خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پنج نفر در نیویورک و تگزاس به نقض تحریم ایران متهم شدند

دویچه وله نوشت: پنج نفر در آمریکا متهم به “توطئه” و دور زدن تحریم های ایران شدند. این خبر از سوی وزارت دادگستری آمریکا اعلام شده است. این افراد متهم به تلاش برای خرید غیرقانونی نفت از ایران با هدف فروش آن به پالایشگاهی در چین شده‌اند.

دولت آمریکا در چارچوب سیاست اعمال فشار حداکثری به ایران بر آن است تا صادرات نفت جمهوری اسلامی را به صفر کاهش دهد. در حال حاضر، چین تنها خریدار بزرگ نفت ایران است. در همین رابطه، وزارت دادگستری آمریکا پنج نفر در تگزاس و نیویورک را متهم به تلاش برای دور زدن تحریم‌های نفتی ایران کرده است.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن (۱۲ فوریه) با انتشار گزارشی از واشنگتن خبر متهم شدن این پنج نفر را به اتهام دور زدن تحریم‌های نفتی ایران بازتاب داده است.

آن‌ها متهم شده‌اند که با نقض تحریم‌های نفتی ایران بر آن بوده تا با خرید غیرقانونی نفت ایران و ارسال ماهانه دو محموله نفتی به پالایشگاهی در چین، میلیون‌ها دلار کسب درآمد کنند.

یکی از کسانی که متهم به “توطئه” و نقض تحریم‌های نفتی ایران شده، دانیل ری لین نام دارد. او صاحب شرکت “استاک رویالیتیز” در تگزاس است. این شرکت در عرصه فروش حقوق بهره‌برداری از حوزه‌های نفتی و گاز طبیعی فعالیت می‌کند.

دانیل ری لین متهم به “توطئه” برای نقل و انتقال غیرقانونی نفت ایران به چین شده است. افزون بر آن وزارت دادگستری آمریکا شرکت “استاک رویالیتیز” را متهم به پول‌شویی کرده است. این شرکت هنوز نسبت به این اتهام واکنشی نشان نداده است.

افزون بر دانیل ری لین، نیکولاس هون از نیویورک و رابرت توایتس، نیکلاس فاکس و ژنیو وانگ (معروف به بیگ وانگ) از ایالت تگزاس نیز متهم به فعالیت در عرصه نقض تحریم‌های نفتی ایران شده‌اند.

موارد اتهام

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که این افراد از ژوئیه سال ۲۰۱۹ تا فوریه سال ۲۰۲۰ تلاش کرده‌اند تا زمینه‌های فروش غیرقانونی نفت ایران به پالایشگاهی در چین را فراهم کنند.

انگیزه این افراد کسب درآمد میلیونی از قبل فروش غیرقانونی نفت به چین اعلام شده است. گفته شده است که این افراد از طریق استفاده از یک شرکت صوری لهستانی بر آن بوده‌اند تا ماهانه دو محموله نفتی به چین بفروشند.

در صورت اثبات اتهام این افراد، مجازاتی تا ۲۵ سال زندان و پرداخت جریمه‌ای بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار در انتظار آن‌ها خواهد بود.

آمریکا پس از اعلام خروج خود از توافق هسته‌ای در ماه مه سال ۲۰۱۸ خرید نفت از ایران را تحریم کرد. این کشور برای جایگزین کردن نفت ایران معافیت‌های شش‌ماهه‌ای برای هشت کشور و از جمله برای چین پیش بینی کرده بود؛ معافیت‌هایی که پس از پایان مهلت شش‌ماهه تمدید نشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا