم/ ناظر مسابقه: محمدرضا کسرایی.

اخطار

علی علیپور(30) از پرسپولیس

کریستین اوساگوآنا(56) از پرسپولیس

پرسپولیس
علیرضا بیرانوند
سیدجلال حسینی
محمدحسین کنعانی‌زادگان
مهدی شیری
محمد انصاری(58- محمد نادری)
کمال کامیابی‌نیا(58- بشار رسن)
احمد نوراللهی
مهدی ترابی
وحید امیری
علی علیپور
کریستین اوساگوآنا(71- آنتونی استوکس)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

استقلال
سید حسین حسینی
روزبه چشمی
محمد دانشگر
شاهین طاهرخانی
وریا غفوری
هرویه میلیچ
مسعود ریگی
فرشید باقری
علی کریمی
مهدی قائدی(77- آرش رضاوند)
امیرارسلان مطهری
سرمربی: فرهاد مجیدی

شرح گل

پرسپولیس صفر – استقلال 1 (دقیقه 24: امیرارسلان مطهری): توپ‌گیری عالی وریا غفوری در میانه زمین به میلیچ رسید که او به زیبایی منطقه بازی را عوض کرد تا مهدی قائدی در جناح چپ صاحب توپ شد که ارسال فنی او را انصاری به اشتباه به تیرک عمودی دروازه خودی زد، اما این پایان حمله استقلال نبود و در ادامه شوت محکم زمینی فرشید باقری با دخالت ارسلان مطهری تبدیل به گل شد.

پرسپولیس 1 – استقلال 1 (دقیقه 29: علی علیپور): پاس در عمق مهدی ترابی را کریستین اوساگوآنا با ارسال کوتاه به محوطه 6 قدم استقلال فرستاد که توپ با عبور از مقابل بازیکنان استقلال به علی علیپور رسید تا او به راحتی گل تساوی بازی را به ثمر رساند.

پرسپولیس 1 – استقلال 2 (دقیقه 52: امیرارسلان مطهری): مهدی قائدی در سمت چپ زمین صاحب توپ شد که با یک حرکت چشم‌نواز و دریبل دو طرفه از سد کمال کامیابی‌نیا عبور کرد و در ادامه شیری را هم جای گذاشت تا با یک ارسال زمینی توپ را به مقابل دروازه خالی پرسپولیس بفرستد و ارسلان مطهری توپ را به تور دروازه بچسباند.

پرسپولیس 2 – استقلال 2 (دقیقه 89: بشار رسن): پاس چیپ در عرض بشار رسن را مهدی ترابی رها کرد تا آنتونی استوکس شوت‌زنی کند، اما ضربه کم‌قدرت او را حسینی به شکل ناقص دفع کرد تا در ادامه بشار رسن از مقابل دو مدافع آبی پوش و زاویه بسته توپ را بزند و گل مساوی را به نام خود ثبت کند.

لحظات حساس

دقیقه 17: پاس در عمق قائدی نزدیک بود تبدیل به موقعیت جدی برای استقلال تبدیل شود که سید جلال حسینی اجازه نداد توپ به مطهری برسد تا بیرانوند توپ را دراختیار بگیرد.

دقیقه 19: شوت زمینی وحید امیری از پشت محوطه جریمه را حسینی جمع کرد.

دقیقه 26: قائدی خط دفاعی پرسپولیس را بهم ریخت ولی شرایط خود را برای شوت‌زنی سخت کرد که شوت فنی او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 37: ارسال غفوری از میانه زمین و توپ برگشتی توسط مدافعان پرسپولیس به قائدی رسید که شوت راه دور او دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 40: سانتر زیبای وریا غفوری از سمت راست زمین و ضربه سر ارسلان مطهری از بالای دروازه پرسپولیس عبور کرد.

دقیقه 41: شوت علی علیپور از پشت محوطه ثمری نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه 45: حرکت در عرض مهدی قائدی و شوت استثنایی پشت محوطه او، از بین کنعانی‌زادگان و حسینی عبور کرد، اما با واکنش تماشایی بیرانوند و توپی که او از زیر طاق دروازه بیرون کشید، تبدیل به گل نشد و به کرنر رفت.

دقیقه 1+45: ضربه سر چشمی روی ارسال غفوری دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 46: شوت راه دور ترابی حاصلی به همراه نداشت و از روی دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه 49: ارسال شیری از جناح راست زمین و ضربه سر علیپور کم‌دقت بود و راهی اوت شد.

دقیقه 51: ضربه سر ارسلان مطهری روی ارسال غفوری به شکل خطرناکی از روی دروازه پرسپولیس عبور کرد.‍‍

دقیقه 65: ضربه ایستگاهی نوراللهی از فاصله‌ای حدودا 30 متری را حسینی به خوبی دفع کرد و در ریباند هم شوت زمینی کنعانی‌زادگان را دروازه‌بان استقلال با پا برگشت داد تا دروازه آبی‌ها بسته بماند.

دقیقه 66: ارسال ترابی و ضربه سر سید جلال حسینی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 75: شوت بیرون پای چپ محمد نادری از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی روی دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 78: ارسال تندو تیز ترابی از روی ضربه آزاد را مهاجمان پرسپولیس نتوانستند استفاده کنند تا توپ به بیرون برود.

دقیقه 79: شوت مطهری به سمت دروازه پرسپولیس در میانه راه به فرشید باقری، بازیکن خودی برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه 1+90: ارسال غفوری از کرنر و ضربه سر مهاجم استقلال را مدافع پرسپولیس قبل از ورود به دروازه این تیم دفع کرد.

دقیقه 2+90: خطایی که وحید امیری پشت محوطه جریمه استقلال گرفته بود را آنتونس استوکس زد که توپ با کمترین اختلاف از تیرک دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 4+90: ارسال رضاوند از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر فرشید باقری را بیرانوند دراختیار گرفت تا بازی به اتمام برسد.

در حاشیه

* شجاع خلیل‌زاده، مدافع پرسپولیس تنها بازیکنی است که به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور ندارد.

* شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی، دو بازیکن استقلال به دلیل آسیب دیدگی در فهرست استقلال برای دربی حضور ندارند.

* بوژیدار رادوشوویچ، محمد نادری، محسن ربیع‌خواه، سیامک نعمتی، بشار رسن، امید عالیشاه، آریا برزگر و آنتونی استوکس نفرات ذخیره پرسپولیس در این دیدار هستند.

* نیمکت‌نشینان استقلال را حسین پورحمیدی، سینا خادم‌پور، زکریا مرادی، نیکلای بودوروف، میلاد زکی‌پور، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی تشکیل داده‌اند.

* در دقیقه 7 علی کریمی از ناحیه صورت آسیب دید و به همین دلیل بازی برای لحظاتی متوقف شد.

* در دقیقه 19 اوساگوآنا اعتقاد به هند و در ادامه خطای طاهرخانی در زمان ورودش به محوطه جریمه استقلال داشت، اما بیژن حیدری خطای مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس را اعلام کرد.

* ارسلان مطهری بعد از گلزنی، شادی ویژه خود را به سبک گیتار زدن انجام داد.

* علیپور پس از زدن گل مساوی به سمت تماشاگران استقلال رفت و شادی اختصاصی شیخ دیاباته را انجام داد که این حرکت با اعتراض شدید کادر فنی و هواداران استقلال همراه بود؛ در ادامه نیز مهاجم پرسپولیس بخاطر انجام این حرکت کارت زرد گرفت.

* استقلالی‌ها اعتقاد به آفساید بودن گل علیپور داشتند که تیم داوری چنین تصمیمی نگرفت و گل پرسپولیس را صحیح اعلام کرد.

* اوساگوآنا در دقیقه 37 به دلیل شوت زنی به سمت تماشاگران استقلال با تذکر جدی بیژن حیدری مواجه شد و البته تماشاگران آبی‌ها نیز تماشاگران آبی‌ها علیه او سر دادند.

* علی علیپور در پایان نیمه اول ابتدا به سمت مجیدی رفت و بابت رفتار غیر ورزشی خود پس از گلزنی عذر خواهی کرد؛ او سپس برای عذرخواهی نزد هواداران استقلال رفت؛ البته تماشاگران این تیم با رفتار مهاجم پرسپولیس کنار نیامده و علیه او شعار دادند.

* در دقیقه 65 شیری در برخورد با ریگی در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد و اعتقاد به پنالتی داشت که بیژن حیدری تنها یک کرنر به سود پرسپولیس گرفت.

* فرهاد مجیدی در دقیقه 68 بخاطر عدم اعلام خطای وحید امیری روی وریا غفوری به داور معترض شد که بیژن حیدری بخاطر این حرکت به سرمربی استقلال کارت زرد نشان داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا