خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پناهیان: سردار سلیمانی با سخنرانی محبوبیت پیدا نکرده بود

حجت‌الاسلام پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه گفت: سردار سلیمانی فردی عملگرا بودند و با سخنرانی محبوبیت پیدا نکرده بودند. او وعده به کسی نداد بلکه فقط عمل کرد و با عمل خود در بین مردم محبوب شد و این باید الگوی برای همه ما باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان صبح امروز دوشنبه در نشست “بازخوانی ابعاد مکتب شهید قاسم سلیمانی” که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده بود، با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی گفت: مراسم بدرقه شهید سلیمانی بدرقه ساده‌ای نبود این حرکت با تظاهرات 22 بهمن متفاوت است و به نوعی ارزشمندتر است و همانطور که دوستان گفتند حتی از تظاهرات عاشورا و تاسوعای قبل از انقلاب مهمتر است.

وی با بیان این که شهادت سردار سلیمانی پدیده‌ای بود که تاثیرات عمیقی بر روی مردم داشت گفت: حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع ایشان نشان داد تبلیغات سنگین رسانه‌های دشمنان علیه ایشان و انقلاب به نتیجه نرسیده است.

پناهیان با بیان این که مقام معظم رهبری از مکتب سردار سلیمانی یاد کرده‌اند خاطر نشان کرد: این موضوع یعنی این که بررسی کنید که سردار سلیمانی و شهادت ایشان چه تاثیر عمیقی بر مردم داشتند و چگونه می‌توان اثرات این تاثیر عمیق را گسترش داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مکتب سردار سلیمانی از جامعیت برخوردار است و این جامعیت باعث این میزان تاثیرگذاری ایشان در منطقه و جهان شده است ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی فقط مظلوم نبود بلکه او مقتدر و قدرت آفرین بود. ایشان فردی عملگرا بودند و با سخنرانی محبوبیت پیدا نکرده بودند. او وعده به کسی نداد بلکه فقط عمل کرد و با عمل خود در بین مردم محبوب شد و این باید الگوی برای همه ما باشد.

پناهیان با تاکید بر این که سردار سلیمانی برای عموم انسان‌ها و شهروندان ارزش قائل بود ادامه داد: براساس نظرسنجی‌ها او سال‌ها بود که شخصیت محبوب مردم ایران بود ولی علیرغم این محدودیت به شدت دنبال شهید شدن بود. برای مردم این سوال بود که چرا علیرغم این میزان محبوبیت در بین مردم و باوجود این که برای مردم احترام ویژه‌ای قائل بود، به محبوبیت بی‌توجه بود.

وی با تاکید بر این که معنویت شهید قاسم سلیمانی حتی برای کسانی که اهل معنونیت نیستند قابل احترام است خاطر نشان کرد: برای مطالعه مکتب سردار سلیمانی باید دو عرصه را مورد توجه قرار دهیم عرصه اول خود سردار سلیمانی و عرصه دوم مردم هستند. مردم و نحوه ارتباط گیری آنها با این سردار قابل مطالعه است باید بررسی کرد که چه می‌شود مردم با این فرد چنین ارتباطی برقرار می‌کند و او این گونه در بین مردم محبوب می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به مبارزه سردار سلیمانی با گروه‌های تروریستی در منطقه و تلاش او برای ایجاد امنیت و صلح در منطقه تاکید کرد: اگر کسی بخواهد ادعای صلح در جهان داشته باشد آن سردار سلیمانی است. انشالله مکتب سردار سلیمانی غفلت‌های ما در معرف جذابیت‌های دین را برطرف کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا