خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازدید نماینده سازمان جهانی بهداشت از قرنطینه دانشجویان بازگشته از ووهان

کریستف هملمن ،نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، امروز از امکانات و ساختار شناسایی، غربالگری مراقبت و مدیریت بیماری‌های واگیر فعال جهت مقابله با کروناویروس جدید۲۰۱۹ و محل اسکان و قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان، بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، کریستف هملمن در حاشیه این بازدید اظهار داشت: از هتلی که دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان طی پنج روز اخیر در قرنطینه هستند، بازدید کردم، همه این دانشجویان از شهر ووهان به ایران بازگشته‌اند و بعد از رسیدن به فرودگاه تهران، مستقیما به این محل گسیل شده‌اند و باید 14 روز در قرنطینه باشند و این اقدام برای مهار کرونا ویروس جدید انجام می‌شود تا اطمینان پیدا کنیم که افراد بازگشته، سالم هستند و این پروسه در سایر کشورها نیز به همین روش انجام می‌شود.

وی افزود: با تعدادی از دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان، گفتگو کردم و تمام افرادی که در این قرنطینه بودند، از خدمات ارائه شده توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، رضایت کامل داشتند و از سختی‌هایی که در شهر ووهان داشتند، به من مطالبی را گفتند که در آن زمان از سوی سفارت ایران در چین نیز خدمات بسیار خوبی را دریافت و مقامات ایران و چین، هماهنگی و حمایت های لازم از آنها برای بازگشت به ایران را کرده بودند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران یادآور شد: قرنطینه و ماندن 14 روز در یک محل شاید برای دانشجویان ایرانی ساده نباشد، اما در صحبت هایی که با آنها داشتم، متوجه شدم که خدمات مورد نیاز آنها انجام شده و آنها احساس رضایت دارند و افرادی در محل قرنطینه برای برآورده کردن نیازهای اولیه این دانشجویان حضور دارند.

هملمن افزود: فرآیند تهیه و آماده سازی غذا برای دانشجویان حاضر در قرنطینه بسیار خوب، برنامه ریزی شده و منجسم است و دانشجویان علاوه بر تقدیر از خدمات وزارت بهداشت، از حمایت های روانی نیز تشکر کردند، فرصت ورزش هم برای این دانشجویان فراهم شده است و همه آنها به دستگاه های ارتباطی و تلفن های همراه خود دسترسی دارند و به راحتی می توانند با خانواده های خود، ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار داشت: خانواده های دانشجویان بازگشته از چین، بیشتر از خود آنها نگرانی دارند و به عنوان نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران به مردم و خانواده های دانشجویان ایرانی، اطمینان می دهم که هیچ مشکلی در محل قرنطینه آنها وجود ندارد و همه اقدامات به درستی در حال انجام است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران تاکید کرد: ایران برای پیشگیری از کرونا ویروس جدید، در آمادگی کامل قرار دارد و اطمینان داریم که افرادی که از چین به ایران بازگشته اند، سالم و بدون ابتلا به این ویروس هستند و از نظر سلامت فیزیکی و روانی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و آمادگی دارند که با قدرت تمام 9 روز دیگر در قرنطینه باشند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، هملمن خاطرنشان کرد: از کمک های وزارت بهداشت به ویژه مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، تشکر می کنم و می دانیم که ایران در زمینه مهار بیماری ها بویژه بیماریهای واگیر، از قدرت و توانمندی قابل ملاحظه ای برخوردار است و این توانایی را به خوبی در بحران‌ها و بلایا از جمله سیلاب های گسترده ابتدای امسال نشان داده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ستون های مهار و کنترل بیماری ها در کشور، همکاری دو جانبه و قوی بین سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت بیماری های واگیر است و به طور روزانه و مستمر با مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ارتباط هستیم و سطح بسیار بالایی از خدمات به دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان، ارائه شده که جای تقدیر دارد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از وزیر بهداشت و معاون بهداشت وزارت بهداشت به دلیل همکاری های نزدیک و گسترده با دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران تقدیر کرد و مهارت و توانمندی ایران در زمینه مهار بیماری ها را مورد ستایش قرار داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا