خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارتش سوریه: ۶۰۰کیلومتر مربع از خاک سوریه را آزاد کرده‌ایم

بنا بر اعلام فرماندهی کل ارتش سوریه نیروهای حاضر در استان‌های ادلب و حلب همچنان به پیشروی‌ها و به عملیات علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهند و طی چند روز اخیر حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه را از چنگال تروریست‌ها آزاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور  طی چند روز گذشته دستاوردهای میدانی زیادی داشته‌اند و درحال حاضر نیروهای حاضر در جبهه مقدم در حومه شرقی ادلب به نیروهای حاضر در جبهه مقدم حومه جنوبی حلب ملحق شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش سوریه طی چند روز اخیر مساحتی بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر مربع را از لوث عناصر تروریستی پاک کردند و تسلط ده‌ها شهرک و روستا را به دست گرفتند. از جمله روستاها و شهرک‌های آزاد شده می‌توان به “خان السبل”، “کفربطیخ”، “جوباس”، “النیرب”، “تل مردیخ”، “کفرعمیم”، “افس”، “سراقب”، “تل التباریز”، “محاریم”، “جامعة إیبلا”، “رسم العیس”، “الشیخ أحمد”، “زمار”، “حویر العیس”، “تل باجر”، “رسم الصهریج”، “تل طوقان”، “جزرایا”، “خان طومان”، “خلصة”، “القراصی”، “زیتان”، “الشیخ إدریس”، “الریان”، “لوف”، “العیس” اشاره کرد.

فرماندهی کل ارتش ونیروهای مسلح سوریه در ادامه بیانیه خود آورده است: فرماندهی کل ارتش ضمن تأکید بر تداوم ارتش در عمل به وظایف ملی‌اش و دفاع از حاکمیت و عزت ملت سوریه و همچنین رها کردن آنها از لوث گروه‌های تروریستی، خاطرنشان می‌کند که تلاش‌های کشورهای حامی تروریسم نمی‌تواند مانع از فروپاشی روزافزون گروه‌های تروریستی شود و نیروهای شجاع ارتش همچنان به انجام وظایف مقدس خود در پاکسازی کامل جغرافیای سوریه از لوث تروریست‌ها و حامیان آن ادامه می‌دهند.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، نیروهای نظام سوریه در آستانه تسلط بر جاده بین‌المللی حلب – دمشق هستند و تنها دو کیلومتر با بازپس‌گیری کامل آن فاصله دارند.

رامی عبدالرحمان،‌ مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت، نیروهای نظام سوریه امروز پیشروی جدیدی داشتند و بر روستاهای نزدیک به این جاده در حومه جنوبی حلب تسلط یافتند. بازپس‌گیری جاده مذکور موسوم به “إم 5” در حال حاضر مهمترین هدف ارتش سوریه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا