خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه اعضای گروه تروریستی «ساختگی» را به زندان محکوم کرده است؟!

بی بی سی نوشت: دادگاهی در شهر پنزای روسیه هفت آنارشیست و فعال ضد فاشیست را به جرم فعالیت‌های تروریستی به شش تا ۱۸ سال زندان محکوم کرد.

گفته می‌شود این هفت نفر عضو یک گروه دست کم ۱۰ نفری در شهرهای پنزا و سن پترزبورگ هستند. مقام‌های روس می‌گویند این گروه که به “شبکه” معروف بود قصد داشت دولت را سرنگون کند.

وکلای محکومان و فعالان حقوق بشر می‌گویند چنین گروهی وجود ندارد، اتهام‌ها ساختگی است و این افراد زیر شکنجه مجبور به اعتراف شده‌اند.

الکسی ناوالنی ، چهره برجسته مخالفان دولت روسیه در توئیتر این احکام را “وحشتناک” و “شبکه” را یک “سازمان تروریستی ساختگی” نامیده است.

به گفته دفتر ریاست جمهوری، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از این پرونده مطلع بود اما در آن مداخله نکرد و به مقامات دستور داده بود “اطمینان حاصل کنند که همه چیز طبق قانون است.”

اولین بازداشت‌ها در اکتبر سال ۲۰۱۷ صورت گرفت و طبق گزارش‌ها، متهمان بشدت شکنجه شده و در بدن یکی از آنها علائم سوختگی، احتمالا با برق دیده شده است.

این افراد گرچه خود را آنارشیست و ضد فاشیست توصیف می‌کنند اما عضویت در هر سازمانی را رد می‌کنند.

بعضی از آنها دیدگاه‌های چپ گرایانه دارند و در گذشته ایرسافت بازی می‌کردند، تمرین تیراندازی با گلوله‌های کوچک پلاستیکی. مقام‌های روس می‌گویند آنها از بازی ایرسافت برای تمرین حمله استفاده می‌کردند.

پیش از صدور این احکام سخنگوی عفو ​​بین‌الملل اتهام تروریسم را “زاییده خیال سرویس‌های امنیتی روسیه” دانسته بود که برای خاموش کردن صدای این افراد جعل شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا