خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بورس در هفته‌ای که گذشت

بورس هفته جاری را پرقدرت آغاز کرد و این قدرت تا میانه‌های هفته ادامه یافت اما در روز دوشنبه خلاف جهت صعود خود حرکت کرد و در روز دوشنبه شاهد ریزش این بازار بودیم. البته عمر این ریزش طولانی نبود و بعد از تعطیلی روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن) و در روز چهارشنبه باز هم حرکت بازار بر مدار صعود بود. بیشترین ارزش معاملات در بورس هفته جاری متعلق به روز شنبه بود که ارزش معاملات از ۴۸ هزار میلیارد ریال هم گذشت.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس در روز شنبه هفته جاری با ۶۹۴۸ واحد صعود به ۴۵۲ هزار و ۸۴۲ واحد رسید. معامله‌گران در این روز ۸۹۱ هزار معامله انجام دادند که ۴۸ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال ارزش داشت. این معامله‌گران در روز یکشنبه با انجام ۷۵۱ هزار معامله که ۴۰ هزار و ۳۹۷ هزار میلیارد ریال ارزش داشت، باعث صعود ۱۷۷۶ واحدی شاخص و رسید شاخص کل به رقم ۴۵۴ هزار و ۶۱۸ واحد شدند.

اما در روز دوشنبه بورس سرتاسر قرمز پوش شد؛ به طوری که شاخص کل این بازار ۷۴۶۶ واحد سقوط کرد و در رقم ۴۴۷ هزار و ۱۵۱ واحد ایستاد. با این حال تعداد و ارزش معاملات در روز دوشنبه بیشتر از یکشنبه بود و معامله‌گران ۷۷۴ هزار معامله به ارزش ۴۳ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال انجام دادند.

بعد از تعطیلی روز سه شنبه و در روز چهارشنبه که آخرین روز معاملات هفته جاری بود، بازار مجددا سبزپوش شد و با ۱۱ هزار و ۹۲۷ واحد صعود به رقم ۴۵۹ هزار و ۷۹ واحد رسید. معامله‌گران در این روز ۷۲۵ هزار معامله انجام دادند که ۳۷ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال ارزش داشت.

در این سوی بازار سرمایه فرابورس هم روندی مشابه بورس داشت و در همه روزهای هفته به جزو روز دوشنبه صعودی بود. بیشترین ارزش معاملات در این بازار هم مربوط به روز شنبه به میزان ۲۷ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال بود که با انجام ۵۵۱ هزار معامله توسط معامله‌گران ثبت شد. در این روز شاخص کل با ۹۲ واحد صعود به ۵۷۴۷ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس در روز یکشنبه ۱۱ واحد صعود و رقم ۵۷۵۹ واحد را ثبت کرد. در این روز معامله‌گران ۴۵۹ هزار معامله به ارزش ۲۲ هزار و ۷۱۳ هزار میلیارد ریال انجام دادند. در روز دوشنبه فرابورس از بورس تبعیت کرد و شاخص کل این بازار نیز ۹۸ واحد ریزش داشت و در رقم ۵۶۶۰ واحد ایستاد. در این روز ۵۲۵ هزار معامله انجام شد که ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

البته فرابورس هم در روز چهارشنبه به روند صعودی خود بازگشت و با ۱۵۵ واحد صعود رقم ۵۸۱۵ واحد را ثبت کرد. در این روز ۳۹۳ هزار معامله انجام شد که ۱۸ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا