خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنی با برادران اصلاح طلب

حجت الاسلام شهاب الدین حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «سخنی با برادران اصلاح طلب» نوشت:

1) در دهه 60 که دولت میرحسین موسوی بر سرکار بود و اقای محتشمی پور وزیر کشور، وزارت کشور از حیث میزان محوریت در برگزاری انتخابات، نقش شورای نگهبان فعلی را داشت. و بقول خود دوستان اصلاح طلب، آن زمان نظارت شورای نگهبان استصوابی نبود.

جناح چپ و مجمع روحانیون مبارز که حمایت امام راحل را به همراه داشت با هر ابزاری حتی متهم نمودن رقیب به اسلام امریکایی، طرفداران جامعه روحانیت وجامعه مدرسین را می‌کوفتند و انها راضد ولایت فقیه می‌خواندند و از گردونه قدرت حذف می‌نمودند.

2) در آن زمان دقیقا همین شُبهه مهندسی انتخابات، که فی الحال به شورای نگهبان نسبت داده می‌شود متوجه عملکرد وزارت کشور بود.
فی المثل با نامه آقای محتشمی پور به امام خمینی، بازرگان ونهضت آزادی که منتقدینی دلسوز و باسابقه بودند برای همیشه از گردونه انتخابات حذف شدند.
یک نمونه هم از طراحی برای حذف رقیب در آن سالها:

دکتر احمد توکلی از وابستگان جناح رقیبِ متصدیان وزارت کشور آن زمان، نقل می‌کند که در انتخابات میان دوره ای دومین دوره مجلس شورای اسلامی از تهران کاندیدا شده بود اما در روز انتخابات اسمش از لیست کاندیداها در پای صندوق رای و حوزه‌های رای گیری حذف شد. گویی انصراف داده است.

پس از پی گیری معلوم شد یک اخراجی نیروی هوایی و البته هم نام ایشان ثبت نام کرده و سپس در شب رای گیری انصراف داده و با این شعبده بازی نام ایشان به اشتباه! از برگه‌های نام کاندیداها در پای صندوق رای حذف شد.

3) غرض نگارنده توجیه عمل غیر مسوولانه‌ی شورای نگهبان در انتخابات اخیر به هیچوجه نیست بلکه غرض آنستکه باور کنیم آزادی خواهی و احترام به رای مخالف یک روند زمان بَر است.

لذا از حذف جناح مطبوع خود نومید نشویم. چرا که خود شما روزی همین معامله را با رقیب سیاسی خود کردید.

باید با صبوری و مدارا پروسه‌ی مردم سالاری که یگانه راه وصول به جامعه آرام در عصر حاضر است را به پیش برد.
همین افت و خیزها و تجربه‌های گاه تلخ است که منجر به شناخت ولمس آثار برخوردهای حذفی و غیر مردمسالار شده و موجب پدید آمدن فرهنگ مردم سالاری و ادراک عمومیِ ضرورت حفظ حقوق رقیب می‌شود. چرا که امروز انچه با او می‌کنیم فردا او با ما خواهد نمود.

إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ ۚ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ 140 ال عمران

اگر به شما ضربه‌ای وارد شد، به آن جمعیّت نیز جراحتی همانند آن وارد گردید. و ما این روزهای پیروزی و شکست را در میان مردم می‌گردانیم

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این که بعد از چهل سال در جایی بایستیم که از دهه 60 غیرقابل دفاع تر است، چه توجیهی دارد؟ مسأله را شخصی نکنیم.

  2. جناح حاکم آن زمان حداقل طوری مهندسی نکرد که قدرت آینده دست خودش باشد تا به وضع امروز گرفتار نشود

  3. مهم اینستکه تندروان اوایل انقلاب از خسارات تحمیل شدهابراین دیار درس گرفته اند وبه یک عقلانیت رسیده اند…..ولی پسرفت دیگران چه؟؟؟سقوط عقلانیت چرا؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا