خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزارت ورزش و‌ فدراسیون فوتبال به افشاگری علی دایی

خبرگزاری مهر نوشت: سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به اظهارات علی دایی [لینک] واکنش نشان داد و گفت: رد صلاحیت دایی از سوی وزارتخانه صحت ندارد.

مهدی علی نژاد در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس روی میز به برخی سئوالات پیرامون فوتبال، انتخابات فدراسیون و معرفی سرمربی تیم ملی پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در رابطه با اظهارات علی دایی مبنی بر عدم تایید صلاحیتش از سوی وزارت ورزش برای تیم ملی، گفت: هرکسی حق دارد دیدگاه خود را بیان کند اما طرح نظرات باید در عین احترام باشد. شخصا به عنوان سرپرست معاونت وزارت ورزش اینکه وزارت صلاحیت علی دایی را برای سرمربیگری تیم ملی رد کرده است را تکذیب می کنم.

علی نژاد ادامه داد: انتخاب سرمربی به طور کامل بر عهده کمیته فنی و خود فدراسیون فوتبال بوده است؛ کاری که در تمام فدراسیون ها انجام می شود. وزارت ورزش هیچ دخالتی در این امر نداشته است.

سرپرست معاونت وزارت ورزش همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره صحبت های محمد دادکان مبنی بر تحت فشار قرار دادن اعضای مجمع فدراسیون فوتبال از سوی وزارتخانه برای رای دادن به محمدحسین قریب گزینه وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون، تاکید کرد: بعضی از افراد بدون دلیل و مدرک صحبت هایی را مطرح می کنند. این موضوع جدید نیست اما اعتقاد دارم شبهه افکنی در اذهان عمومی کار خوبی نیست. بزرگان باید بیشتر به این موضوع توجه کنند.

علی نژاد در همین رابطه تصریح کرد: امروز نام نویسی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال تمام می شود. شخصا به عنوان یک عضو مجمع تک رای خود را می دهم. وزارت ورزش به دنبال این است که انتخابات در سلامت کامل برگزار شود. اعضای مجمع افراد با شعور و فهمیده و کاردان هستند و کسی نمی تواند نظراتش را به آنها تحمیل کند. طرح اینگونه صحبت ها توهین به اعضای مجمع است.


خبرگزاری ایسنا نوشت: سخنگوی فدراسیون درباره فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: فدراسیون فوتبال بعد از قطع همکاری با کادر قبلی تیم ملی، مراحل گزینش سرمربی جدید را بلافاصله آغاز کرد. در این زمینه برگزاری جلسات کمیته فنی و توسعه در نهایت به تهیه فهرست اولیه جهت تصدی عنوان سرمربی جدید تیم ملی انجامید.

وی ادامه داد: آقایان برانکو ایوانکوویچ، امیرقلعه‌نویی، علی دایی، دراگان اسکوچیچ و یحیی گل محمدی فهرست نهایی کاندیداهای مربوط به سرمربی تیم ملی در همان مقطع بودند که در همین خصوص مذاکراتی انجام شد. در این میان، سیر مذاکرات به صورت منظم و همزمان با گزینه ها توسط فدراسیون فوتبال انجام شد و در نهایت با عنایت به جمیع جهات و مخالفت جدی باشگاه‌های تحت قرارداد برخی سرمربیان و مذاکرات جمعی از گزینه ها با سایر پیشنهادات،دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی برگزیده شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فدراسیون فوتبال از همراهی صمیمانه آقایان قلعه نویی، دایی، برانکو و گل محمدی نهایت سپاس را دارد و به طور حتم این نفرات با شایستگی و سابقه درخشان خود کاندیدای هدایت تیم ملی شدند. بی شک، فوتبال ملی در آینده همچنان از دانش و شایستگی مربیان داخلی بهره مند خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا