خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علیرضا زرین‌دست: تصمیم‌گیرندگان باید سینما را بشناسند

علیرضا زرین‌دست مدیر فیلمبرداری باسابقه سینمای ایران می‌گوید: «مسعود کیمیایی ، انسانی متواضع است و سکوت او ده‌ها معنی دارد.»

پس از اکران فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی در سی و هشتمین دوره‌ی جشنواره فیلم فجر، بسیاری از پرسش‌های خبرنگاران درباره‌ی فیلم، بدون پاسخ باقی‌ ماند و نشست خبری فیلم در راهروهای پردیس سینمایی ملت برگزار شد. آخرین ساخته کیمیایی مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت، اگرچه برخی به این فیلم انتقاداتی وارد کردند.

چندی پیش، این فیلمبردار در مصاحبه ای با انصاف نیوز گفت: « مسوولان سینمایی جهت سینمای ایران را مشخص می‌کنند.»

زرین‌دست پس از اکران فیلم و تحت تاثیر قرار گرفتن نشست خبری به دلیل انصراف کیمیایی از جشنواره به خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید: «من تعیین‌کننده نیستم تا بگویم این فضا تا چه زمانی ادامه دارد. شرایط جامعه، احساسات مردم و آن چه در جامعه حکمفرما می‌شود بدون شک روی آینده و رویه‌ی سینما تاثیر می‌گذارد.»

زرین دست درباره ورود برخی از سازمان‌ها به فضای سینمایی کشور می‌گوید: «به یاد داشته باشیم، سازمان اوج فیلم‌های خوب و گاهی فیلم‌های بد هم  می‌سازد که این موضوعی طبیعی در سینما است. سازمانی برای پروژه‌ای کلی هزینه می‌کند و فیلم متوسط یا بدی از کار در می‌آید. این موضوع برای موسسات خصوصی هم به این شکل است و موسسه‌ای مثل «فاکس قرن بیستم» میلیون‌ها دلار خرج می‌کند و هیچ جایزه‌ای را نمی‌برد که در مقابل، فیلمی مهجور، جوایز فراوانی را کسب می‌کند و پرفروش می‌فروشد.

این خاصیت سینما است چون هنر این ویژگی را دارد. ساختار باید در تولید متنوع باشد. کسانی که در راس تصمیم‌گیری برای تولید یک اثر قرار دارند بسیار اهمیت دارند و باید سینما را بشناسند. این افراد باید اهل مطالعه باشند و کتاب‌ها و رمان‌های مختلف را خوانده و فیلم‌های متنوعی را دیده باشند تا خوب تصمیم بگیرند.»

زرین‌دست درباره‌ی زمان شکستن سکوت کیمیایی توضیح داد: «من می‌دانم آقای کیمیایی تبحر بالایی در پاسخ دادن، نوشتن، گفتن نکات و تکه انداختن دارند. اگر کیمیایی سکوت می‌کند به دلیل این است که انسان متواضعی است. او جایگاه بزرگی دارد و این سکوت ده‌ها معنی مختلف دارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا