خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه اتحادیه پارلمان‌های عربی درباره معامله قرن

در بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه پارلمان کشورهای عربی تاکید شد: معامله قرن یک توافق یک جانبه است و گامی به سمت صلح عادلانه محسوب نمی شود.

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی عربی، این اتحادیه در بیانیه اختتامیه نشست خود که در امان پایتخت اردن برگزار شد، تاکید کرد: هر راه حلی که فسطینی ها آن را نپذیرند، مردود است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما هرگونه راه حل نزاع فلسطین و اسرائیل که قابل قبول فلسطینی ها نباشد و حقوق آنها را در زمینه تشکیل دولت مستقل در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی با پایتختی قدس تضمین نکند را نمی پذیریم .

در بیانیه مذکور که پس از نشست امروز مجالس کشورهای عربی در اردن صادر شد؛ همچنین آمده است: معادله صلح مورد نظر تنها از طریق توافق عادلانه و مذاکراتی ممکن است که به تشکیل دو کشور منتهی شود.

اتحادیه پارلمان های عربی افزود: اهانت به قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت یکپارچه رژیم اشغالگران، اقدام تنشزای خطرناکی است که امنیت منطقه را تهدید می کند و راه را بر فرصت های صلح می بندد و زمینه ایجاد نوعی جنگ دینی را که اسرائیل عامل و طرف اصلی آن خواهد بود را هموار می کند.

در این بیانیه از قطعنامه های بین المللی و ابتکار صلح عربی به عنوان پایه ای برای از سرگیری هر گونه مذاکره سیاسی و حفظ حقوق کامل فلسطینیان یاد شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا