خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه پاکستان و عربستان درباره کشمیر

بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در تماسی تلفنی با همتای پاکستانی خود با وی درباره مسائل مختلف، از جمله مسأله کشمیر گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه روسیا الیوم به نقل از رسانه‌های پاکستان اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در تماسی تلفنی با شاه محمود قریشی، همتای پاکستانی خود با وی درباره مسائل مختلف، از جمله مسأله کشمیر گفت‌وگو کرد.

در همین راستا، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای خارجه دو کشور در این تماس تلفنی ضمن تأکید بر اهمیت راهبردی روابط دوجانبه، بار دیگر برای تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف اعلام آمادگی کردند.

طبق این بیانیه، قریشی از وزیر خارجه عربستان به خاطر حمایت همیشگی ریاض از مسأله کشمیر تقدیر و تشکر کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان همچنین آمده است که دو طرف درباره تلاش و همکاری برای پیشبرد مسأله کشمیر و به ویژه از طریق تریبون سازمان کنفرانس اسلامی تبادل نظر کردند.

این تماس تلفنی پس از آن انجام شده است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان اخیرا در همایشی در مالزی از عربستان به دلیل عدم تمایل به برگزاری جلسه پیرامون کشمیر در سازمان همکاری اسلامی انتقاد کرده بود.

عمران خان گفته سازمان همکاری اسلامی هیچ رغبت و انگیزه‌ای برای برگزاری جلسه پیرامون کشمیر ندارد، چراکه کشورهای عضو از جمله خود عربستان منافع مشترکی با هند دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا