خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«در برخی دوره ها، مجلس را به تیمچه حاجب الدوله تبدیل کردند»

«سهیلا جلودارزاده»، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:  در برخی دوره ها، نمایندگان، مجلس را به تیمچه حاجب الدوله تبدیل کرده و معاملاتی انجام می‌دادند که منافع شخصیشان در آن تامین شود.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره‌ شاخص‌های انتخاب درست و خصوصیات یک نماینده منتخب، اظهار کرد: فردی که وظیفه وکالت مردم را در بسیاری از امور بر عهده می‌گیرد باید توانایی انجام این مسئولیت را نیز داشته باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس افزود: نماینده منتخب باید در موضوعاتی همچون فرایند تعامل با دولت، تعامل با قوه قضاییه و چگونگی رفتارها و وظایف در مجلس آگاهی لازم را داشته باشد و از عهده آن بربیاید، برخی اوقات در این تعاملی که دارد باید با شجاعت نظر مخالف خود را بیان کند حتی اگر این کار با منافع شخصی و یا منطقه‌ای وی نیز مغایر باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: نماینده باید قدرت حل مسائل و توانایی مذاکره را داشته باشد و نظرات خود را که منطبق با خواسته ها و انتظارات مردم است در حوزه قانون گذاری به منصه ظهور برساند، از سوی دیگر محبوبیت میان مردم امری مهم است چرا که در شرایط سخت مردم باید به وی اعتماد داشته و او را دوست داشته باشند تا بتواند وظیفه خود را به پشتوانه مردم انجام دهد، در همین راستا ارتباط وی با مردم باید از نزدیک و به صورت مستمر باشد، چرا که نماینده باید مشکلات موکلین خود را لمس کرده و از نظرات آن ها استفاده کند.

جلودارزاده در پایان اضافه کرد: موضوع بسیار مهم که باید در اولویت نیز باشد ایمان و اعتقاد به خداوند، روز جزا و جهان آخرت است؛ اگر نماینده ویژگی اخلاقی بندگی خدا را داشته باشد هیچ گاه بر سر حقوق مردم با کسی معامله نمی کند و مردم را به هیچ قیمتی نمی‌فروشد، این موضوع یکی از آفت هایی بود که در برخی دوره ها شاهد آن بودیم.

جلودارزاده مدعی شد: گاهی در برخی دوره ها، نمایندگان، مجلس را به تیمچه حاجب الدوله تبدیل کرده و معاملاتی انجام می‌دادند که منافع شخصیشان در آن تامین شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خانوم، یعنی شما می فرمایید شورای نگهبان نمی دونسته کیا رو تایید کنه ؟ اینهایی که تایید شدن اینطور بودن ؟ خب صد رحمت به رد شده ها ، بذارن بریم سراغ همونا : شاید این کاره نبودن لااقل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا