خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پخش زنده بازی جذاب و مهم لیورپول – اورتون از لیگ برتر انگلیس | لیگ جزیره شنبه 15:00 | ترکیب احتمالی و تاریخچه

پخش زنده بازی جذاب و مهم لیورپول – اورتون از لیگ برتر انگلیس یا همان لیگ جزیره را امروز شنبه 29 مهر ساعت 15:00 در لینک زیر تماشا کنید:

https://www.aparatsport.com/m/Kbqdedb7AAA97FA

خبرورزشی نوشت:

لیورپول در حالی امروز در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ برتر انگلیس به مصاف اورتون خواهد رفت که امید دارد صدر جدول را در آینده نزدیک از رقبا بگیرد.

دربی مرسی‌ساید؛ حیثیتی‌ترین بازی هفته نهم لیگ برتر انگلیس امروز از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آنفیلد آغاز خواهد شد.

لیورپول؛ از مدعیان عقب نمان

بعد از ۵ برد متوالی، شکست مقابل تاتنهام و توقف مقابل برایتون دست‌اندازی در مسیر حرکت لیورپول بود که این فصل مدعی قهرمانی است. رقابت نزدیک مدعیان باعث شده با وجود این دو هفته پیروز نشدن، باز هم لیورپول از صدر خیلی دور نباشد. فقط ۳ امتیاز با تیم اول فاصله دارند و بعید نیست به زودی صدر جدول را تصاحب کنند. خبر خوب برای لیورپول و دیگر مدعیان این است که به نظر نمی‌رسد در فصل جاری سیتی خیلی زود تکلیف قهرمانی را روشن کند. همین اتفاق به لیورپولی‌ها انگیزه دوچندانی خواهد. البته خودِ دربی و پیروزی در آن هم انگیزه متفاوتی برای لیورپول‌ها خواهد بود.

اورتون؛ تافی بدمزه!

اگر اورتون می‌خواهد تیمی بین بالانشینان باشد قطعاً شان دایش دوای دردشان نخواهد بود. دایش در بهترین حالت می‌تواند این تیم را از منطقه خطر دور کند. فعلاً در تخصص خودش هم ناکام بوده و بیشتر هفته‌ها را اورتون در منطقه قرمز سپری کرده است. با وجود شروع ضعیف و ۵ هفته پیروز نشدن، در ۳ هفته اخیر ۲ برد داشته‌اند که اتفاق خوبی است. شکست‌های متوالی در گودیسون‌پارک هم هفته قبل تمام شد و حالا امیدوارند مقابل همشهری و همسایه نتیجه خوبی بگیرند. یک تساوی می‌تواند برای اورتون در آنفیلد راضی‌کننده باشد.

آخرین بازی
سیزدهم فوریه ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد با نتیجه ۲-۰ از سد اورتون گذشت. صلاح و خاکپو در آن دیدار برای لیورپول گل زدند.

آمار بازی
۲۴۲) از سال ۱۸۹۴ تا امروز ۲۴۲ مرتبه دربی مرسی‌ساید برگزار شده که لیورپول ۹۸ بازی را برده و اورتون در ۶۷ بازی پیروز شده است. ۷۷ دربی هم با تساوی خاتمه یافته.
۶۱) در ۶۲ نبرد لیگ برتری بین لیورپول و اورتون، لیورپول ۲۷ برد و اورتون فقط ۱۰ برد داشته‌اند. ۲۵ بازی هم برنده نداشته است. 
۱) اورتون در ۲۷ دربی آخر مقابل لیورپول فقط یک بازی را برده، ۱۲ بازی مساوی شده و ۱۴ بازی به سود لیورپول خاتمه یافته است. تنها برد اورتون فوریه ۲۰۲۱ در آنفیلد رقم خورد.
۲۵) بیش از هر دیدار دیگری در تاریخ لیگ برتر انگلیس، دربی مرسی‌ساید مساوی شده است. این بازی ۲۵ مرتبه با تقسیم امتیازات به پایان رسیده است.
۲۲) دربی مرسی‌ساید رکورددار کارت قرمز در لیگ برتر هم هست. ۲۲ مرتبه داوران در این دربی به بازیکنان لیورپول و اورتون کارت قرمز نشان داده‌اند.
۱۳) یورگن کلوپ ۱۳ مرتبه مقابل شان دایش قرار گرفته که ۹ بازی را برده، ۲ بازی بین این دو مربی مساوی شده و ۲ بازی را هم دایش برده است.
۳) لیورپول این فصل رکورد ۱۰۰درصد پیروزی در آنفیلد را داشته است. شاگردان کلوپ هر ۳ بازی خانگی‌شان را مقابل بورنموث، استون‌ویلا و وستهام برده‌اند.

مصدومان و محرومان
کرتیس جونز هنوز محروم است و تیاگو آلکانتارا، کودی خاکپو، کیوین کِلِهِر و اندی رابرتسون هم مصدومان لیورپول هستند که به این بازی نخواهد رسید. استفان بایچتیچ هم ممکن است به این جمع اضافه شود. شیموس کولمن، دله اَلی و آندره گومس هم مصدومان اورتون هستند که به دربی نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
 آلیسون، آرنولد، فان‌دایک، ماتیپ، سیمیکاس، سوبوسلای، مک‌آلیستر، خراون‌برخ، صلاح، دیاس و ژوتا
اورتون: پیکفورد، یانگ، برانتویت، تارکوفسکی، میکولنکو، مک‌نیل، گارنر، اونانا، هریسون، دوکوره و کالورت لوین

به گزارش “ورزش سه”، جنگ قدیمی نیمه قرمز و آبی مرسی‌ساید عصر امروز در آنفیلد از سر گرفته می‌شود و لیورپول و اورتون بعد از تعطیلات بازی‌های ملی به مصاف یکدیگر می‌روند. تیم یورگن کلوپ که در رده چهارم لیگ برتر قرار دارد خود را ۱۲ رده و ۱۱ امتیاز بالاتر از تافی‌ها می‌بیند در حالی که از دو بازی آخرش تنها یک امتیاز گرفته است.

آماده‌سازی لیورپول برای سفر به ورزشگاه آمکس و بازی با برایتون تحت‌الشعاع باخت بحث‌برانگیز و ناعادلانه به تاتنهام قرار گرفت هرچند پیروزی قاطعانه لیگ اروپا مقابل اونیون سن‌ژیلو حال تیم کلوپ را خوب کرد اما چیزی بهتر از تساوی ۲ بر ۲ مقابل برایتون به دست نیاوردند و تا رده چهارم پایین رفتند.

1937572

با این حال با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به تاتنهام و آرسنال می‌توانند حداقل موقتاً به صدر جدول بروند، اگر میهمان خود را با شکست بدرقه کنند. لیورپول در ۲۱ بازی رسمی آخر خود گل زده و آنفیلد همچنان برایشان قلعه محسوب می‌شود؛ آنها در پنج بازی خانگی خود در این فصل برنده بوده‌اند و در هر بازی حداقل دو گل زده‌اند و در سال ۲۰۲۳ در لیگ برتر در خانه شکست نخورده‌اند.

تیمشان دایچ هم دو هفته قبل برابر تیم در منطقه خطر لیگ برتر یعنی بورنموث به پیروزی ۳ بر صفر رسید، در حالی که هفت روز پیش از آن به تیم تازه لیگ برتری لوتون تاون در گودیسون پارک ۲ بر یک باختند.

1942552

آنها با سه پیروزی در چهار بازی آخرشان در رقابت‌های مختلف -که شامل دو برد مقابل تیم‌های نیمه بالایی استون ویلا و برنتفورد نیز می‌شود- وضعیت خوبی داشتند که بازی‌های ملی پیش آمد و حالا در رده شانزدهم قرار دارند.

اورتون که در سه بازی ابتدای فصل موفق به گلزنی نشد، در شش تا از هفت بازی آخرش دروازه رقبا را باز کرده و در هر کدام از چهار بازی خارج از خانه آخر خود حداقل دو گل زده هرچند نتوانسته دروازه خودش را بسته نگه دارد.

در مجموع ۲۹۳ دربی مرسی‌ساید بین این دو تیم برگزار شده و آخرین برد اورتون در آنفیلد به دو سال و هشت ماه قبل برمی‌گردد که میهمان با ۲ گل در دیداری بدون تماشاگر به پیروزی رسید، اما با برگشت هواداران به ورزشگاه، لیورپول دو بازی بعدی خود را مقابل این تیم با همین نتیجه برده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا