خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“صنعتگر و کارآفرین نیاز به حمایت قضایی و تشویق دارد”

مرتضی سلطانی، صنعتگر نمونه کشور در سال 93 و نماینده کارآفرینان و صنعتگران در دیدار با وزیر دادگستری، ایران را دارای بالاترین امنیت سرمایه‌گذاری در منطقه دانست و گفت: صنعتگران و کارآفرینان کشور نیاز به حمایت قضایی و تشویق دارند و این تشویق موجب قوت قلب آنان است.
به گزارش دریافتی انصاف نیوز، پورمحمدی در دیدار با مرتضی سلطانی صنعتگر نمونه سال 93 و نماینده کارآفرینان و صنعتگران کشور گفت: مردم را که در فرهنگ دینی از آنان به عیال‌الله تعبیر می‌شود باید عزت داد و این در فرهنگی اسلامی یک ارزش بزرگ است.
وی ادامه داد: عزت‌دادن به مردم در جامعه اسلامی فقط محدود به ساختن مسجد و پرداختن به ظواهر دینی و… نیست. اینها مهم است اما پرداختن به معیشت مردم و فراهم‌آوردن زمینه برای کسب و کار حلال و روزی خوردن از منبع خیر است که هم ثواب اخروی دارد و هم زمینه را برای ساختن جامعه سالم فراهم می‌کند.
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: عنوان «خیّر» فقط به سازندگان مسجد و بیمارستان و… اطلاق نمی‌شود بلکه کسی که برای چند نفر اشتغال ایجاد می‌کند و واسطه رزق و روزی حلال به مردم می‌شود و حقوق و حدود شرعی را رعایت می‌کند «خیّر» نامیده می‌شود.
پورمحمدی با بیان این‌که یک کارآفرین و صنعتگر خوب در رأس خیّرین جامعه است، گفت: کسی که پاک زندگی می‌کند و حقوق شرعی و مالیات را پرداخت کرده و از حقوق کارمند و کارگرانش کم نگذارد، بزرگ‌ترین «خیّر» است.
وزیر دادگستری، حمایت حقوقی و قضایی از صنعت و کارآفرینان را پایه‌های استواری صنعت و اشتغال‌زایی در کشور دانست و افزود: مالکیت و حقوق مالکانه پایه هر حقی در جامعه است و باید به آنان داده شود و این باید ترویج و فرهنگ‌سازی شود. 
وزیر دادگستری تصریح کرد: همه، اعم از دولت، مجلس و دستگاه قضا باید از صنعتگر و کارآفرین که اشتغال سالم برای آحاد ملت ایجاد می‌کند حمایت نمایند و رسانه ملی نیز در این زمینه نقش مهم و اساسی دارد. 
پورمحمدی مشکل اصلی حمایت از کارآفرینان را فراز و فرودهای نظام اداری دانست و اظهار داشت:‌ مسایلی چون نرخ ارز، سود، تورم، مشکلات اداری و… فضای ایجادشده برای حمایت از کارآفرینی را بر هم می‌زند و این باعث می‌شود کارآفرین احساس حمایت نکند. 
وزیر دادگستری از رقبا و رقابت ناسالم به عنوان مشکل دیگر در عرصه اقتصاد یادکرد و گفت: صنعتگران و کارآفرینان برخی اوقات مورد بازیچه رقبای خود قرار می‌گیرند. فی‌المثل یک شکایتی توسط رقیب شما از شما می‌شود وهمین باعث زمین‌خوردن یک کارآفرین یا صنعتگر می‌شود. 
پورمحمدی گفت: قانون اساسی بسیار خوبی در کشور داریم. شما از ما انتظار اجرای قانون را داشته باشید و این را باید زیاد تکرار کنیم. قوه قضائیه هم خود را ملزم به حمایت از فعالان سالم اقتصادی و برخورد با روابط ناسالم اداری و اقتصادی می‌داند. 
پورمحمدی خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی و فعالیت در اتاق شیشه‌ای، از فساد پیشگیری می‌کند: در کشوری که معارضه سیاسی وجود دارد بحث کنترل تورم بسیار سخت است. لذا باید به سمتی برویم که از کارآفرینان واقعی حمایت عملی شود و این را فرهنگ‌سازی و ترویج کنیم. 
وزیر دادگستری گفت: دولت امانت‌دار اموال عمومی است و در امور اقتصادی حق ریسک ندارد، ریسک در بخش خصوصی معنا و مفهوم پیدا می‌کند. کارآفرینان و صنعتگران در بخش خصوصی خودشان را با شرکت‌های دولتی قیاس نکنند. چرا که ادبیات اقتصاد دولتی با اقتصاد خصوصی متفاوت است.
در ادامه ی این دیدار، مرتضی سلطانی نماینده صنعتگران و کارآفرینان کشور گفت: صنعتگر و کارآفرین نیاز به حمایت قضایی و تشویق دارد. چرا که صنعتگران و کارآفرینان کشور بخشی از امنیت کشور را تأمین می‌کنند.
صنعتگر نمونه کشور افزود: کشور نیاز به حمایت از صنعتگر دارد و آماری که وجود دارد حاکی از این است که در شرایط کنونی، ایران بالاترین امنیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری را داراست.
سلطانی در پایان گفت: به نمایندگی از صنعتگران کشور خدمت شما رسیدیم و از شما دعوت می‌کنیم تا از پروژه‌های صنایع مهم کشور بازدید داشته باشید، چرا که حمایت شما موجب قوت قلب کارآفرینان و صنعتگران است.
مرتضی سلطانی رئیس هیأت مدیره گروه صنعتی پژوهشی زر است که در هفت دوره و از جمله در سال 93 صادرکننده، کارآفرین و صنعتگر نمونه کشور شناخته شد و چندی قبل از دست رییس جمهور لوح تقدیر دریافت کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا