خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نارضایتی شهردار از نقص لیست طرح ترافیک خبرنگاران

شهرداری تهران از نقص لیست منتشر شده در رسانه‌ها به نام لیست خبرنگارانی که طرح ترافیک گرفته‌اند، ناراضی است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، محمدعلی افشانی از این ابراز گلایه کرده که چرا لیست منتشر شده بدون درج اسامی رسانه‌ها و درج مسوولیت هرکدام از آنها در رسانه‌ها بوده است.

آقای افشانی گفته است که انتشار اینچنینی لیست هر چند گامی برای شفافیت در طرح بوده اما انتشار ناقص آن باعث به حاشیه رفتن یک طرح خوب شده است.

شهردار جدید تهران همچنین به بخش‌های دیگری از این طرح ترافیک اجرا شده از جمله تعداد و چگونگی طرح‌های شناور در قالب تهران کد که داده شده ایرادهایی را وارد کرد و دستور داد که نواقص آن برطرف شود.

اما این تاکید شهردار در حالی است که معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز به علت ناعادلانه بودن سهمیه‌ی رسانه‌ها حاضر به اعلام آن نیست.

گفته می‌شود روزنامه‌ی همشهری علیرغم اینکه دفتر آن در خارج از طرح ترافیک و زوج و فرد قرار دارد حدود ۹۰ سهمیه دریافت کرده است.

 

توضیحات غیررسمی

یک فرد مطلع از تصمیم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به صورت غیررسمی به خبرنگار انصاف نیوز گفت:

سمت‌ها از سوی شهرداری پرسیده نشده و خود رسانه‌ها هم اعلام نکرده‌اند و حتی در همین حد هم هی به شهرداری می‌گفتند که چرا ما را اینقدر سین و جین می‌کنید.

یک آفتی طرح ترافیک سال قبل داشته است که مهم‌ترین آن همین است و به نوعی یک گوشت قربانی و یک کیکی شده بود که هر کسی یک قاشی از آن را برمی‌داشت و در قالب سهم خواهی رسانه‌ها شده بود و در بیشتر رسانه‌ها قدرت دست مدیران است، لذا سهمیه‌ای دست هر مدیر قرار می‌گرفت و به هر کسی می‌خواست می‌داد.

این از حالتی که امتیاز و قدرتی باشد در اختیار مدیران در آورده شد و به این حالت درآمد که مبنای کار، درخواست شخص خبرنگار باشد و به خود او تحویل داده شود. بخاطر همین هم بود که اول فرایند از ثبت نام شروع شد و بعد آن‌هایی که نیاز به معرفی و اولویت بندی بود، ارجاع شد به رسانه‌ها که این افراد ثبت نام کردند و مدارکشان درست است و شما بگویید که اولیت‌هایشان چه هستند و اجازه داده نشد که غیر از عنوان «خبرنگار» ثبت نام کنند.

الان اگر اسامی رسانه‌ها منتشر شود نوعی دامن زدن به همین سهم خواهی است. ممکن است که ابتدا کسانی نشناسند، اما در 48 ساعت اخیر نصف اسامی برای عموم خبرنگاران درآمده است که چه کسی و کجا هستند.

این ‌شفاف سازی تمام عیار نیست. اگر یک کسی هم اعتراضی داشته باشد که فلانی، فلان جا هست اما شاید تشابه اسمی باشد یا از آن رسانه درآمده باشد، می‌توان جواب داد که فلانی از کجا آمده، اما اینکه برای عموم این افراد اعلام شود که از این رسانه چند تا گرفته‌اند، عملا دامن زده می‌شود به یک نوع سهم خواهی که از ابتدا با آن مخالفت شده بود.

با اینکه تمایل وجود دارد که اسامی رسانه‌ها منتشر شود و شفاف سازی تمام و کمال انجام شود اما در نهایت پس از مشورت، تصمیم این شد که اسامی رسانه‌ها منتشر نشود ولی در همین حد هم منتشر شده با این هدف که نظارت عمومی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا