خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش پرداخت فطریه و کفاره

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره افزایش فعالیت کلاهبرداران در مناسبت‌های ملی و مذهبی و احتمال کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، زکات، کفاره و… هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای پایتخت اظهار داشت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سو استفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می‌برند و اگرچه پلیس فتا نیز به صورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

این مقام انتظامی با اشاره به نزدیکی ایام عید سعید فطر اظهار داشت: در هر مناسبتی این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی فعالیت خود را افزایش دهند و با عناوین مختلفی در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و … از شهروندان سوءاستفاده کنند.

وی با بیان این که شهروندان به هیچ عنوان جهت پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و این امورات را از طریق راه‌های شناخته‌شده و معتبر انجام دهند، افزود: ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت‌های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطریه، کفاره و … اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند.

معظمی گودرزی بیان کرد: در نوعی دیگر از کلاهبرداری ممکن است با ارسال لینک‌های آلوده به اطلاعات شخصی و محرمانه تلفن همراه، رایانه و… دسترسی پیدا کنند از این رو توصیه می‌شود که از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و… باشد، جدا خودداری شود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر این که شهروندان از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب‌های شخصی افراد در فضای مجازی خودداری کنند، یادآور شد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا