خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای آمریکا: یک کشتی حامل سلاح‌های ایرانی را توقیف کردیم

دفتر ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا، سنتکام، در اطلاعیه‌ای ادعا کرده که یک کشتی که شامل “سلاح و مهمات ساخت ایران” بوده را در دریای عرب توقیف کرده است. بنابر این اطلاعیه سلاح‌های کشف شده شامل “۱۵۰ موشک ضدتانک دهلویه” و “سه موشک سطح به هوا” است که سنتکام می‌گوید همگی ساخت ایرانند.

بی‌بی‌سی فارسی که این خبر را منتشر کرده، نوشته است:

در اطلاعیه سنتکام آمده که تسلیحات پیدا شده در این کشتی “عینا همان‌ تسلیحات پیشرفته‌ای هستند که پیش تر توسط ناو جنگی یو.اس.اس فارست شرمن هم در ماه نوامبر سال گذشته در دریای عرب کشف و ضبط شده بودند.

در این اطلاعیه تاریخ دقیق توقیف این کشتی اعلام نشده اما آن طور که در وبسایت مربوط به تصاویر این محموله دیده می‌شود به احتمال زیاد تاریخ توقیف این کشتی نهم فوریه (چهار روز پیش) بوده است.

این دفتر فرماندهی نیروهای نظامی آمریکایی در اطلاعیه خود مدعی شده که تسلیحات کشف شده در این کشتی به مقصد یمن و برای حوثی‌های این کشور فرستاده شده بوده که “ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر تحریم تسلیحاتی حوثی‌هاست”.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گفته تسلیحات کشف شده در اختیار نیروهای آمریکایی خواهد ماند تا تکلیف آنها مشخص شود.

سنتکام گفته از ناظران و نهادهای بین المللی هم دعوت کرده برای بازدید و بررسی این تسلیحات وارد عمل شوند.

ایران هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است اما بارها نقش خود در جنگ یمن را مستشاری عنوان کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا