خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آمادگی ایران برای حل اختلافات میان ترکیه و سوریه

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بر رعایت حفظ جان غیرنظامیان و جلوگیری از استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی تاکید و جهت کمک به حل و فصل اختلافات میان ترکیه و سوریه آمادگی دارد.

به گزارش ایسنا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین  تحولات سوریه به ویژه موضوع ادلب، کمیته قانون اساسی، بازسازی، کارگروه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان، آوارگان و سایر امور بشردوستانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار همچنین زمینه‌های همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد برای کمک به حل و فصل بحران سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در این دیدار با مرور آخرین تحولات سوریه به بررسی وضعیت ادلب پرداخت و بر ضرورت مبارزه با تروریسم و لزوم اجرای توافق سوچی تصریح کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر رعایت حفظ جان غیرنظامیان و جلوگیری از استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی تاکید و جهت کمک به حل و فصل اختلافات میان ترکیه و سوریه آمادگی دارد.

همچنین طرفین بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه از طریق فرایند های سیاسی و گفت‌وگوهای سوری- سوری تاکید کردند.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد که در چارچوب رایزنی های منطقه ای به کشورمان سفر کرده است با ارائه گزارشی از برخی اقدامات و تحرکات صورت گرفته به ویژه ملاقات با مسئولان سوری، از حمایت جمهوری اسلامی ایران برای تداوم فعالیتهای کمیته قانون اساسی قدردانی نمود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا