خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متن کامل سخنان رییس‌ جمهوری شهرکرد

رییس‌ جمهوری روز چهارشنبه در اجتماع بزرگ مردم استان چهار محال و بختیاری با تاکید بر اینکه وحدت، یکپاچگی و برادری، راه تاریخی کشورمان است، تصریح کرد: به عهدم با مردم وفادارم و با هم مسیر رفع فقر و رسیدن به پیشرفت ، تعالی و ترقی ایران عزیز را طی خواهیم کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری متن این سخنرانی به این شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

سلام و درود بر مردم چهار محال و بختیاری سلام و درود بر ساکنان بام ایران، سلام و درود بر مردمی تمدن‌ساز در منطقه که تمدن بخش بزرگی از ایران از کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس را ایجاد کرده‌اند، مردم برخوردار از منابع چشمه‌های آب جوشان و ساکن سرشاخه نهرهای مهم تمدن‌ساز ایران عزیز.

اینجا سرزمین مردم دلاوری است که تاریخ سرزمین ما به ایثار، دلاوری و قهرمانی آنها اتصال دارد، من در سالروز پیروزی جنبش مشروطیت که سرآغاز آزادی از استبداد، قانون‌گرایی و سرآغاز تمدنی نوین در ایران عزیز بود می‌گویم که در پیروزی جنبش بزرگ مشروطیت، این دیار و سرزمین و عشایر این منطقه نقشی تأثیرگذار داشته‌اند.

دیروز سالروز امضاء فرمان مشروطه بود و کیست که نداند که علما، بزرگان، مجتهدین، مراجع، عشایر، ایلات و مردمان فداکار این سرزمین چه نقش بزرگی را برای آن تحول و انقلاب بزرگ ایفا کرده‌اند. بیش از صد سال از آن زمان می‌گذرد، اما عشایر، ایلات، بزرگان و نخبگان سرزمین ما همان ویژگی‌ها را دارند و همان راه، یعنی ایستادگی در برابر انواع استعمار، مداخله‌های خارجی و حرکت در مسیر قانون‌گرایی و اخلاق را ادامه خواهند داد.

آن روز در برابر استبداد و استعمار ایستادید و سپس در انقلاب اسلامی ایران نقش بزرگ خود را ایفا نمودید و پس از آن در دفاع مقدس. همه دلاوری‌های شما مردم، سرداران، جوانان و عشایر شما را مشاهده کردند.

بسیار خرسندم که یادآوری کنم که اولین استانی که سال گذشته برای تبلیغات انتخاباتی، انتخاب کردم، استان چهار محال و بختیاری بود.

پارسال در آغاز تبلیغاتم در شهرکرد گفتم که من خواستم از بام ایران با مردم ایران حرف بزنم و سخن بگویم. امروز نیز به همان شهر عزیز و به همان دیار پرافتخار برگشتم، تا به شما مردم بگویم به عهد سال گذشته‌ام وفادارم.

و هر آنچه که پارسال در سخنرانی شهرکرد گفته‌ام، پای آن ایستاده‌ام. با هم مسیر پیشرفت، تعالی و ترقی ایران عزیز و به‌ویژه بام ایران، شهرکرد و چهار محال و بختیاری را به پیش خواهیم برد تا فقر و مشکلات از ایرانمان و از این دیار و منطقه رخت بربندد.

راه تاریخی ما که راه وحدت، یکپارچگی و برادری است، مشخص است. خوشبختانه این دیار و این استان، سرزمین برادری و اخوت اقوام و طوایف و عشایر و اقوام گوناگون است. من می‌دانم که این استان دارای مشکلات فراوانی است و همه ما می‌دانیم که نه تنها ایران، امروز منطقه ما و دنیای اسلام با معضلات فراوانی مواجه است.

مردم ایران در روزهای اخیر و در یک ماه گذشته از مقاومت دلیرانه مردم بزرگ و صبور غزه و فلسطین، حمایت کردند. حمایت از مسلمانان و انسان‌ها، کودکان و زنان که در برابر بمب و موشک‌‌های اهدایی استکبار مورد تهاجم ظالمانه‌ترین گروه خون‌خوار، یعنی صهیونیزم قرار داشتند، ایستادگی و مقابله کردند، پیروز شدند و پیروز خواهند شد.

مردم ایران از روز اول در کنار مظلومین عالم، در کنار مردم فلسطین، لبنان، سوریه و عراق بوده‌اند و امروز هم هستند و هیچ‌کس در این موضوع تردید ندارد. افتخار ما این است که مسلمانیم و رهرو راه امیر المومنین و اهل بیت عصمت و طهارت هستیم. مردم دلیر، بزرگ و مقاوم ایران نه تنها از منافع خود که از منافع جهان اسلام و مظلومین عالم دفاع و حمایت کرده و می‌کنند. دولت تدبیر و امید تقریباً به روزهای سالروز شروع کارش نزدیک می‌شود. حدود یک سال است که این دولت برآمده از رای، اراده و با پشتیبانی شما کار را شروع و آغاز کرده است.

امروز این دولت افتخار می کند که در مسایل مهم کشور گام‌های اولیه را برداشته است. شما می‌بینید که دولت در زمینه مسایل اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی، فرهنگی و اجتماعی گام‌های روشن، آشکار و مشهودی را به کمک شما مردم، هدایت‌های مقام معظم رهبری، لطف و عنایت خداوند و توجهات حضرت ولی عصر برداشته است.

امروز سیاست خارجی ایران با دیروز متفاوت است. در سیاست خارجی شما دیدید که دولت در اولین قدم و شرایطی که قدرت‌های بزرگ ظالمانه اموال مردم را مسدود کرده بودند حداقل ۷ میلیارد دلار را از چنگ آنها به در آورده است، قدم‌های بعدی این ملت نیز با قدرت بر داشته خواهد شد.

دنیا می‌داند که دیگر تهدید و تحریم در برابر این ملت بزرگ تأثیرگذار نیست، ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ نرمش ذلیلانه ممنوع است. تسلیم در برابر قدرت‌های بزرگ ممنوع است. اما منطق، استدلال، سخن گفتن از طریق معیارهای اسلامی و قرآنی، سیره پیامبر(ص)، سیره امام مجتبی(ع)، سیره امام علی ابن موسی الرضا(ع) و سیره ائمه اطهار(ع) با دیگران سخن می‌گوییم با منطق و استدلال حقوق مردم را بازپس می‌گیریم و به حول و قوه الهی به همه حقوق این ملت دست خواهیم یافت.

در زمینه اقتصادی به محضر شما مردم عرض می‌کنم، امروز نسبت به پارسال ثبات و آرامش بیشتری وجود دارد. امروز مردم دیگر برای خریدن ارز خارجی و سکه حرص نمی‌ورزند، امروز دیگر کسی ارز و طلا را به عنوان ذخیره به خانه نمی‌برد و زیر تشک نمی‌گذارد.

امروز مردم احساس ثبات می‌کنند هم در مغازه‌ها، کالاها، ارز، اجناس و هم در بازار بورس و هم در سکه و طلا ثبات و آرامش به کمک شما مردم به اقتصاد کشورمان بازگشته است و این مهم‌ترین پایه برای سرمایه‌گذاری در این کشور است.

امروز سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سمت ایران حرکت‌کرده‌اند، شما می‌بینید گروه گروه از سرمایه‌داران ایرانی در خارج یا سرمایه داران خارجی برای سرمایه‌گذاری مراجعه می کنند. در همین استان ده ها طرح در دست بررسی است تا سرمایه گذاری شود و شما شاهد چهار محال جدید، شهر کرد جدید و استانی توسعه یافته خواهید بود.

مردم عزیز و بزرگوار چهار محال و بختیاری همه ما می‌دانیم، کشور ما از لحاظ آب دچار مضیقه است، مردم ما مردمی هستند، عدالت‌جو، بزرگوار، هم‌زیست با دیگران و به حقوقهمدیگر توجه خواهند داشت، شما بدانید، اگر طرحی به مردم این استان به چشمه‌سارهای این استان، لطمه‌ای وارد کند، این دولت خود مانع خواهد بود.

من همانطور که در اهواز به مردم خوزستان گفتم، تمام سرشاخه‌های کارون و زاینده‌رود آنگاه که برای آب آشامیدن باشد، برای همه استان‌های مسیر راه است، ما ملتی هستیم، طرفدار حق و عدالت، همه باید از آب آشامیدن استفاده کنند.

اما آنجا که استفاده‌های دیگر از آب مطرح باشد، آنجا دیگر حساب و کتاب است. حقوق همه مردم است، عادلانه باید عمل شود و این دولت بر مبنای قانون، عدالت، مساوات، حق‌آبه همه کشاورزان و همه آنهایی که بهره می‌بردند و بهره می برند را در نظر خواهد گرفت و بدانید که عادلانه رفتار خواهد کرد.

از شما می‌خواهم نسبت به مساله آب نگرانی نداشته باشید و شورای عالی آب دولت تدبیر و امید، مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای حق و عدل کار را پیش خواهد برد.

همه مردم ایران باید بدانند ما باید در مسأله آب صرفه‌جویی کنیم و به طریق علمی از آب استفاده کنیم. به هرحال کشور ما روی کمربند خشک قرار گرفته است. درست است که چند جای ایران از لحاظ وضع آب نسبتاً متعادل و خوب است، اما کشور، کشوری خشک است و متاسفانه سال‌های اخیر سال‌های خشکسالی بوده است در همین استان شما در هنگام ترسالی ریزش رحمت آسمانی دو برابر می‌شود و در زمان خشکسالی ریزش باران به نصف می‌رسد. بنابراین ما باید حواسمان جمع باشد، به بهترین نحو از آب استفاده کنیم.

اما در عین حال می‌دانم استان چهار محال و بختیاری یکی از مشکلاتش آب است و اتفاقاً آب شرب و آشامیدنی است. یکی از طرح‌هایی که در این سفر می‌خواهم اعلام کنم، طرح بن – بروجن است که آب آشامیدنی را از منطقه بن به شهرکرد و در نهایت به بروجن و همه شهرها و روستاهای مسیر راه می‌رساند. این طرح البته یک روزه اجرا نمی‌شود، طرح چند ساله است، اما در عین حال این کار انجام خواهد شد.

به حول و قوه الهی، دولت همراه با بخش خصوصی که آنها را دعوت کرده است، این طرح را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد در همین دولت یازدهم این طرح آب رسانی را به مرحله عمل و اجرا درآوریم.

وزارت نیرو قول داده است تا پایان سال ۹۵ طرح به پایان برسد و ما می‌گویم این کار را تا پایان دولت انجام می‌دهیم که اگر کمی دیر و یا زود شد مشکلی ایجاد نشود. البته طرح‌های دیگری هم هست طرح ونک و همچنین در لردگان بحث و مطالعه شده و آن را اجرا و عملیاتی خواهیم کرد.

طرح مهم دیگری که طرحی اثرگذار برای این استان و برای ایران است. طرح راه‌آهن شهرکرد به اهواز است. ما ان‌شاء‌الله راه‌آهن اصفهان را از طریق شهرکرد و از طریق این استان به خوزستان و اهواز، متصل خواهیم کرد. این راه‌آهن موجب آبادانی این استان خواهد شد و تحولی بزرگ در این استان ایجاد می‌کند. البته این طرح بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد. من تصمیم اجرای این طرح را امروز در محضر شما مردم چهار محال و بختیاری اعلام می‌کنم.

به وزارت مسکن و راه و شهرسازی نیز ابلاغ شده است که این طرح، به عنوان طرح مصوب دولت تدبیر و امید باید آغاز شود. البته طراحی و برنامه‌ریزی این است که این طرح، در ۷ سال انجام شود زیرا باید پل‌ها و تونل‌های بسیار طولانی ایجاد شود. تونل‌های متعدد ایجاد خواهد شد. تا ان شاء‌الله این راه‌آهن که برای توسعه این استان بسیار مهم خواهد بود اجرا و عملیاتی شود. البته این راه‌آهن در همین دولت یازدهم آغاز خواهد شد. سرمایه‌‌گذاران خصوصی از داخل و خارج دعوت خواهند شد، قرار دادها منعقد و کار شروع خواهد شد. اینجا اعلام می‌کنم که همه مسئولین باید تلاش کنند این طرح ۵ ساله، ان شاء‌الله به پایان برسد.

طرح سوم که برای استان بسیار اهمیت دارد بحث فولاد است. تکمیل فولاد، راه‌اندازی آهن اسفنجی و همچنین مسأله ورق که طبق قولی که مسئولین به ما دادند و من اینجا به شما قول خواهم داد؛ اجرای این مراحل که هم با بخش دولتی و خصوصی است و صندوق توسعه ملی هم کمک خواهد کرد در سال ۹۴ و ۹۵ این طرح اجرایی و عملیاتی خواهد شد و می دانید برای توسعه و اشتغال استان، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

و طرح چهارم برای استان چهارمحال و بختیاری، این استان باید مرکز و قطب گردشگری شود. این همان قولی است که پارسال در جریان سفر انتخاباتی در شهرکرد اعلام کردم که این استان باید قطب گردشگری شود. همینجا اعلام می‌کنم به معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که باید طرح جامع گردشگری تا پایان امسال تهیه و تصویب شود و طرح‌های گردشگری و همچنین طر‌ح های مربوط به صنایع دستی که باید ۶ هزار صنایع دستی ایجاد شود که این کار با کمک بخش خصوصی و با کمک صندوق توسعه ملی باید آغاز و شروع شود.

بحمدالله این استان قبل از اینکه این طرح اجرا شود، در همین تعطیلات عید فطر آقای استاندار به من گفتند یک میلیون گردشگر وارد استان شدند، البته این استان استعداد زیادی برای گردشگری دارد، گردشگری هم می‌تواند، اشتغال و توسعه درست کند.

سخن آخر؛ مردم عزیز چهار محال و بختیاری! غیر از ۴ طرح مهمی که اعلام کردم ان شاء الله و به حول و قوه الهی ۷۹ پروژه در سال ۹۳ و ۹۴ اتمام خواهد یافت و عملیاتی خواهد شد. با ۲۰۶ میلیارد تومان که همه این طرح‌ها در شهر‌های مختلف و سراسر این استان اجرایی و عملیاتی خواهد شد. ۷۶ پروژه در سال ۹۳ و ۳ پروژه در سال ۹۴.

و این نکته را لازم می‌دانم خدمت شما عرض کنم، دولت به مسأله سلامت و بیمه مردم اهمیت ویژه‌ای قایل است. همانطور که می‌دانید، در طول یکی دو ماه گذشته طرح تحول سلامت، اجرایی و عملیاتی شده است، تمام مردم ایران زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند، هر کس بیمه نیست، می‌تواند برود ثبت نام کند و خود را در تحت پوشش بیمه قرار دهد.

همه مردم از طرح جدید تحول سلامت برخوردار خواهند شد. مردم عزیزی که تا دو ماه پیش وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کردند، ناچار بودند بیش از ۳۷ درصد از مخارج از جیب خود پرداخت کنند، طبق آخرین گزارشی که وزارت سلامت به ما اعلام کرده‌اند، خرج مردم در بیمارستان در شهرها ۷ درصد و در روستاها ۵ درصد بوده است. ما ان‌شاء الله این طرح را ادامه خواهیم داد تا مردم ما از لحاظ سلامت و بیمه در نگرانی نباشند.

و از لحاظ کشاورزی هم شما می‌دانید این دولت پارسال در شهریور قیمت گندم را اعلام کرد و اثرش این بود که امسال محصول گندمی که دولت خریده است و تا یک ماه دیگر خواهد خرید، بیش از ۷ میلیون تن خواهد بود. این اثر آن برنامه‌ریزی دقیق است و ان شاء‌الله در زمینه کشاورزی باز هم دولت قدم‌های مؤثر دیگری را برخواهد داشت.
 

شاد، پیروز و موفق باشید.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا