خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در نشست شورای امنیت درباره ادلب چه گذشت؟

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره مسأله ادلب برگزار شد و فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در جریان این نشست بر برقراری آتش‌بس پایدار در این استان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با ارائه گزارشی از وضعیت استان ادلب در نشست شورای امنیت، اظهار کرد: در ادلب نیاز به دستیابی به یک آتش‌بس پایدار و انتقال کمک‌های بشردوستانه به این استان وجود دارد.

پدرسن گفت: “من هیچ راه حل جادویی برای ادلب ندارم، اما تلاش‌های جدی و همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند به راه حل منجر شود.

در همین حال، مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز با اشاره به مسأله ادلب عنوان کرد: افزایش درگیری‌ها در ادلب به تأثیر مستقیمی بر زندگی ساکنان این منطقه می‌گذارد و از دسامبر ۲۰۱۹ تا کنون ۳۷۲ غیرنظامی در نتیجه درگیری‌ها در این استان کشته شده‌اند.

وی تأکید کرد: آتش‌بس گسترده تنها راه تضمین کننده حفاظت از غیرنظامیان در ادلب است و در حال حاضر سه میلیون فردی که ساکن این منطقه بوده نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، به ویژه اینکه اوضاع این استان در پی تخریب و یه بستن بیمارستان‌ها، وخیم شده است.

لوکاک افزود: حل این مشکلات در وهله اول نیازمند اختصاص هرچه سریعتر ۳۳۶ میلیون دلار است و باید همکاری گسترده بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها در ادلب صورت گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: طرف‌های مربوطه با تمامی طرف‌های درگیر در مسأله ادلب برای ایجاد یک گذرگاه به منظور ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این منطقه گفت‌وگو می‌کنند.

در همین راستا، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت اظهار کرد: عناصر تروریستی گروه موسوم به “هیئت تحریر الشام” از اواخر سال ۲۰۱۹ تا کنون حملاتشان را به مواضع ارتش سوریه و روسیه، ازجمله پایگاه حمیمیم افزایش داده‌اند و عناصر این گروه طی دسامبر و ژانویه بیش از ۱۴۰۰ حمله انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن صدها انسان بی‌گناه شد.

وی خاطرنشان کرد: جلسات فوق‌العاده درباره سوریه هر زمان که تروریست‌ها در پی عملیات ارتش سوریه در معرض خطر قرار بگیرند، برگزار می‌شود، این حق ارتش سوریه است که به مقابله با تروریسم ادامه دهد و کنترل دوباره بر تمامی خاک این کشور را به دست بگیرد.

نبنزیا ادامه داد: تروریست‌ها در ادلب از تأسیسات غیرنظامی ازجمله بیمارستان‌ها و مدارس به عنوان سپر دفاعی استفاده می‌کنند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین با اشاره به عملیات غیرقانونی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح “ضد داعش” در رقه، باغوز و موصل، به شدت از مواضع کشورهایی که دولت سوریه و روسیه را مسئول اتفاقات ادلب می‌دانند، انتقاد کرد.

وی در ادامه عنوان کرد، نیروهای آمریکایی که میادین نفتی سوریه را اشغال کرده‌اند، به جای غارت و سرقت ثروت ملت سوریه آن را به صاحبان اصلی‌اش بازگردانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا