خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه مجمع روحانیون مبارز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب

مجمع روحانیون مبارز بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از  این بیانیه آمده است: بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از راه می‌رسد ، انقلابی بر ضد نظامی فاسد و بریده از ملت و وابسته به بیگانه، انقلابی که بشارت خیر و صلاح و صفا و عدالت می‌داد. سالگرد پیروزی انقلابی از راه می رسد که تمام قد بر ضد دیکتاتوری و اختناق و خفقان که صدای اعتراض و انتقاد از رژیم را باخشونت و قساوت سرکوب می کرد ایستاده بود. انقلابی که نوید آزادی و محو هرگونه دیکتاتوری و وعده فضایی عاری از اختناق و خفقان می داد. انقلابی که مردم زیر سایه اسلام ، سرنوشت خویش را به دست گیرند و اجازه ندهند همچون رژیم سلطنتی یک نفر حاکم بر سرنوشت کشور باشد و هرگونه که خواست و یا مصلحت تشخیص داد تصمیم بگیرد.

انقلاب اسلامی شکوهمندی که رهبر بی بدیل آن مردم را ولی نعمت مسئولان می دانست که حق دارند و باید در باره آنان تصمیم بگیرند و آنان حق ندارند بر خلاف میل مردم و بدون رضایت آنان در باره کشور و سرنوشتشان تصمیم بگیرند هرچند آن را به صلاح مردم و کشور بدانند. انقلاب خونباری که پس از پیروزی و در روزهایی که هنوز جوانان در کوچه پس کوچه ها و خیابان ها و در درگیری با بازمانده های مزدوران رژیم گذشته خون می‌دادند و کشته می شدند رهبر آن عزم بر استوار ساختن نظام جدید بر اساس آراء ملت کرد و با گذشت کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب اولین رفراندوم برگزار شد و با اکثریّت قاطع آرای مردم نظام جمهوری اسلامی به تصویب رسید.

سالگرد پیروزی انقلابی از راه می رسد که سراسر نوید نور و برادری و صفا و همدلی و همراهی بود تا همه دست به دست هم دهند برای ساختن ایرانی اسلامی، آباد ، که دیگر تهیدستان زیر دست و پای ثروتمندان لگد کوب نشوند و  اغنیا حقوق مربوط به بیت المال را حد اقل در اندازه قانون بپردازند و  روابط ناسالم در اداره امور کشور دخالت نکند و نهادها و دستگاه ها و بنگاه ها همه قانون‌مند شوند تا فسادی به بار نیاید.

سالگرد پیروزی انقلابی از راه می رسد که پرچمدار آن امام خمینی که درود بی پایان خداوند بر او باد ، مجلس یعنی مرکز قانونگذاری کشور را در رأس امور می‌دانست و برای این که همه در چارچوب قانون حرکت کنند تاکید مکرر کرد تا انتخابات مجلس هر چه زودتر برگزار شود تا وظایف هر دستگاه و هر نهاد و هر بنگاه و هر سازمان و هر … بر اساس قانون معین شود و هیچ یک از آن ها و هیچ کس حق نداشته باشد در حوزه اختیارات و وظایف دیگری دخالت کند که خود بالاترین فساد است و منشأَ اکثر فسادها اگر نه همه آن ها است.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از راه میرسد ولی بنیانگذار آن به درستی می دانست و بارها می گفت که ما در آغاز راهیم و در طول حیات مبارک خود از نهال نوپای انقلاب مراقبت می کرد تا مبادا به دست کج فهمان و متحجران به انحراف کشانده شود و به نام اسلام مردم را خدای نخواسته از اسلام دور کنند و مجمع تشخیص مصلحت را بنیان نهاد برای حل مشکلات مردم و برداشتن موانع از سر را اداره کشور و به همین منظور بر این نظریّه تاکید داشت که می شود از برخی احکام شرعی موقتاً دست بر داشت و بالاتر از آن اعلام کرد: «زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهاد است». آری بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از راه می رسد که انفجار نور بود و سخن در باره نویدها و بشارت ها ی آن بسیار است که در این مجال می گذاریم و می گذریم. و امروز ملت بزرگوار و رشید ایران در شرایطی به استقبال سالگرد پیروزی انقلاب می رود که هنوز از تحقق آن وعده ها و نویدها و مژده ها با گذشت بیش از چهل سال مأیوس نشده است.

نویسندگان این بیانیه در  بخش های دیگری از  آن با اشاره به وضعیت معیشتی مردم ، جایگاه مجلس و انتقاد از روند بررسی صلاحیت ها و انتقاد از شیوه مبارزه با فساد از سوی مسئولان مربوطه خاطرنشان کرده اند: در کنار این همه مبارزه با معلول، لختی هم به مبارزه با علت ها بیندیشیم و بپردازیم  ملت وفادار ایران با برگزاری جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت در راهپیمایی ها همزمان به مناسبت چهلمین روز شهادت سرباز اسلام سردار نامدار سپهبد قاسم سلیمانی یاد و خاطره آن مهاجر الی الله را گرامی می دارد خداوندا به ملت ایران صبر و بردباری و به معیشت محرومان و فرو دستان گشایش و به مسؤلان درست اندیشیدن در چگونه حکومت کردن و به مردم درک عمیق از حقوق مسلم‌شان وقدرت به دست آوردن آن را عنایت فرما .
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا