خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس دانشگاه آزاد: زیست مجردی را به اشتباه ترویج کرده‌ایم

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای ازدواج دانشجویان در حین تحصیل غفلتی تاریخی است و به اشتباه زیست مجردی را در آموزش عالی ترویج کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا طهرانچی در جشن ازدواج دانشجویی سیزدهمین کاروان همسفر تا بهشت که در مجتمع سپید مشهد برگزار شد، در خصوص ترس از ازدواج و وجود مشکلات برای تشکیل زندگی، اظهار کرد: این اتفاق امری طبیعی است؛ در عین حال طبق وعده الهی همه کسانی که اقدام به ازدواج یا فرزندآوری کرده‌اند، از وسعت روزی بهره‌مند می شوند.

وی افزود: فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای ازدواج دانشجویان در حین تحصیل غفلتی تاریخی است و سن جوانی و ازدواج دانشجو در دانشگاه می‌گذرد؛ در حالی که بستری برای تاهلش در این محیط فراهم نیست و او را به زیست مجردی عادت داده ایم. ما مسولان آموزش عالی اشتباه کردیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تصریح کرد: زندگی وقتی شیرین می‌شود که زن و شوهر، خشت خشتش را با هم بچینند.

طهرانچی تصریح کرد: یک غفلت تاریخی که در کشور داریم، این است که وقتی دانشگاه ساختیم، فکر سلف‌سرویس و خوابگاه مجردی بودیم اما حواسمان نبود دانشجویان 18 ساله به دانشگاه می‌آیند و 32 ساله می روند؛ یعنی سن جوانی و ازدواجشان در دانشگاه می‌گذرد در حالی که بستری برای تاهلشان در این محیط فراهم نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا