خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض سپیده کاشانی به موارد مشابه نیلوفر بیانی

وکیل سپیده کاشانی، از متهمان محیط زیستی، ضمن اظهار اینکه نیلوفر بیانی در جلسه‌ی نخست دادگاه به برخی از موارد منتشر شده در نامه‌های منتسب به او اشاره کرده بوده است؛ همچنین می‌گوید درمورد موکلش سپیده کاشانی نیز مواردی بوده که طی لایحه‌ای به دادگاه ارائه شده است.

سیدکاظم حسینی، وکیل تعدادی از متهمان محیط زیستی، درباره‌ی موارد ادعایی طرح شده در نامه‌ی‌های منتسب به نیلوفر بیانی به انصاف نیوز گفت: درباره‌ی خانم نیلوفر بیانی یکسری مسایلی در جلسه‌ی دادگاه مطرح شد و به این موارد بعضا اشاره‌ای شد، ولی چون دیگر در جلسات رسیدگی و در آن چند جلسه‌ای که کیفرخواست قرائت می‌شد، ایشان نبودند و فقط خانم سپیده کاشانی حضور داشت، درباره‌ی آن مسایل خیلی نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

خانم بیانی در جلسه‌ی اول مواردی را اشاره کرد اما وسط دادگاه ایشان را بردند و ما هم دیگر ایشان را ندیدیم. ولی در مورد خانم سپیده کاشانی مواردی بود که ما طی لایحه‌ای تحویل دادگاه دادیم و همه‌ی مواردی که ایشان اعتراض داشتند را اشاره کردیم. من در مورد خانم بیانی نمی‌توانم اظهار نظری کنم، اما موکل خودم، هم مکتوب آن موارد را به دادگاه ارائه داد و هم شفاهی آنها را بیان کرد و من هم به‌عنوان وکیل تمام اینها را مکتوب در لوایحی که تقدیم دادگاه کردم، ارائه دادم که برخی اتفاقات افتاده که اساس تحقیقات را به‌طور کامل زیر سوال می‌برد.

وکیل سپیده کاشانی در پاسخ به اینکه آیا آن موارد شبیه به مسایلی است که در نامه‌ی منتسب به نیلوفر بیانی آمده، گفت:

«چیزی شبیه به همین مسایل بود، چون اینها نوعا موارد مشترکی در جریان تحقیقات داشتند. البته هفته‌ی قبل جلسه‌ای با آقای زرگر – رییس دادگاه تجدیدنظر شعبه‌ی 36 – داشتیم؛ آقای زرگر فرمودند «من پرونده را اصلا ندیدم» و به ما قول داد پرونده را شخصا مطالعه کرده و در این خصوص اظهارنظر کنند. ما درخواستی داشتیم که جلسه‌ی رسیدگی گذاشته شود و مجددا از طریق دادگاه تجدیدنظر، رسیدگی با حضور وکلای متهمان برگزار شود.

در جریان دادگاه انقلاب، در تمامی جلسات دادگاه‌ها به‌صورت انفرادی وکیل هر متهم حضور داشت و ما شاهد جلسه‌ی دادگاه‌های مرسوم به آن صورت نبودیم. در آن جلسه وکلای متهمان اصرار داشتیم که با حضور تمامی متهمان و وکلای‌شان جلسه‌ی رسیدگی تشکیل دهند و اظهارات شنیده شود. چون خیلی از مواردی که مطرح می‌شد منتسب به صحبت‌های متهمان دیگر بود و در هر صورت دسترسی به آن متهمان نداشتیم.

متاسفانه بعد از اینکه جلسه تمام شد ما دیدیدم می‌گویند رای تایید شد! نمی‌دانم در این فرصت کوتاه آیا واقعا جناب آقای زرگر -ریاست محترم دادگاه- پرونده را دید و مطالعه کرد؟ البته تا الان هیچ رایی به ما ابلاغ نشده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بنام حق ناظر
    چرابدین وضع اسفناک به کثرت ومکرر درمکرر با آبروی نظام اسلامی بازی که درنهایت از اسلام عزیز ومظلوم هتک حیثیت میشود.؟؟؟؟!!!!
    به چه کسی جز حضرت حجت قائم آل محمدسلام الله علیه عدل گسترراستین میشود پناه برد…؟؟
    اللهم عجل لولیک الفرج

    5
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا