خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت اخراج رییس دفتر رییس‌جمهور اوکراین چه بود؟

رئیس جمهوری اوکراین رئیس دفتر خود را اخراج کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در حالی آندری بوگدان، رئیس دفتر خود را از سمتش برکنار کرد که ارتباطش با یک سرمایه‌دار برجسته وی را به یکی از مناقشه برانگیزترین انتصاب‌ها از زمان تصدی سمت ریاست جمهوری در سال گذشته میلادی بدل کرده بود.

هنوز هیچ توضیح رسمی درباره این اخراج مطرح نشده اما این اقدام پس از آن صورت گرفت که گزارش‌هایی از درگیری میان بوگدان و آندری یرماک، از معاون‌های ارشد ریاست جمهوری منتشر شد؛ یرماک اکنون به جای بوگدان رئیس دفتر زلنسکی شده است.

زلنسکی در مصاحبه‌ای با اینترفکس گفت که درگیری‌های به وقوع پیوسته در تیم ریاست جمهوری باعث شده بود تا این تیم نتواند به صورت موثر کار کند و به وظایفش عمل کند.

رئیس دفتر برکنار شده زلنسکی پیشتر وکیل ایهور کولومویسک، یکی از ثروتمندترین مردان اوکراین بود که مالک یک کانال تلویزیونی است که باعث شد تا زلنسکی مشهور شود و روابط تجاری وی با این تاجر مانعی برای برخی از سرمایه گذارها محسوب می‌شود.

بوگدان، کولومویسکی را در نبرد حقوقی با دولت بر سر کنترل بزرگترین وام دهنده تجاری اوکراین یعنی “پرایوت بانک” نماینده اعلام کرد؛ پرونده ای که به بررسی این مساله پرداخته که آیا صندوق بین‌المللی پول وام‌های جدید به اوکراین می‌دهد یا خیر.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا